Соціо-еколого-економічні засади сталого розвитку

ID: 8926
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
46 аудиторних годин – 30 лекційні заняття; 16 практичні заняття.

Мета дисципліни: забезпечити розкриття теоретико-методологічних засад та системного забезпечення сталого соціо-еколого-економічного розвитку, що є базовою платформою формування компетенцій майбутніх докторів філософії щодо стратегування, прогнозування, планування та організації збалансованого соціо-еколого-економічного розвитку національної економіки та регіонів України, господарської діяльності в реальному секторі економіки, інфраструктурного забезпечення тощо, на принципах природозбереження, ресурсозаощадження та соціальної відповідальності.
Завдання дисципліни: розроблення та реалізація стратегічних та тактичних планів щодо сталого розвитку економічних систем; організування природогосподарської діяльності; мотивування персоналу, контролювання, діагностування та регулювання сталого розвитку економічних систем; здійснення оцінювання та управління ризиками сталого розвитку економічних систем; вироблення ефективних управлінських рішень щодо сталого розвитку економічних систем; формування системи інформаційного забезпечення сталого розвитку економічних систем; здійснення антикризового управління сталого розвитку економічних систем.
 
Основні результати навчання
 
Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел. 

Здійснювати ідентифікацію, пошук, моніторинг, класифікацію, узагальнення, критичний аналіз та оцінювання інформації; поглиблювати та розвивати знання в сфері менеджменту та предметної області дослідження.

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.

Демонструвати знання сучасних теорій і концепцій, розуміння еволюції, теоретичних і практичних проблем в сфері менеджменту.

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та науковій комунікації рідною мовою та/або іноземною.

Обирати та використовувати загально-наукові та спеціальні методи наукових досліджень в сфері менеджменту.

Формулювати наукову проблему, мету та загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку науки, процесів та явищ в сфері менеджменту.

Визначати стан та проблеми розвитку об’єкта дослідження на різних рівнях управління (виробничим сектором економіки, його суб'єктами, інфраструктурою, їх взаєминами або інноваційними змінами), застосовуючи сучасні концептуальні та методологічні знання, методи та інструменти економічних досліджень.
 
 

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Парадигма сталого розвитку: передумови та витоки, генезис
СРЗ. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Теорія систем як фундамент ідеології сталого розвитку
ПЗ1. Принципи функціонування систем та основні етапи розробки стратегій сталого розвитку територій
СРЗ. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Соціо-еколого-економічні системи як об’єкти розвитку
ПЗ2. Аналіз та оцінка економічного стану територій в контексті сталого розвитку
СРЗ. К.
 
 
4 тиждень
 
Л4. Соціо-еколого-економічна парадигма як методологічне підґрунтя переходу до моделі сталого розвитку
ПЗ3. Аналіз та оцінка екологічного стану територій в контексті сталого розвитку
СРЗ. К.
 
5 тиждень
 
Л5. Міжнародний досвід переходу до сталого розвитку
СРЗ. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Передумови переходу України до сталого розвитку
ПЗ4. Аналіз та оцінка соціального стану територій в контексті сталого розвитку
СРЗ. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Чинники переходу України до сталого розвитку
ПЗ5 Приведення базових показників соціальної, економічної та екологічної підсистем до нормативного виду
СРЗ. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Принципи політики переходу України до сталого розвитку
МКР1. СРЗ. К.
 
9 тиждень
 
Л9. Соціальний вимір сталого розвитку  
ПЗ6. Розрахунок індексу соціо-еколого-економічного розвитку територій
СРЗ. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Екосистемна складова сталого розвитку
СРЗ. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Економічне зростання і сталий розвиток
ПЗ7 Корпоративна соціальна відповідальність, гудвіл, імідж та бізнес-репутація  як стратегічні інвестиції
СРЗ. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Цілеполагання в стратегії переходу України до сталого розвитку
СРЗ. К.
13 тиждень
 
Л13. Поліфункціональна структура системи механізмів переходу України до сталого розвитку
ПЗ8. Системне бачення механізмів забезпечення переходу України до сталого розвитку.
СРЗ. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Інструментальна база регуляторної політики переходу України до сталого розвитку
СРЗ. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Соціальна відповідальність в системі інструментів забезпечення переходу України до сталого розвитку 
МКР2. СРЗ. К.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 24 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 30 годин;
3) підготовка до екзамену – 20 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, 2 презентації результатів досліджень та 2 творчі роботи у вигляді економічного та управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача.
 
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 5 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 15 балів.
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
 
Семестровий модуль № 1
 
Практичні заняття – 4 бали.
Презентація результатів досліджень – 6 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Творча робота у вигляді економічного дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 10 балів.  Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
 
Практичні заняття – 4 бали.
Презентації результатів досліджень – 6 балів. Термін надання – 11 тиждень. 
Творча робота у вигляді управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 10 балів. Термін надання – 13 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (по 20б – кожне запитання) та практичної частини (1 задача – 40б). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організовується за встановленим розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися довідниками.