Новітні теорії економіки та управління

ID: 9022
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2019.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
46 годин лекційних занять.

Мета дисципліни: забезпечити загальну теоретико-практичну підготовку майбутніх докторів філософії (PhD), яка слугуватиме основою для їхньої практичної роботи, що пов’язана із дослідницько – інноваційною та  науково-педагогічною діяльністю, сформувати у здобувачів вміння оперувати системними знаннями щодо основних показників, чинників і наслідків розвитку країни за ринкових умов, озброїти їх науковим інструментарієм аналізу для самостійного дослідження економічного простору країни і світу.
Завдання дисципліни: знати економічну теорію, проблеми, які вона досліджує; систему  національних рахунків, її основні показники; причини й механізм економічної циклічності та особливості економічної кризи в Україні; механізм впливу бюджетно-податкової та кредитно-грошової політики на макроекономічну рівновагу; основні моделі економічного зростання; ознайомити із теоретичними засадами та практичними методами/прийомами;  розвити здібності щодо визначення найбільш ефективних прийомів, форм, методів, засобів і цілісних економічних технологій управління і самоуправління з метою підвищення продуктивності науково-професійної діяльності; ознайомити з інноваційними технологіями, формами організації, методами, засобами навчання, виховання, управління в системі вищої освіти.

Основні результати навчання

Вміти планувати та проводити експерименти, що мають відношення до проблем з галузі знань, використовуючи належне програмне забезпечення та знати як аналізувати і відображати результати досліджень. 

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації. 

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень. 

Розуміти теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових знань.

Знати можливості інформаційних та комунікативних технологій, сучасних програмних продуктів для забезпечення реалізації завдань дослідження та професійної діяльності в економіці та управлінні.

Вміти здійснювати моніторинг наукових джерел, одержувати і поглиблювати ґрунтовні знання зі спеціальності та предметної області дослідження.

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності рідною мовою та/або іноземною; спілкуватися в діалоговому режимі в галузі наукової та професійної діяльності; вміти презентувати результати власних досліджень та описувати їх у фахових публікаціях, використовуючи сучасні інформаційні та комунікативні технології.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Циклічний характер розвитку змішаної економіки
Л2. Критика кейнсіанцями класичної теорії.
СРЗ. К.

2 тиждень

Л3. Кейнсіантська парадигма ефективного попиту.
СРЗ. К.

3 тиждень

Л4. Кейнсіантське обгрунтування необхідності державного втручання в економіку.
Л5. Дискреційна фіскальна політика.
СРЗ. К.

4 тиждень

Л6. Дискреційна грошово-кредитна політика.
СРЗ. К.

5 тиждень

Л7. Різноманітність неоінституціоналістичних поглядів на трансакції.
Л8. Марксистська критика теорій продуктивної та непродуктивної праці.
СРЗ. К.

6 тиждень

Л9. Властивості та структура чистих витрат.
СРЗ. К.

7 тиждень

Л10. Компоненти чистих витрат.
Л11. Соціалізація економічних процесів як об´єктивний феномен.
СРЗ. К.

8 тиждень

Л12. Головні положення монетаризму.
МКР1. СРЗ. К.

9 тиждень

Л13. Засади теорії економіки пропозиції.
Л14. Основні постулати теорії раціональних очікувань.
СРЗ. К.

10 тиждень

Л15. Ознаки і сфери продуктивної праці.
СРЗ. К.

11 тиждень

Л16. Вихідні параметри суспільного відтворення
Л17. Економічне зростання, його типи, фактори, критерії і стадії
СРЗ. К.

12 тиждень

Л18. Ринок праці та безробіття.
СРЗ. К.

13 тиждень

Л19. Розвиток видів грошей.
Л20 Інфляція, її причини, види, темпи та наслідки. Антиінфляційна політика
СРЗ. К.

14 тиждень

Л21. Кругооборот та оборот виробничого капіталу.
СРЗ. К.

15 тиждень

Л22. Рентабельність та її різновиди
Л23. Сучасні новітні теорії економіки та управління.
МКР2.
СРЗ. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до модульних контрольних робіт – 14 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, презентації результатів досліджень та творча робота у вигляді економічного та управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

Презентація результатів досліджень – 15 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Творча робота у вигляді економічного дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 5 балів.  Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

Презентації результатів досліджень – 15 балів. Термін надання – 11 тиждень. 
Творча робота у вигляді управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 5 балів. Термін надання – 13 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини  - 4 питання (по 25б – кожне запитання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися довідниками.