Інформаційна діяльність у сфері культури та мистецтв

ID: 7114
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Містить курсову роботу.
Форма контрою: 
Екзамен. Захист курсової роботи.
Викладач: 
ст.‌ ‌викл.‌ ‌Ященко‌ ‌Л.Є.‌
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

засвоєння теоретичних знань про специфіку інформаційної діяльності у сфері культури та мистецтва.

Завдання дисципліни: 
  • оволодіння знаннями і навичками використання різноманітних комунікативних технологій у сфері культури та мистецтва;
  • опанування методології вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів;
  • оволодіння навичками створення інформаційного контенту для різних груп споживачів;
  • опанування навичок здійснення організації та координації роботи традиційних систем документування у сфері культури та мистецтв; вироблення практичних навичок організації ефективної комунікації закладів культури зі споживачами культурно-мистецької продукції.

 

Основні результати навчання

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Демонструвати обізнаність в сучасних інформаційних технологіях при виконанні завдань професійного характеру.

Застосовувати сучасні методики і технології опрацювання інформації, генерувати інформаційний контент, здійснювати організацію та координацію роботи традиційних систем документування у сфері культури та мистецтв

Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.

Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • КР – курсова робота,
  • К – консультації викладача,
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Культура та мистецтво як вище духовне надбання людства 
    • ПЗ 1 Культура та мистецтво як вище духовне надбання людства
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2.Законодавство України про культуру
    • ПЗ2 Нормативні документи України у сфері культури
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3.. Організаційно-правові засади управління сферою культури 
    • ПЗ 3 Інструктивні локументи у сфері культури: досвід застосування
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4.Інформаційна інфраструктура культурної сфери. 
    • ПЗ 4 Типи закладів культури та їх взаємодія
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5.Основні засади створення ефективного інформаційного контенту для різних груп споживачів
    • ПЗ 5 Аналіз прикладів інформаційних контентів для різних груп споживачів
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Інтернет як сучасний соціокультурний феномен
    • ПЗ 6 Використання засобів Інтернет в соціокультурній діяльності
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Сучасні інтерактивні системи соціокультурної комунікації
    • ПЗ 7.Відкриті Інтернет майданчики ( тематичні блоги, чаті, форуми, соціальні мережі): аналіз досвіду використання
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Національний архівний фонд в системі соціокультурної комунікації
    • ПЗ 8. МКР1
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Бібліотечка мережа в системі соціокультурної комунікації 
    • ПЗ 9 Аналіз досвіду соціокультурної функції вітчизняних та зарубіжних бібліотек
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Музейна мережа в системі соціокультурної комунікації 
    • ПЗ 10 Аналіз досвіду соціокультурної функції вітчизняних та зарубіжних музеїв
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Сучасні стратегії аналізу та популяризації досягнень культури та мистецтва 
    • ПЗ 11 Аналіз взаємодії органів управління культурою з населенням
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Стратегії заохочення дітей та молоді до читання
    • ПЗ 12 Порівняльний аналіз поняттєвого та кліпового мислення. Розробка рекомендацій для заохочення дітей та молоді до читання
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13.Методологія вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів
    • ПЗ 13 Застосування соціологічних методик в соціокультурній сфері
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14.Рекламно-інформаційна діяльність сучасних закладів культури 
    • ПЗ 14 Аналіз рекламно-інформаційної продукції закладів культури
    • СРЗ. К.
    • МКР2
  • 15 тиждень
    • Л15. Інформаційний маркетинг у сфері культури та мистецтв 
    • ПЗ 15. Інформаційний маркетинг у сфері культури та мистецтв 
    • СРЗ. К.
    • Захист КР

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота.

Мета КР поглиблення теоретичних знань та набуття практичних навичок організації інформаційної діяльності у сфері культури та мистецтв; розробка інформаційного забезпечення діяльності обраного закладу культури та мистецтва 

Етапи виконання КР:

  • етап 1 – вибір теми та складання індивідуального плану (1-3 тижні), 
  • етап 2 – виконання першої теоретико-дослідницької частини (4-7 тижні), 
  • етап 3 – виконання практичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи (8-14 тижні), 
  • етап 4 – захист КР (15 тиждень).

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 год.;
  • підготовка до практичних занять – 45 годин;
  • виконання курсової роботи – 30 год.;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль 1

  • Сумарна кількість балів за виконання практичних завдань – 20 балів.
  • Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • Сумарна кількість балів за виконання практичних завдань – 20 балів.
  • Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень).
  • Модульні контрольні роботи 1 і 2 виконуються в письмовій формі. 
  • Модульна робота складається з теоретичної частини (2 питання) і практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання завдання оцінюється в 10 балів

Бездоганне та своєчасне виконання та захист КР оцінюється у 100 балів (30 балів в першому модульному контролі та 70 балів в другому модульному контролі, з яких 20 балів становить публічний захист КР.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, Е, захисту КР користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.