Сучасна теорія керування

ID: 8628
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх докторів філософії, розвити здатність використовувати отримані теоретичні знання з сучасних методів дослідження, синтезу, проектування систем керування,  їх програмних та апаратних компонентів, для вирішення професійних завдань у науковій та навчальній діяльності з автоматизації та комп′ютерно-інтегрованих технологій.

Завдання дисципліни:

Навчити проводити моделювання сучасних систем керування процесами та комплексами виробничих підприємств;

Розвити навички застосовування сучасних методів дослідження, синтезу, проектування систем керування процесами та комплексами виробничих підприємств у науковій та навчальній діяльності;

Навчити проводити оцінку якості функціонування сучасних автоматизованих систем керування процесами та комплексами виробничих підприємств.

Основні результати навчання

Розробляти  та досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі  процесів і систем, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних розробок у сфері автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій та дотичних міждисциплінарних напрямах

Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження систем автоматизації, комп'ютерно-інтегрованих комплексів та їх складових з використанням сучасних методів дослідження, технічних та програмних засобів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми

Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні інженерні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій з дотриманням норм академічної етики і врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; 
ПЗ – практичні заняття; 
СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; 
К – консультації викладача;
МКР – модульна контрольна робота

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л 1. Введення в сучасну теорію керування.
ПЗ 1. Рішення системи лінійних алгебраїчних рівнянь у векторно-матричній формі в MATLAB. Розробка скриптів в MATLAB.
СРС. К.

2 тиждень
Л 2. Використання MATLAB при вирішенні задач теорії керування.
СРС. К.

3 тиждень
Л 3. Використання Simulink при вирішенні задач теорії керування.
ПЗ 2. Функції MATLAB, що використовуються при аналізі і синтезі систем керування.
СРС. К.

4 тиждень
Л 4. Математичні моделі систем.
СРС. К.

5 тиждень
Л 5. Моделі в змінних стану.
ПЗ 3. Аналіз моделей в змінних стану за допомогою MATLAB.
СРС. К.

6 тиждень
Л 6. Характеристики систем керування зі зворотним зв'язком.
СРС. К.

7 тиждень
Л 7. Якість систем керування зі зворотним зв'язком.
ПЗ 4. Синтез системи керування, що забезпечує бажаний вид реакції системи.
СРС. К.

8 тиждень
Л 8. Стійкість лінійних систем зі зворотним зв'язком.
СРС. МКР1. К.

9 тиждень
Л 9. Метод кореневого годографа.
ПЗ 5. Вплив на характеристики систем розташування полюсів і нулів на s-площині. Використання оцінок якості при аналізі і синтезі систем керування.
СРС. К.

10 тиждень
Л 10. Метод частотних характеристик.
СРС. К.

11 тиждень
Л 11. Аналіз стійкості методом частотних характеристик.
ПЗ 6. Методи оцінки стійкості системи.
СРС. К.

12 тиждень
Л 12. Синтез систем керування зі зворотним зв'язком.
ПЗ 7. Побудова кореневого годографа за допомогою MATLAB.
СРС. К.

13 тиждень
Л 13. Синтез систем зі зворотним зв'язком за станом.
СРС. К.

14 тиждень
Л 14. Робастні системи управління.
ПЗ 8. Використання MATLAB в методі частотних характеристик.
СРС. К.

15 тиждень
Л15. Цифрові системи управління.
СРС. МКР2. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 28 годин;
2) підготовка до практичних занять – 16 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (1 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 25 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 25 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1
МК1. Модульна контрольна робота – 50 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
МК2. Модульна контрольна робота – 50 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим відділом аспірантури розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися хімічними довідниками.