Теорія та практика реклами 1

ID: 7202
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
54 аудиторних годин – лекційні заняття; 42 аудиторних години – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета

засвоєння здобувачами теоретичних знань про рекламну діяльність як форму соціальної комунікації в усіх формах її функціонування, вироблення практичних навичок організації рекламних процесів, оцінки конкурентноспроможності рекламної продукції і результативності рекламних кампаній. 

Завдання навчальної дисципліни:
  • оволодіння знаннями і навиками, необхідними для сучасної рекламної діяльності, всебічного аналізу та створення рекламної продукції різних типів, підготовки рекламних кампаній та рекламних акцій комерційного та некомерційного видів.

 

Основні результати навчання

Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань в інформаційних і документаційних системах: орієнтуватися у нових формах і прийомах рекламної діяльності; розробляти стратегію, знаходити УТП.

Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури: знати правові та етичні норми  рекламної діяльності.

Оцінювати отримані результати  й аргументовано захищати прийняті рішення: уміти аналізувати проведену рекламну акцію чи  кампанію.

Володіти науковими принципами системного дослідження інформаційного середовища та соціокомунікативних процесів:  визначати потребу у рекламуванні товару чи послуги, аналізувати ринок та потенційну аудиторію.

Мати навички взаємодії з іншими людьми, уміння роботи в групах: налагоджувати співпрацю, вести ефективну комунікацію із партнерами, замовниками рекламної кампанії. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • КР – курсова робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять:

7 (5,3) семестр

  • 1 тиждень
    • Л1. Протореклама у стародавньому світі.  
    • ПЗ 1. Процес формування реклами в Стародавній Русі.
    • СРС, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Становлення реклами в Новий час і до початку ХХ століття.
    • ПЗ2. Професійна рекламна діяльність.
    • СРС, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Реклама ХIХ-ХХ ст.
    • ПЗ 43. Західноєвропейська і американська реклама ХIХ-ХХ ст. 
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Розвиток вітчизняної реклами на ранніх етапах.
    • ПЗ4. Реклама в Україні початку ХХ ст. Реклама в Україні в сучасний період.
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Особливості сучасного рекламного процесу.
    • ПЗ 5. Сфера діяльності реклами. 
    • СРС,  К
  • 6 тиждень
    • Л6. Етичні та правові основи рекламної діяльності.
    • ПЗ6. Закон України «Про рекламу».  
    • СРС, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Реклама в системі маркетингових комунікацій: поняття та функції.
    • ПЗ 7. Поняття реклами в системі маркетингових комунікацій.
    • СРС, К,  МКР 1
  • 8 тиждень
    • Л8. Зв’язок реклами з теорією комунікацій.  
    • ПЗ  8. Основні риси реклами як форми комунікації.
    • СРС, К 
  • 9 тиждень
    • Л9. Класифікація реклами та напрямки рекламної діяльності.
    • ПЗ 9. Мета створення класифікації.  Типи класифікаційних схем.
    • СРС,  К
  • 10 тиждень
    • Л10. Види і жанри сучасних засобів реклами.
    • ПЗ 10. Основні функції та завдання реклами. Типи класифікаційних схем. 
    • СРС, К
  • 11 тиждень
    • Л11. Реклама у засобах масової комунікації.
    • ПЗ 11. Види і жанри сучасних засобів реклами.
    • СРС, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Зовнішня реклама як медіа-канал.
    • ПЗ12. Ефективність використання жанрів зовнішньої реклами.
    • СРС, К
  • 13 тиждень
    • Л13. Засоби рекламного інформування.
    • ПЗ 13. Особливості радіо- та телевізійної (відео-) реклами
    • СРС, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Друкована (поліграфічна реклама). Комунікативний дизайн реклами. 
    • ПЗ  14. Основні принципи дизайну.
    • К, СРС, МКР 2
  • 15 тиждень
    • Л15. Особливості засобів передачі рекламної інформації.
    • ПЗ  15. Основні критерії вибору оптимальних засобів розповсюдження реклами.
    • СРС, К

