Менеджмент інформаційної, бібліотечної та архівної справи

ID: 7103
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
15 лекційних, 22 практичних.

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

надання теоретичних знань та практичних навичок з організації діяльності державних інформаційних закладів та власної справи в інформаційній сфері, визначати стратегічні потреби в інформаційних продуктах та послугах, планувати підприємницьку діяльність та розробляти бізнесплан.

Завдання навчальної дисципліни:
  • сприяти виробленню навичок проектувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги;
  • сформувати здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань;
  • виробити навички використання знань, розуміння предметної області та організації професійної діяльності.

 

Основні результати навчання

Уміти організовувати власну справу в інформаційній сфері, визначати стратегічні потреби в інформаційних продуктах та послугах, планувати підприємницьку діяльність та розробляти бізнес-план.

Аналізувати документи з позицій стандартизації; оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації та уміти оптимізувати її управління.

Використовувати основний алгоритм менеджерської діяльності (планування, організація, споживання, контроль) у сфері інформаційної, бібліотечної та архівної справи.

 

Кількість аудиторних занять 

15 лекційних, 22 практичних.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача. 

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Л1. Основні поняття інформаційного менеджменту
    • ПЗ1. Інформаційний менеджмент –діяльність, спрямована на підвищення якості управління підприємством.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень. 
    • Л2. Упорядкування інформаційних процесів на міжнародному рівні. 
    • ПЗ2. Світове виробництво і споживання інформаційних продуктів і послуг.
    • ПЗ3. Вплив політики держави на розвиток інформаційної діяльності.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень. 
    • Л3. Інформаційна служба апарату державного управління.
    • ПЗ4. Особливості менеджменту інформаційних служб державного управління.
    • СРЗ. К. 
  • 4 тиждень. 
    • Л4. Закономірності створення ефективного інформаційного середовища сучасного підприємства. 
    • ПЗ5. Організація і управління інформаційними потоками підприємства. . 
    • ПЗ6. Помилки у комунікаціях, втрата інформації та інформаційна безпека підприємства. Стандарти ISO.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень. 
    • Л 5. Взаємодія зовнішнього інформаційного простору з інформаційним середовищем підприємства. 
    • ПЗ7. Спеціалізовані відділи інформації: організація роботи, складання документації що регламентує роботу відділу. Інформаційна безпека.
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень. 
    • Л6. Новітні технології в інформаційному менеджменті. 
    • ПЗ8. Електронні технології. 
    • ПЗ9. Web-технології.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень. 
    • Л 7. Інноваційний розвиток інформаційної системи підприємства.
    • ПЗ10. Інновації в інформаційному менеджменті: досягнення і проблеми.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень. 
    • Л8. Розвиток творчих кадрових ресурсів як неодмінна складова інформаційного менеджменту. Побудова мотивації до інновацій у працівників інформаційних служб.
    • ПЗ11. Соціально-психологічні та педагогічні аспекти як фактори впливу на організацію інформаційної системи підприємства.
    • ПЗ12. Розвиток творчих кадрових ресурсів та побудова мотивації до інновацій у працівників інформаційних відділів.
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 9 тиждень. 
    • Л9. Документація та інформаційне наповнення web-сайту організації як фактори формування її іміджу. 
    • ПЗ13. Інформаційне наповнення web-сайту організації.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень. 
    • Л 10. Розвиток архівного менеджменту в Україні.
    • ПЗ14. Досвід управління архівами України.
    • ПЗ15. Законодавче забезпечення управління архівами України.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень. 
    • Л 11. Досвід надання платних послуг в архівах України та світу.
    • ПЗ16. Особливості надання платних послуг в архівних закладах світу.
    • ПЗ17. Особливості надання платних послуг в архівних закладах України.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень. 
    • Л12. Професійна етика працівника архіву.
    • ПЗ18. Колектив архіву: особливості формування та керування.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень. 
    • Л13. Методологія та правова основа бібліотечного менеджменту.
    • ПЗ19. Законодавча підтримка організації бібліотек.
    • ПЗ20. Показники визначення ефективності діяльності архівів та бібліотек.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень.
    • Л14. Стратегічне управління і стратегічне планування в бібліотеці.
    • ПЗ21. Формування бюджету бібліотеки. Платні бібліотечні послуги.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень. 
    • Л15. Нові підходи до управління трудовими ресурсами бібліотеки.
    • ПЗ22. Сучасний менеджер бібліотеки.
    • К. СРЗ. МКР2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 61 годину. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 11 годин;
  • підготовка до практичних занять – 20 години;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожен модуль оцінюється у 50 балів. 

Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 20 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях – 20. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 1 бал. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 1бал. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 1 бал.
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 1 бал. 
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 16. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 17. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 18. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 19. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 20. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 21. Оцінка за виконання – 1 бал. 
  • ПЗ 22. Оцінка за виконання – 1 бал.
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету залежить від бездоганної відповіді на два теоретичних питання (30 балів за кожне) та виконання практичного завдання (40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій, практичних занять, екзаменів користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.