Основи соціально-психологічного тренінга

ID: 7209
Вибіркова дисципліна
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
cт. викл. Гордієнко І.О.
Кількість аудиторних занять: 
5-й семестр: 30 – годин лекційних занять; 16 – годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

опанування студентами методологією та технологією соціально-психологічного тренінгу як способу актуалізації само ефективності та адаптивності особистості на основі групових форм психологічної роботи. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати уявлення про основні концепції щодо організації групових форм роботи у рамках різних психологічних шкіл та напрямків;
  • навчити застосовувати теоретичні знання з метою аналізу і вирішення проблем міжособистісної взаємодії;
  • сформувати уявлення про методологію та технології проведення соціально-психологічного тренінгу;
  • поглибити самопізнання та самоаналіз з послідуючим використанням набутих навичок у формуванні ефективних стратегій поведінки та професійної діяльності. 

 

Основні результати навчання

Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.

Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.

Демонструвати знання та розуміння розділів з історії і теорії журналістики, специфіки журналістської, рекламної та PR-діяльності при вирішенні практичних завдань професійної сфери.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПР – практичні заняття;
  • СРP – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ДЗ – домашні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • З – залік – підсумковий контроль здійснюється у формі заліку.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Вступ до курсу «Основи соціально-психологічного тренінгу» (СПТ).
    • ПЗ.1. Знайомство та очікування.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Основні особливості тренінгових груп.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Основні властивості тренінгових груп.
    • ПЗ.2. Безпека та ресурс.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Ведучий психологічного тренінгу: роль, функції та вплив властивостей особистості.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Основні технологічні етапи СПТ.
    • ПЗ.3. Знайомство з собою.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Основні підходи та принципи щодо складання програми СПТ.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Загальні тренінгові методи.
    • ПЗ.4. Міжособистісне спілкування.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8. Міжособистісне спілкування. Феномен «зворотній зв’язок».
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Процес СПТ: особистісна динаміка учасників групи тренінгу. 
    • ПЗ.5. Партнерське спілкування. 
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Процес СПТ: групова динаміки.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Психодинамічний підхід в практиці СПТ.
    • ПЗ.6. Я для себе та інших.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 12 тиждень
    • Л12. Трансактний підхід в практиці СПТ.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Біхевіорально-орієнтований підхід до СПТ.
    • ПЗ.7. Я та група.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14. Нейро-лінгвістичне програмування (НЛП) в практиці СПТ.
    • СРЗ. К. ДЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Гуманістичний підхід та інші психологічні підходи в практиці СПТ. 
    • ПЗ.8. Зустріч із собою.
    • СРЗ. К. МКР2.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • опрацювання теоретичного матеріалу – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 16 годин;
  • виконання домашніх завдань – 13 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи 1 та 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практично-теоретичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1 

  • ПЗ.1. Оцінка за виконання – 5 бали (1 тиждень). 
  • ПЗ.2. Оцінка за виконання – 5 бали (3 тиждень). 
  • ПЗ.3. Оцінка за виконання – 5 бали (5 тиждень). 
  • ПЗ.4. Оцінка за виконання – 5 бали (7 тиждень). 
  • