Моделювання систем з розподіленими параметрами

ID: 3437
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2019.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
д.т.н., проф Тонконогий В.М.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:
  • навчання студентів аналізу, моделюванню, розробці та оптимізації автоматичних систем контролю (АСК) технологічних процесів, які застосовуються у сучасних та перспективних теплоенергетичних системах; ознайомлення з методами моделювання  зміни з часом розподілених властивостей  елементів енергообладнання.
Завдання дисципліни:
  • придбання навичок формалізації завдань керування теплоенергетичними системами;
  • розроблення критеріїв оцінювання якості функціонування теплоенергетичних систем;
  • розроблення алгоритмів оптимізації структури та складу теплоенергетичних систем;
  • визначення початкових, вихідних та контрольованих параметрів алгоритмів оптимізації структури та складу теплоенергетичних систем.

 

Основні результати навчання

  • Розробляти  та досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі  процесів і систем, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних розробок у сфері автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій та дотичних міждисциплінарних напрямах.
  • Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження систем автоматизації, комп'ютерно-інтегрованих комплексів та їх складових з використанням сучасних методів дослідження, технічних та програмних засобів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми.
  • Уміти застосовувати сучасні методи аналізу, синтезу, проектування під час дослідження систем автоматизації, комп'ютерно-інтегрованих технологій, їх програмних та апаратних компонентів.
  • Здатність виконувати моделювання об’єктів дослідження з використанням сучасних прикладних пакетів.
  • Здатність виконувати моделювання об’єктів дослідження за допомогою власного програмного забезпечення.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 10 аудиторних годин – практичні заняття; 20 аудиторних годин – лабораторні заняття.

 

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Особливості моделювання теплоенергетичних систем з розподіленими параметрами  (Л*, ПЗ №1, СРС, К).

2 тиждень

Значення теорії подібності та її основні методи, важливі для моделювання теплоенергетичних систем (Л, ПЗ №1, СРC, К).

3 тиждень

Значення експерименту при моделюванні теплоенергетичних систем   з розподіленими параметрами (Л, ПЗ №2, СРC, К).

4 тиждень

Основні методи теорії ймовірностей, що застосовуються при моделюванні теплоенергетичних систем (Л, ПЗ №, СРC, К).

5 тиждень

Рівняння, що описують теплоенергетичні системи з розподіленими параметрами (Л, ПЗ №3, СРC, К).

6 тиждень

Основні етапи аналізу стійкості стану теплоенергетичної системи за характеристичним рівнянням (Л, ПЗ №3, СРC, К).

7 тиждень

Моделювання зміни властивостей твела ядерного реактора типу ВВЕР 1000 (Л, ПЗ №4, СРC, К).

8 тиждень

Моделювання зміни потужності ядерного реактора (Л, МКР1, СРC, К).

9-10 тиждень

Системний підхід в моделюванні елементів ядерного реактора типу ВВЕР-1000 (Л, ПЗ №5, СРC, К).

11 тиждень

Моделювання повзучості та корозії оболонки твела ядерного реактора типу ВВЕР-1000  (Л, ПЗ №5, СРC, К).

12 тиждень

Замикаючі співвідношення моделі розрахунку температури твела ядерного реактора (Л, ПЗ №6, СРC, К).

13 тиждень

Моделювання накопичення пошкодженості оболонки твела ядерного реактора типу ВВЕР 1000  (Л, ПЗ №6, СРC, К).

14 тиждень

Співвідношення для опису накопичення пошкодженості оболонки твела ядерного реактора (Л, ПЗ №7, СРC, К).

15 тиждень

Прогнозування розгерметизації оболонок твелів ядерного реактора типу ВВЕР 1000 (Л, МКР2, СРC, К).

* Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань; К – консультації викладача.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною.

Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 25 балів: вирішення практичних задач на ПЗ (20 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів)). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій.

Відсутність здобувача на екзамені або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, складання екзамену користуватися телефонами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.