Управління інноваційно-інвестиційним розвитком промислового виробництва

ID: 8924
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
46 аудиторних годин – 30 лекційні заняття; 16 практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни 

Мета дисципліни: є формування у майбутніх фахівців системи теоретичних та прикладних знань про категорії, поняття, механізми формування та забезпечення цілеспрямованого управління інноваційно-інвестиційним розвитком промислового виробництва.
Завдання дисципліни: визначення показників та факторів інноваційно-інвестиційного промислового виробництва; дослідження та селекція різних типів стратегій інноваційної поведінки та оцінювання їх ефективності; розробка та імплементація конкурентних стратегій українських промислових підприємств для реалізації інноваційно-інвестиційних заходів; оволодіння практичними навичками оцінки та підвищення інноваційно-інвестиційної привабливості промислових підприємств тощо. 

Основні результати навчання

Вміти ініціювати та виконувати оригінальні дослідження в напрямку діяльності та досягати наукових результатів, які створюють нові знання

Ініціювати оригінальне інноваційне рішення, спрямоване на розв’язання конкретної проблеми предметної області дослідження в сфері менеджменту; усвідомлювати відповідальність за його новизну та наслідки реалізації

Обирати та використовувати загальнонаукові та спеціальні методи наукових досліджень в сфері менеджменту

Визначати стан та проблеми розвитку об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами), застосовуючи сучасні концептуальні та методологічні знання, методи та інструменти економічних досліджень.

Проектувати управлінські рішення щодо розв’язання задач менеджменту та забезпечення розвитку обраного об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами).

Пропонувати нові рішення, розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти, усвідомлювати відповідальність та соціально-економічні наслідки реалізації.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Сучасні особливості управління інноваційно-інвестиційним розвитком промислового виробництва (ІІРПВ)». Міжнародна конкуренція і конкурентоспроможність. Сутність інновацій та інвестицій: їхня роль в економічній системі.
ПЗ1. Міжнародна конкуренція і конкурентоспроможність. Сутність інновацій та інвестицій: їхня роль в економічній системі.
СРС. К.

2 тиждень

Л2. Циклічний характер економічних процесів та зміна технологічних укладів. Технологічна динаміка. Інноваційно-інвестиційна модель розвитку економіки України. Інноваційно-інвестиційна функція держави.
СРС. К.  

3 тиждень

Л3. Сутність теорії економічного зростання. Еволюція теорії ІІРПВ. Інноватика як наука й практика ІІРПВ.
ПЗ2. Сутність теорії економічного зростання. Еволюція теорії ІІРПВ. Інноватика як наука й практика ІІРПВ.
СРС. К. Кз

4 тиждень

Л4. Кластерна концепція ІІРПВ. Концепція відкритих інновацій. Концепція економіки знань.  Креативна економіка. Концепція потрійної спіралі. Концепція інноваційної екосистеми. Новітні теорії ІІРПВ
СРС. К. 

5 тиждень 

Л5. Ключові поняття ІІРПВ. Інноваційно-інвестиційна активність й спрямованість. ІІРПВ: процес, діяльність, підприємство, інфраструктура, культура
ПЗ3. Ключові поняття ІІРПВ. Інноваційно-інвестиційна активність й спрямованість. ІІРПВ: процес, діяльність, підприємство, інфраструктура, культура
СРС. К. Кз

6 тиждень

Л6. Економічна сутність управління м. Вітчизняні особливості управління ІІРПВ.  Зарубіжний досвід управління ІІРПВ
СРС. К. 

7 тиждень 

Л7. Розроблення та забезпечення реалізації програми підвищення якості управління ІІРПВ.  Стратегії та умови забезпечення цілеспрямованого управління інноваційно-інвестиційним розвитком українських промислових підприємств.
ПЗ4. Розроблення та забезпечення реалізації програми підвищення якості управління ІІРПВ.  Стратегії та умови забезпечення цілеспрямованого управління інноваційно-інвестиційним розвитком українських промислових підприємств.
СРС. К.  

8 тиждень 

Л8. Поняття і типи інноваційно-інвестиційних систем. Інноваційно-інвестиційна підсистема промислового підприємства
СРС. К. МКР1

9 тиждень 

Л9. Інноваційно-інвестиційний потенціал в управлінні ІІРПВ. Ключова роль інноваційно-інвестиційного потенціалу в управлінні ІІРПВ
ПЗ 5. Інноваційно-інвестиційний потенціал в управлінні ІІРПВ. Ключова роль інноваційно-інвестиційного потенціалу в управлінні ІІРПВ
СРС. К. 

10 тиждень 

Л10. Сутність бізнес-процесів та бізнес-моделей в управлінні ІІРПВ
СРС. К. 

11 тиждень 

Л11. Класифікація та оцінка стратегії в управлінні ІІРПВ.
ПЗ6. Класифікація та оцінка стратегії в управлінні ІІРПВ.
СРС. К. 

12 тиждень 

Л12. Механізм та інструменти в управлінні ІІРПВ
СРС. К. Кз

13 тиждень 

Л13. Механізм та інструменти забезпечення ІІРПВ.
ПЗ7. Механізм та інструменти забезпечення ІІРПВ.
СРС. К. Кз

14 тиждень 

Л14. Інформаційне забезпечення та моніторинг управління ІІРПВ
СРС. К. МКР2
15 тиждень 

Л15. Ефективність та результативність управління ІІРПВ: сутність, методичні підходи, показники, оцінка.
ПЗ8. Ефективність та результативність управління ІІРПВ: сутність, методичні підходи, показники, оцінка.
СРС. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 25 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 15 годин;
3) підготовка до екзамену 34 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 самостійних контрольних завдань.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за бездоганне виконання модульної контрольної роботи становить 30 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (2-х практичних завдань). Максимальна оцінка за правильне виконання тестової частини становить 20 балів, а практичної частини – 10 балів. У білетах модульного контролю № 1 кількість тестових запитань – 20. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Правильне виконання практичного кожного завдання оцінюється у модульній роботі № 1 в 5 балів. У білетах модульного контролю № 2 кількість тестових запитань – 20. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Правильне виконання практичного кожного завдання оцінюється у модульній роботі № 2 в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

Кз1. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Кз2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 5 тиждень.
Кз3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 12 тиждень.
Кз4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 13 тиждень.

МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом на консультації.
МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом на консультації.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (по 20 б. – кожне запитання) та практичної частини (1 задача – 40 б.). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися калькулятором.