Виробнича практика

ID: 6243
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Залік. Диференційований залік.
Кількість аудиторних занять: 
135 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Метою проходження виробничої практики

є отримання студентами професійних навичок зі спеціальності, закріплення та поглиблення знань зі спеціальних дисциплін гуманітарного та культурологічного блоків, набуття практичних навичок організації соціокультурної діяльності. Під час практики студенти-практиканти під керівництвом спеціалістів базового закладу проводять культурно-досугові заходи, приймають участь у підготовках театральних вистав чи проведенні виставок художників, проведенні флешмобів чи розробці туристичних маршрутів, таким чином перевіряючи себе на профпригодність та компетентність.

Завдання виробничої практики:
  • виробити навички вирішення практичних завдань.
  • Засвоїти засади професійної етики, культури та стилю поведінки.
  • Сприяти адаптації молодих спеціалістів у новому колективі і спонукати для самовдосконалення та саморозвитку.
  • Формування естетичної культури студентів та розвиток естетичного смаку.
  • Оволодіти сучасними формами, методами, засобами організації праці в обраної професійної галузі.
  • Придбати навички професійної роботи культуролога і ознайомити з основними видами культурологічной діяльності.
  • Отримати практичний досвід самоорганізації, систематичного набуття й поповнення знань, вмінь і навичок роботи за обраним фахом.

 

Основні результати навчання

Здатність працювати в команді. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність розробляти та регулювати інноваційні соціокультурні та мистецькі проекти. Здатність використовувати знання з основ наукових досліджень як складової культурологічної освіти та наукової творчості. Знання економічних основ культури та функціонування культурних і креативних індустрій, ознайомлення із засадами проектного та організаційного менеджменту, соціокультурного проектування. Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов. Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності. Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку. Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. Володіти культурологічною термінологією. Установлювати зв’язок культурологічного знання з методами та технологіями регулювання, управління соціокультурними процесами. Знаходити необхідний матеріал для організації культурологічного дослідження. Передбачати шляхи подальшого розвитку сучасної культури. Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморіалізації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо). Бути здатним творчо оперувати історичними і культурологічними фактами з метою визначення провідних тенденцій динаміки розвитку європейської культури в ХХІ ст.. Оцінювати соціокультурну ситуацію в сучасній Україні, діяти з позицій культурного діалогу та толерантності. Впроваджувати практику командної роботи для організації, планування та управління інноваційними культурно-мистецькими проектами. Досліджувати культурні феномени та процеси їх трансформації в контексті теоретико методологічного апарату сучасної культурології. Досліджувати вплив міжнаціональних, міжетнічних суспільних відносин на розвиток культури. Визначати вплив глобалізаційних процесів на міжнаціональні та міжетнічні відносини. Аргументувати актуальність теми обраного культурного проекту, встановлювати її зв’язок з пріоритетними напрямами розвитку сучасної науки. Сприймати інноваційні форми й технології культурної практики сучасності. Знати принципи і вміти організувати ділові ігри, що моделюють ситуацію, яка наближена до реальної професійної сфери культуролога. Формувати позитивне ставлення суспільства до різноманітних національних меншин, вміти співпрацювати з носіями різних культурних цінностей. Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних особливостях розвитку, структури та функціонування владних систем у культурологічному вимірі.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ЩП – щоденник практики;
  • ЗП – звіт про проходження виробничої практики,
  • К – консультації керівника практики (викладача).

 

Тематика та види практичних завдань виробничої практики

На підставі програми практики і умов роботи на конкретній базі практики, безпосередній керівник виробничої практики разом із здобувачем складає календарний план проходження практики, який затверджується керівником бази практики.

  • 1 тиждень
    • Прибуття здобувача на практику, проведення інструктажу з техніки безпеки та охорони праці тощо. Ознайомлення із обсягом практики, знань, умінь та навичок за період практики, зі змістом і технологією проходження практики, з вимогами до звіту про виконання виробничої  практики. Розробка щоденника практики. Виконання програми практики і індивідуального завдання (з щотижневою перевіркою виконання календарного плану за щоденником). Оформлення щоденника за 1 тиждень.
    • СРЗ. ЩП. К.
  • 2 тиждень
    • Виконання програми практики і індивідуального завдання (з щотижневою перевіркою виконання календарного плану за щоденником). Оформлення щоденника за 2 тиждень.
    • СРЗ. ЩП. К.
  • 3 тиждень
    • Виконання програми практики і індивідуального завдання (з щотижневою перевіркою виконання календарного плану за щоденником). Оформлення щоденника за 3 тиждень.
    • СРЗ. ЩП. К.
  • 4 тиждень
    • Виконання програми практики і індивідуального завдання (з щотижневою перевіркою виконання календарного плану за щоденником). Оформлення щоденника за 4 тиждень.
    • СРЗ. ЩП. К.
  • 5 тиждень
    • Виконання програми практики і індивідуального завдання (з щотижневою перевіркою виконання календарного плану за щоденником). Оформлення щоденника за 5 тиждень.
    • СРЗ. ЩП. К.
  • 6 тиждень
    • Виконання програми практики і індивідуального завдання (з щотижневою перевіркою виконання календарного плану за щоденником). Оформлення щоденника за 6 тиждень. Підготовка розділів звіту та висновків з практики. Представлення звіту на оцінювання керівнику практики. Отримання відгуку з проведення практики у керівника практики.
    • СРЗ. ЩП. ЗП. К.
  • 7 тиждень
    • Підготовка презентації до захисту практики.
    • Захист здобувачем виробничої практики перед предметною або цикловою комісією, призначеною завідувачем кафедри.
    • СРЗ.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 135 годин. Розподіл самостійної роботи за етапами проходження виробничої практики:

  • Ознайомлювальний етап (бакалаврів ознайомлюють зі структурою бази практики, номенклатурою, основними показниками діяльності) – 15 годин.
  • Основний етап (практика на робочих місцях під керівництвом кваліфікованих фахівців, де здобувачі опановують навички роботи зі спеціальності) – 100 годин разом.
  • Заключний етап (оформлення звіту з практики, складання заліку) – 20 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня практичних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Оцінювання ПП складається з 2 етапів.

Бездоганне та своєчасне проходження та захист звіту ПП оцінюється у 100 балів,  які складаються із 50 балів, що виставляються керівником від бази практики за ретельність та грамотність виконання поставлених завдань, сумлінність та дисциплінованість, та, на другому етапі, оцінюється повнота звіту про проходження практики, своєчасність його подання для захисту на кафедрі і, власне, захист студентом звіту про проходження практики (уміння стисло, послідовно й чітко викласти сутність і результати практики; здатність аргументовано захищати свої пропозиції, думки, погляди; загальний рівень підготовки студента) – оцінюється у 50 балів.

Підсумковим контролем з практики є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До захисту виробничої практики допускаються здобувачі вищої освіти першого рівня, які пройшли практику у встановлений термін та вчасно подали правильно оформлений звіт про проходження практики.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.