Електронне урядування

ID: 5876
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Містить курсову роботу.
Форма контрою: 
Екзамен. Захист курсової роботи.
Викладач: 
кандидат фізико-математичних наук, магістр з комп’ютерних наук, доцент, Андріянов О.В.
Кількість аудиторних занять: 
30 години лекційних занять, 16 години практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни 

Мета дисципліни:

сформувати здатність використовувати технології електронного урядування для вирішення практичних, управлінських, науково-дослідних і прогностичних завдань у професійній діяльності та для інформаційно-аналітичного забезпечення органів державної влади та місцевого самоврядування, установи або організації.

Завдання дисципліни:
  • вивчити організаційну, правовута ІТ системи забезпечення розвитку електронного урядування в Україні;
  • сформувати навички здійснення порівняльного аналізу розвитку інформаційного суспільства та впровадження е-урядування на державному, регіональному та місцевому рівнях;
  • сформувати вміння аналізувати різні рівні ІТ – архітектури системи електронного урядування;
  • сформувати навички здійснення аналізу електронних послуг органів влади центрального і місцевого рівня в Україні;
  • навчити визначати загрози інформаційної безпеки в системах електронного урядування.

 

Основні результати навчання

Застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери.

Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем. 

Застосувати інструментарій електронного урядування для інформаційно-аналітичної підтримки прийняття управлінських рішень на організаційному, територіальному, галузевому та загальнодержавному рівнях.

 

Кількість аудиторних занять

30години лекційних занять, 14 годин практичних занять (денна форма навчання);

4 години лекційних занять, 2 години практичних занять (заочна форма навчання) 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КР – курсова робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Основи електронного урядування.
    • КР. Початок 1 етапу.
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Нормативно-правова база впровадження електронного урядування в Україні.
    • ПЗ1. Зарубіжний та вітчизняний досвід упровадження технологій електронного урядування.
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Механізми публічного управління розвитком інформаційного суспільства та електронного урядування в Україні.
    • КР. Початок 2 етапу.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Функціональні можливості систем електронного документообігу в органах публічної влади в Україні.
    • ПЗ2. Законодавчі основи впровадження електронного урядування в Україні.
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Реінжиніринг адміністративних процесів в органах публічної влади.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6.Захист інформації в системах електронного урядування.
    • ПЗ3. Публічне управління розвитком інформаційного суспільства та електронного урядування провідних країн світу.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7.Електронна взаємодія органів публічної влади.
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8.Технології розвитку електронного урядування.
    • ПЗ4. Аналіз рівня розвитку інформаційного суспільства та електронного урядування в Україні.
    • К. СРЗ. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Інструменти електронного урядування у запобіганні корупції в органах публічної.
    • КР. Початок 3 етапу.
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Оцінювання рівнів розвитку інформаційного суспільства та електронного урядування.
    • ПЗ5. Порівняння досвіду впровадження е-урядування в містах України.
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Розвиток електронного урядування на регіональному та місцевому рівнях.
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л12. Інфраструктурний та прикладний рівні архітектури системи електронного урядування.
    • ПЗ6. Аналіз прикладного рівня ІТ- архітектури системи е-урядування на регіональному рівні.
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Електронні послуги: сутність, організація надання, досвід.
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14.Публічна інформація: відкриті дані та досвід їхнього використання.
    • ПЗ7. Національні портали та веб-сайти електронних послуг органів влади центрального і місцевого рівня.
    • КР. Початок 4 етапу.
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Управління людськими ресурсами у галузі електронного урядування.
    • КР. Захист.
    • К, СРЗ. МКР2.

 

Індивідуальна робота

Мета роботи: аналіз та узагальнення інформації з теоретичних та прикладних аспектів використання технології електронного урядування.

Тематика курсових робіт:

  • електронний доступ до інформації органів державної влади України та шляхи його вдосконалення.
  • Технології електронного урядування в Україні.
  • Правове регулювання електронного урядування у сфері місцевого самоврядування в Україні та зарубіжних країнах.
  • Механізми державного управління електронним урядуванням на місцевому рівні.
  • Рейтингові індекси розвитку електронного урядування та інформаційного суспільства.

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів: 

  • 1-2 тижні – етап 1 – вибір теми, попередній вибір джерел інформації, складання плану роботи;
  • 3-8 тижні – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір джерел інформації, обрання методики та програмних засобів щодо обробки даних, підготовка чорнового варіанту курсової роботи;
  • 9-13 тижні – етап 3 –обробка та аналіз інформації, редагування і підготовка остаточного варіантукурсової роботи, отримання відгуку наукового керівника;
  • 14-15 тижні – етап 4 – підготовка до захисту (презентація + доповідь), публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 11 годин;
  • підготовка до практичних занять–20 годин;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 6 балів.

Кожний модуль оцінюється у 50 балів.

Семестровий модуль 1.

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 8 балів.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 8 балів. 
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 8 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1 – 26 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2.

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 6 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня).
  • МКР2 – 26 балів (15 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни єусний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів(4 теоретичних питання по 20 балів, практичне завдання -20 балів).

Курсова робота. КР (1 етап). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 2 тиждень.КР (2 етап). Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 8 тиждень.КР (3 етап). Оцінка за виконання – 30 балів. Термін надання – 13 тиждень.КР (4 етап). Оцінка за виконання – 40 балів. Термін надання та захист – 15 тиждень.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувачі зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, лабораторних занять, МКР та екзамену здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчас модульних тестувань та екзамену з дисципліни забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки