Інноваційна економіка

ID: 8881
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни
 
Мета дисципліни: 
забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх докторів філософії з економіки, формування комплексу знань про теоретико-методологічні засади та визначення інструментів дослідження проблем становлення інноваційної економіки, поглиблене осмислення сутності сучасного етапу світового економічного розвитку, проблем економічного управління інноваційними процесами у виробничому секторі України та управління створенням нових знань і технологій на підприємствах, забезпечення інноваційного розвитку окремих підприємств.

Завдання дисципліни:
 дослідження особливостей формування моделі інноваційного розвитку економіки країни; розуміння та аналіз макроекономічних проблем управління інноваційною діяльністю; визначення характерних проблем інноваційного розвитку окремих суб'єктів господарювання; оволодіння інструментами діагностування рівня складових інноваційного потенціалу; використання сучасного інструментарію для оцінки ефективності інноваційної діяльності.

Основні результати навчання

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел;
Вміти працювати з фахівцями з різних галузей. Знати про стимули та бар’єри в ефективній командній роботі;
Вміти ініціювати та виконувати оригінальні дослідження в напрямку діяльності та досягати наукових результатів, які створюють нові знання;
Глибоко розуміти базові (фундаментальні) принципи та методи економічних наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері економіки з метою досягнення економічного та соціального розвитку;
Розробляти та досліджувати фундаментальні та прикладні моделі соціально-економічних процесів і систем різного рівня, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у економіці та дотичних міждисциплінарних напрямах;
Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, програмне забезпечення та інформаційні системи для забезпечення реалізації завдань дослідження та професійної діяльності в економіці;
Розуміти механізми взаємодії функціональних складових соціально-економічних систем різного рівня; вміти аналізувати та контролювати параметри їх стану, розвитку та розробляти управлінські інноваційні рішення з урахуванням чинників невизначеності для забезпечення підвищення їх ефективності;
Пропонувати нові рішення, розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі проблеми фундаментальної економічної науки; усвідомлювати відповідальність та соціально-економічні наслідки реалізації.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1.  Еволюція концепцій та моделей інноваційного процесу.
ПЗ1. Сутнісна характеристика інноваційних процесів. 
СРЗ. К.
 
2 тиждень
 
Л2.  Формування інноваційної економіки:  проблеми та механізми.
СРЗ. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Інноваційна динаміка: глобальні тенденції та перспективи.
ПЗ2. Інфраструктура інноваційної економіки.
СРЗ. К.
 
4 тиждень
 
Л4. Особливості інфраструктури інноваційної економіки.
СРЗ. К.
 
5 тиждень

Л5. Проблеми становлення національної інноваційної системи.
ПЗ3. Особливості цінової політики щодо інноваційних продуктів.
СРЗ. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Вплив держави на формування інноваційного середовища.
Кз 1. Захист творчого завдання 1.
СРЗ. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Сучасні організаційні форми інноваційної діяльності.
ПЗ4. Особливості визначення вартості ліцензії.
Кз 2. Захист творчого завдання 2.
СРЗ. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Фінансове забезпечення інноваційного розвитку економіки.
СРЗ. К.
МКР 1.
 
9 тиждень
 
Л9.  Управління інноваційним розвитком підприємства
ПЗ5. Оновлення техніко-технологічної бази виробництва.
СРЗ. К.
 
10 тиждень
Л10. Потенціал інноваційного розвитку виробничого підприємства.
СРЗ. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Формування техніко-технологічної складової потенціалу промислового підприємства
ПЗ6. Методи динамічної оцінки ефективності проекту. 
СРЗ. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Формування інтелектуальної та кадрової складових потенціалу промислового підприємства.
СРЗ. К.
 
13 тиждень
 
Л13. Формування ринкової складової потенціалу інноваційного розвитку виробничого підприємства.
ПЗ7. Обґрунтування  джерел фінансування інноваційної діяльності. 
Кз 3. Захист творчого завдання 3. 
СРЗ. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Особливість управління інноваційними програмами.
Кз 4. Захист творчого завдання 4.
СРЗ. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Методологічні основи оцінки ефективності інноваційної діяльності.
ПЗ8. Комплексна оцінка ефективності інноваційної діяльності фірми.
МКР 2.
 
 
Індивідуальна робота (не передбачена)

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 18 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання контрольних завдань – разом 26 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 самостійних контрольних завдання.
Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі та складається з теоретичної частини (у формі теоретичних питань) та практичної частини (10 тестів та 1 задача). Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів (0,13 кредиту) за модульну контрольну роботу №1 та 20 балів (0,20 кредиту) за модульну контрольну роботу №2.
Модульна контрольна робота 1 складається з 2 теоретичних питань, кожне з яких оцінюється у 5 балів, а 10 тестів закритого типу (вірна відповідь на 1 тест – 0,5 бала), та 1 задачі, вірне рішення якої оцінюється у 5 балів.
Модульна контрольна робота 2 складається з 2 теоретичних питань, кожне з яких оцінюється у 5 балів, а 10 тестів закритого типу (вірна відповідь на 1 тест – 0,5 бала), та 1 задачі, вірне рішення якої оцінюється у 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
 
Семестровий модуль №1

Кз1. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 6 тиждень.
Кз2. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
1 Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень).  Перескладання можливе протягом 9–12 тижнів за розкладом консультацій.
 
Семестровий модуль №2

Кз3. Оцінка за виконання – 7 балів. Термін надання – 13 тиждень.
Кз4. Оцінка за виконання – 6 балів. Термін надання – 14 тиждень.
2 Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичні завдання (2 задачі). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. Мінімальна кількість балів, що зараховується як позитивний результат, дорівнює 60 (за 100-бальною шкалою).
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.
Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції, практичних занять, складання екзамену здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися фінансовими таблицями.