8 (6,4) семестр

  • 1 тиждень
    • Л1. Особливості створення рекламного продукту. 
    • СРС, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Процес створення рекламного тексту. 
    • ПЗ1. Структура рекламного тексту. 
    • СРС, К, КР початок 1 етапу
  • 3 тиждень
    • Л3. Слоган та унікальна торгівельна пропозиція.
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Особливості рекламних текстів. 
    • ПЗ2. Специфіка рекламованих товарів і послуг.
    • СРС, К, КР початок 2 етапу
  • 5 тиждень
    • Л5. Стратегія розробки рекламної кампанії.
    • СРС. Розробка рекламно-інформаційного проєкту: вибір об’єкту рекламування, постановка цілей рекламної кампанії
    • К
  • 6 тиждень
    • Л6. Рекламний менеджмент: медіапланування.
    • ПЗ3. Процес медіапланування.
    • СРС. Розробка рекламно-інформаційного проєкту: визначення рекламної ідеї й на її основі розробка концепції рекламної кампанії; вибір і обґрунтування засобів розповсюдження реклами.
    • К, 
  • 7 тиждень
    • Л7. Організація та структура рекламного процесу.
    • СРС. Розробка рекламно-інформаційного проєкту: розробка брифу, медіаплану та рекламного повідомлення.
    • К
  • 8 тиждень
    • Л8. Рекламні агенції та їх завдання. 
    • ПЗ4. Рекламні агенції: розробка та виготовлення рекламних звернень, планування рекламних кампаній.  
    • СРС. Розробка рекламно-інформаційного проєкту: презентація та захист.
    • К, КР початок 3 етапу
  • 9 тиждень
    • Л9. Характеристика та основні завдання рекламної кампанії. 
    • СРС, К 
  • 10 тиждень
    • Л10. Соціальна реклама.
    • ПЗ5. Поняття, основні принципи та значення соціальної реклами.
    • СРС, К, КР 4 етап
  • 11 тиждень
    • Л11. Семіотика реклами.
    • СРС, К, МКР
  • 12 тиждень
    • Л12. Державна реклама та реклама територій.
    • ПЗ6. Основні типи державної реклами.
    • СРС, К 

 

Індивідуальна робота

Мета КР – розвиток самостійності у набутті практичних навичок при створенні реклами для преси, радіо, телебачення та Інтернет, застосування особливостей дизайну, кольористики, міфотехнологій, соціально-комунікативних технік у сучасній українській рекламі.

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів: 

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 4-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи. 
  • 8-9 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 10-12 тиждень – етап 4 –  публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань, курсової роботи та підготовки до екзамену.

Самостійна робота складає 114 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 години;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 24 години;
  • виконання курсової роботи – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж двох семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують три модульні контрольні роботи. Максимальна сума накопичувальних балів у 7 (5,3) семестрі на першому модульному контролі –20 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 балів); на другому модульному контролі – 20 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 бали). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 8 (6, 4) семестрі на модульному контролі – 50 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (21 балів), активна робота на практичному занятті (14 балів); активна робота на практичному занятті (7 балів), виконання комплексного самостійного завдання (18 балів). Комплексне самостійне завдання – розробка проекту-презентації рекламної кампанії обраного продукту/послуги/закладу. Подібний вид роботи передбачає засвоєння всього попереднього навчального матеріалу і продемонструє практичні навики студента в майбутній професійній сфері діяльності. 

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист КР оцінюється у 100 балів, які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики КР та публічного захисту роботи. Курсова робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етап 1 КР оцінюється максимум у 30 балів, етап 2 – 40 балів, етап 3-4 – 30 балів (20 балів представлення результатів роботи через доповідь та презентацію, 10 балів – відповідь на додаткові запитання під час захисту).
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Дотримуватися академічної культури та академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання заліку та екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, З, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів, заліку та екзамену з дисципліни.