Корпоративна культура

ID: 6166
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
к.філос.н.,‌ ‌доцент‌ ‌Кубко‌ ‌В.П.‌
Кількість аудиторних занять: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання здобувачам комплексу теоретичних знань та необхідних вмінь з корпоративної культури, які можуть використовуватись у практиці освітньої, соціальної, професійної діяльності. Особливий акцент зроблений на синтезі теоретичних і прикладних складових змісту. 

Завдання дисципліни:
  • засвоєння сучасних концепцій та типологій корпоративної культури;
  • опанування методів діагностики і корекції корпоративної культури організацій;
  • вивчення структури корпоративної культури організацій;
  • оволодіння базовими навиками дослідження та формування корпоративної культури.

 

Основні результати навчання

Розробляти корпоративну стратегію та впроваджувати її згідно із соціальними, психологічними та іншими характеристиками організації.

 

Кількість аудиторних занять

16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Визначення та сутність корпоративної культури організації 
    • ПЗ1. Поняття «корпоративна культура», наявність субкультур та контркультур в організації, їх особливості та вплив на корпоративну культуру.
    • СРЗ. К. РР початок 1 етапу
  • 3 тиждень
    • Л2. Функції корпоративної культури. 
    • ПЗ2. Функції корпоративної культури, вплив знаково-символічної складової на поведінку співробітників організації.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Типології корпоративної культури. 
    • ПЗ3. «Сила» та «слабкість» культури організації, типи корпоративної культури, вплив ступеню інтеграції на формування певного типу корпоративної культури.
    • СРЗ. К. РР початок етапу 2
  • 7 тиждень
    • Л4. Методи підтримки корпоративної культури. 
    • ПЗ4. Особливості вивчення культури організації на зовнішньому та внутрішньому рівнях, вивчити моделі формування корпоративної культури.
    • СРЗ. К. МКР1 
  • 9 тиждень
    • Л5. Система цінностей та рівні корпоративної культури. 
    • ПЗ 5. Ціннісні орієнтації та місія організації. Кодекс корпоративної культури.
    • СРЗ. К. РР початок етапу 3 
  • 11 тиждень
    • Л6. Формування корпоративної культури. 
    • ПЗ6. Соціологічні, культурологічні та психологічні методи вивчення корпоративної культури, методи зміни культури.
    • СРЗ. К.  
  • 13 тиждень
    • Л7. Вплив корпоративної культури на організаційну ефективність.  
    • ПЗ 7. Шляхи впливу корпоративної культури на організаційне життя. Відповідність культури прийнятій стратегії розвитку організації
    • СРЗ. К. МКР2, РР етап 4
  • 15 тиждень
    • Л8. Національні особливості корпоративної культури.
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується РР. 

Мета РР – розвиток самостійності здобувачів освіти у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити змістовні висновки.

Тематика РР:

  • Виникнення корпоративної культури.
  • Принципи корпоративної культури.
  • Трудові цінності в системі загальнолюдських цінностей.
  • Методика вивчення цінностей людини.
  • Структура мотиваційної сфери корпоративної культури. 
  • Роль лідера у формуванні корпоративної культури. 
  • Особистісні теорії мотивації. 
  • Зовнішні прояви корпоративної культури.
  • Види управління як фактор корпоративної культури.
  • Підходи до розробки корпоративної місії.
  • Фірмовий стиль та його елементи. 
  • Програма розвитку корпоративної культури.
  • Моделі удосконалення корпоративної культури.
  • Методики оцінки корпоративної культури. 
  • Еволюція видів менеджменту і корпоративна культура.
  • Професійна етика як фактор корпоративної культури.
  • Види кодексів корпоративної культури.
  • Особливості дизайну та ергономіки у формуванні корпоративної культури. 
  • Діловий етикет  як елемент корпоративної культури.
  • Психологічні аспекти корпоративної культури. 
  • Особливості корпоративної культури вітчизняних підприємств.
  • Особливості корпоративної культури підприємств Заходу.
  • Особливості корпоративної культури підприємств Сходу.
  • Національна корпоративна культура.
  • Розвиток корпоративної культури і гуманізація виробництва.

Етапи виконання РР

  • 1−3 тиждень  Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
  • 5–7 тижні Написання першого теоретичного розділу РР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
  • 9–11 тижні Написання другого (аналітичного, практичного) розділу РР. Редагування тексту та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 13−15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 27 годин; 
  • підготовка до практичних занять – разом 25 години; 
  • виконання реферативної роботи – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та реферативну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання практичних завдань 7 балів.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання практичних завдань 7 балів.
  • ПЗ3. Оцінка за виконання практичних завдань 7 балів.
  • ПЗ4. Оцінка за виконання практичних завдань 6 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • РР – 1 етап – 1 бал
  • РР – 2 етап – 2 бали 
  • МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 9-11 тижнів)

Семестровий модуль 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання практичних завдань 9 балів.
  • ПЗ6. Оцінка за виконання практичних завдань 9 балів.
  • ПЗ7. Оцінка за виконання практичних завдань 10 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • РР  –  3 етап – 1 бал
  • РР – 4 етап – 1 бал
  • МКР2 – 20 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих питань під час самостійної роботи. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0». 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.