Практики культурної комунікації

ID: 10383
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
1.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
лекційних – 16 годин, практичних – 14 годин.

Мета – формування у здобувачів системи теоретичних знань і практичних навиків з раціоналізації та оптимізації процесів ділового спілкування та командної роботи. 
Завдання: вивчення теоретичних основ культурної комунікації, культури спілкування (міжособистісного, професійного, міжкультурного); визначення ролі і значення комунікації в ділових взаємовідносинах, засвоєння знань про культуру ділового спілкування в контексті сучасного підприємницького середовища та в професійній діяльності; формування навиків застосування ефективних засобів комунікації і побудови ділових відносин, а також усунення потенційних і наявних бар’єрів ділової та культурної комунікації; напрацювання навиків самостійного аналізу механізмів ділових відносин в професійній діяльності та визначення шляхів їх вдосконалення.

 
Основні результати навчання
 
 Збирати та інтерпретувати відповідні дані й аналізувати складності в межах своєї спеціалізації для донесення суджень, які відбивають відповідні соціальні та етичні проблеми.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л − лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття; К – консультації викладача;  МКР – модульна контрольна робота.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
Л1. Обмін інформацією − основний чинник розвитку культури.
СРЗ, К.
 
2 тиждень
ПЗ1. Я-концепція в перцептивному аспекті спілкування.
СРЗ, К.
 
3 тиждень
Л2. Перцептивний аспект спілкування. Емоційний інтелект.
СРЗ, К.
 
4 тиждень
ПЗ2. Перцепція у взаємовідносинах. 
СРЗ, К.
 
5 тиждень
Л3. Комунікативний аспект спілкування.
СРЗ, К.
 
6 тиждень
ПЗ3. Правила переконання в інтерактивному аспекті спілкування.
СРЗ, К.
 
7 тиждень
Л4. Інтерактивний та міжкультурний аспекти комунікації.
СРЗ, К, МКР1.
 
8 тиждень
ПЗ4. Основні аспекти спілкування в українських народних прислів’ях.
СРЗ, К.
 
9 тиждень
Л5. Форми, засоби та технології ділового спілкування.
СРЗ, К.
 
10 тиждень
ПЗ5. Публічний виступ + Дискусія.
СРЗ, К.
 
11 тиждень
Л6. Техніка публічного виступу та культура професійної дискусії.
СРЗ, К.
 
12 тиждень
ПЗ6. Маніпуляції у соціокультурних комунікаціях.
СРЗ, К.
 
13 тиждень
Л7. Конфлікти в професійних, ділових, соціокультурних комунікаціях.
СРЗ, К.
 
14 тиждень
ПЗ7. Робота у команді.
СРЗ, К.
 
15 тиждень
Л8. Робота у команді.
СРЗ, К, МКР2.
 
 
Індивідуальна робота
 
Не передбачена. 
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складається з підготовки до лекцій та практичних занять.
Підготовка до лекцій передбачає повторення матеріалу, який було викладено на попередній лекції, опрацювання питань для самоперевірки, які наведені до кожної лекції в конспекті, опрацювання літературних джерел, які наведено у списку основної та додаткової літератури.
Підготовка до ПЗ полягає у повторенні визначень понять і термінів, які були викладені на попередніх лекціях з відповідної тематики і знадобляться для виконання практичних завдань. 
 
Самостійна робота складає 15 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 8 годин;
2) підготовка до практичних занять – 7 годин.

 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.  Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів (20 балів – МКР, 30 балів – ПЗ).

Кожна з двох МКР представляє собою тестові завдання, які складаються з 6 питань двох рівнів складності, та практичного завдання. Максимальна оцінка за правильну відповідь на питання першого рівня − 4 бали (4 питання по 1 балу), другого рівня − 6 балів (2 питання по 3 бали). Разом − 10 балів. Максимальна оцінка за практичне завдання – 10 балів. Виконання завдання МКР1 оцінюється за такими критеріями: комунікативну ситуацію проаналізовано в двох аспектах − 10 балів, ситуацію проаналізовано лише в одному аспекті (другий не виявлено) − 5 балів, ситуацію не проаналізовано − бали не нараховуються. Виконання завдання МКР2 оцінюється за такими критеріями: ситуацію проаналізовано правильно, запропоновано варіанти її розв’язання − 10 балів, ситуацію проаналізовано правильно, але не запропоновано жодного варіанту її розв’язання − 5 балів, ситуацію не проаналізовано, не запропоновано варіантів її розв’язання  − бали не нараховуються.

За роботу на кожному ПЗ здобувач може отримати максимальну оцінку у 7,5 або 10 балів (разом − 60 балів). Робота здобувача на практичному занятті оцінюється за такими критеріями: правильне виконання завдання − 3,5 або 6 балів; вільне володіння термінами та поняттями в контексті тематики заняття − 2 бали; активність при обговоренні основних питань заняття − 2 бали.

Підсумковий контроль проводиться у формі накопичувального заліку.
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
Виконання обох МКР, виконання/відпрацювання всіх ПЗ.
 
 
Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача, дотримуватись принципів академічної доброчесності.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання поточних робіт – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час Л, ПКР, МКР користуватися