Управління інноваційно-інвестиційним розвитком промислового виробництва

ID: 9048
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
Всього 46 аудиторних годин – 46 лекційні заняття.

Мета дисципліни: є формування у майбутніх фахівців системи теоретичних та прикладних знань про категорії, поняття, механізми формування та забезпечення цілеспрямованого управління інноваційно-інвестиційним розвитком промислового виробництва.
Завдання дисципліни: визначення показників та факторів інноваційно-інвестиційного промислового виробництва; дослідження та селекція різних типів стратегій інноваційної поведінки та оцінювання їх ефективності; розробка та імплементація конкурентних стратегій українських промислових підприємств для реалізації інноваційно-інвестиційних заходів; оволодіння практичними навичками оцінки та підвищення інноваційно-інвестиційної привабливості промислових підприємств тощо. 

Основні результати навчання

Вміти розробляти та презентувати обґрунтований план досліджень у відповідності до наукового напрямку.

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації.

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.

Розуміти теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових знань.

Знати праці провідних вчених, наукові школи та фундаментальні праці у галузі дослідження;  сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, зокрема в обраній спеціальній області.

Знати методологічні принципи та методи наукового економічного дослідження; розуміти, інтегрувати та адаптувати існуючі методики та методи досліджень для розв’язання наукових завдань в обраній спеціальній сфері.

Вміти здійснювати моніторинг наукових джерел, одержувати і поглиблювати ґрунтовні знання зі спеціальності та предметної області дослідження. 

Вміти формулювати наукову проблему, мету та загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку галузі науки, соціально-економічних процесів та явищ. 

Володіти методами логіко-змістовного моделювання, вміти будувати схеми причинно-наслідкових зв’язків управлінських рішень та подій;  аналізувати сучасні тенденції та проблеми розвитку систем різного рівня.

Вміти самостійно розробляти управлінські рішення з урахуванням чинників невизначеності для забезпечення підвищення ефективності в обраній спеціальній області дослідження на різних рівнях управління.

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності рідною мовою та/або іноземною; спілкуватися в діалоговому режимі в галузі  наукової та професійній діяльності; вміти презентувати результати власних досліджень та описувати їх у фахових публікаціях, використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології.

Ініціювати оригінальне інноваційне рішення, спрямоване на розв’язання конкретної проблеми предметної області дослідження або управління; усвідомлювати відповідальність за його новизну та наслідки реалізації. 

Поєднувати існуючі та пропонувати нові, нестандартні шляхи розв’язання проблем предметної області дослідження або управління на базі сучасних концептуальних та методологічних знань.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Сучасні особливості управління інноваційно-інвестиційним розвитком промислового виробництва (ІІРПВ)». Міжнародна конкуренція і конкурентоспроможність.
Л2. Сутність інновацій та інвестицій: їхня роль в економічній системі
СРС. К.

2 тиждень

Л3. Циклічний характер економічних процесів та зміна технологічних укладів. Технологічна динаміка
Л4. Інноваційно-інвестиційна модель розвитку економіки України. Інноваційно-інвестиційна функція держави.
СРС. К.  

3 тиждень

Л5. Сутність теорії економічного зростання. Еволюція теорії ІІРПВ
Л6. Інноватика як наука й практика ІІРПВ
СРС. К. Кз

4 тиждень

Л7. Кластерна концепція ІІРПВ. Концепція відкритих інновацій. Концепція економіки знань
Л8. Креативна економіка. Концепція потрійної спіралі. Концепція інноваційної екосистеми. Новітні теорії ІІРПВ
СРС. К. 

5 тиждень 

Л9. Ключові поняття ІІРПВ. Інноваційно-інвестиційна активність й спрямованість
Л10. ІІРПВ: процес, діяльність, підприємство, інфраструктура, культура
СРС. К. Кз

6 тиждень

Л11. Економічна сутність управління м. Вітчизняні особливості управління ІІРПВ
Л12. Зарубіжний досвід управління ІІРПВ
СРС. К. 

7 тиждень 

Л13. Розроблення та забезпечення реалізації програми підвищення якості управління ІІРПВ
Л14. Стратегії та умови забезпечення цілеспрямованого управління інноваційно-інвестиційним розвитком українських промислових підприємств
СРС. К.  

8 тиждень 

Л15. Поняття і типи інноваційно-інвестиційних систем. Інноваційно-інвестиційна підсистема промислового підприємства
СРС. К. МКР1

9 тиждень 

Л16. Інноваційно-інвестиційний потенціал в управлінні ІІРПВ
Л17. Ключова роль інноваційно-інвестиційного потенціалу в управлінні ІІРПВ
СРС. К. Кз

10 тиждень 

Л18. Сутність бізнес-процесів та бізнес-моделей в управлінні ІІРПВ
СРС. К. 

11 тиждень 

Л19. Класифікація та оцінка стратегії в управлінні ІІРПВ
СРС. К. 

12 тиждень 

Л20. Механізм та інструменти в управлінні ІІРПВ
СРС. К. Кз

13 тиждень 

Л21. Механізм та інструменти забезпечення ІІРПВ
СРС. К. Кз

14 тиждень 

Л22. Інформаційне забезпечення та моніторинг управління ІІРПВ
СРС. К. МКР2

15 тиждень 

Л23. Ефективність та результативність управління ІІРПВ: сутність, методичні підходи, показники, оцінка
СРС. К

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 25 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 15 годин;
3) підготовка до екзамену 34 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 самостійних контрольних завдань.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за бездоганне виконання модульної контрольної роботи становить 30 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (2-х практичних завдань). Максимальна оцінка за правильне виконання тестової частини становить 20 балів, а практичної частини – 10 балів. У білетах модульного контролю № 1 кількість тестових запитань – 20. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Правильне виконання практичного кожного завдання оцінюється у модульній роботі № 1 в 5 балів. У білетах модульного контролю № 2 кількість тестових запитань – 20. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Правильне виконання практичного кожного завдання оцінюється у модульній роботі № 2 в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

Кз1. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Кз2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 5 тиждень.
Кз3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 12 тиждень.
Кз4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 13 тиждень.

МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом на консультації.
МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом на консультації.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (по 20 б. – кожне запитання) та практичної частини (1 задача – 40 б.). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися калькулятором.