Управління науковою діяльністю 2

ID: 11589
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2021.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Мета дисципліни:
виробити у майбутніх докторів філософії (PhD) цілісне уявлення про використання
проектного підходу до управління науковою діяльністю та розвиток умінь і навичок
практичного застосування отриманих знань в наукової та інноваційної діяльності, в тому числі
для оцінки результативності наукової роботи.
Завдання дисципліни:

- сформувати комплексне уявлення про наукову діяльність як про складну організаційно-
технічну систему;

- ознайомити з термінологією та ключовими поняттями проектного управління у галузі
наукової діяльності та наукознавства;
- усвідомити специфіку наукових проектів ЗВО;
- сформувати базові знання у галузі управління науковими проектами, статистики науки,
наукометрії та бібліометрії;
- отримати уявлення про особливості наукової творчості, проблеми інтенсифікації наукової
діяльності, підвищення ефективності праці науковців та наукових колективів;
- вивчити методологію наукометричних оцінок результативності наукової діяльності;
- вміти виконувати аналіз кількісних закономірностей розвитку наукових проектів;
- оволодіти методами наукового дослідження, навичками збору, обробки та інтерпретації
інформації для коригування програми управління науковою діяльністю та систематизованими
знаннями про сучасні проблеми управління наукою і освітою.

Основні результати навчання

- володіти іноземною мовою, включаючи спеціальну термінологію, для проведення
літературного пошуку. Вміти представляти та обговорювати наукові результати іноземною та
українською мовами;
- вміти планувати та проводити експерименти, що мають відношення до проблем з галузі
знань, використовуючи належне програмне забезпечення, та знати, як аналізувати і
відображати результати досліджень;

- вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-
синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації;

- знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному
науковому напрямку досліджень;
- вміти працювати з фахівцями з різних галузей в рамках наукових проектів. Знати про
стимули та бар’єри в ефективній командній роботі;
- вміти працювати в інтернаціональній групі, ставитися з повагою до національних та
культурних традицій, способів роботи інших членів групи;
- мати професійну етичну поведінку при виконанні професійних досліджен;
- вміти ініціювати та виконувати оригінальні дослідження в напрямку діяльності та досягати
наукових результатів, які створюють нові знання;
- визначати самостійно завдання професійного та особистісного розвитку, займатися
самоосвітою, усвідомлено планувати і здійснювати підвищення рівня кваліфікації;
- вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття.
Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності;
- вміти управляти науковими проектами або писати пропозиції на фінансування наукових
досліджень;
-розуміти теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових
знань в предметній області;
- вміти аналізувати та розв’язувати наукові протиріччі в предметній області;
- вміти обґрунтовувати актуальність проблем в предметної області, техніко-економічну та
екологічну доцільність практичної реалізації ідей та гіпотез;
- розуміти проблеми й вміти вирішувати наукові протиріччя предметної області на вибір
аспіранта за обраним науковим напрямком та освоєнням міждисциплінарних підходів:
- вміти використовувати сучасні методи розв’язування задач предметної області;
- володіти навичками організації технологічного процесу та вміти виявляти шляхи та методи
підвищення ефективності роботи елементів теплоенергетичного устаткування на базі
енергозберігаючих технологій;
- вміти використовувати та створювати програмне забезпечення для вирішення різноманітних
задач предметної області. Вміти приймати обґрунтовані рішення щодо зменшення наслідків
негативного впливу теплоенергетичного устаткування на довкілля;
- вміти застосовувати методи оптимізації використання паливно-енергетичних ресурсів в
технологічних процесах генерації та споживання теплової енергії;
- володіти навичками створення, організації та підтримки функціонування інноваційних
технологій генерації та споживання теплової енергії;
- вміти оцінювати впливи зовнішніх і внутрішніх факторів на перебіг фізичних процесів в
теплоенергетичному устаткуванні.
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
Л – лекційні заняття;
ПЗ – практичні заняття;
СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
К – консультації викладача;
Е – есе;

МКР – модульна контрольна робота.

Тематика та види навчальних занять
1 тиждень
Л1. Управління науковою діяльністю.
СРЗ. К.
2 тиждень
ПЗ1. Моделі та методи управління науковими проектами у ЗВО.
СРЗ. Е1. К.
3 тиждень
Л2 Оцінювання результатів наукових проектів.
СРЗ. Е1. К.
4 тиждень
ПЗ2. Моделі та методи управління науковими проектами у ЗВО.
СРЗ. Е1. К.
5 тиждень
Л3. Кількісні закономірності розвитку науки.
СРЗ. Е1. К.
6 тиждень
ПЗ3. Кількісні закономірності розвитку науки.
СРЗ. Е1. К.
7 тиждень
Л4. Бібліометричні бази та сервіси.
СРЗ. Е1. МКР1. К.
8 тиждень
ПЗ4. Кількісні закономірності розвитку науки.
СРЗ. Е1 (презентація, захист). К.
9 тиждень
Л5. Оцінка ефективності наукових проектів (наукової роботи).
СРЗ. Е2, К.
10 тиждень
ПЗ5. Аналіз наукометричних показників науковця
СРЗ. Е2, К.
11 тиждень
Л6. Інтелектуальна власність та захист авторських прав у галузі наукових розробок та
корисних моделей
СРЗ. Е2, К.

12 тиждень
ПЗ6. Аналіз наукометричних показників науковця
СРЗ. Е2, К.
13 тиждень
Л7. Патентна інформація та патентні дослідження.
СРЗ. Е2, К.
14 тиждень
ПЗ7. Комерціалізація результатів науково-дослідної діяльності
СРЗ. Е2 (презентація, захист), К.
15 тиждень
Л8. Комерціалізація результатів науково-дослідної діяльності (НДД).
СРЗ. МКР2. К.

Самостійна робота
Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 16 годин;
2) підготовка до практичних занять – 14 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 год.

Процедура оцінювання
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є
накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом
семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні
роботи та презентують два есе. Тестування відбувається в системі MOODLE за теоретичним
матеріалом навчальної дисципліни.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль No 1
Е1. Тема есе: Представлення загальної характеристики роботи як частини автореферату з
акцентами на формулюванні мети, об’єкту та предмету досліджень». Оцінка за написання есе
– max 15 балів.
ПЗ3 - ПЗ4. Оцінка за презентацію однієї із складових вступної частини автореферату – max 10
балів.
МКР1. Модульна контрольна робота – max 25 балів.
Семестровий модуль No 2
Е2. Тематика есе пов’язана з поняттями наукометричних показників для оцінки діяльності
наукових організацій, наукових колективів або окремих науковців Оцінка за написання есе –
max 15 балів.
ПЗ5 – ПЗ6. Оцінка за проведення наукомеричних пошуків – max 10 балів.
МК2. Модульна контрольна робота – max 25 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних
елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.
Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим відділом аспірантури розкладом.

Політика освітнього процесу
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю
з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань,
відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим відділом аспірантури розкладом.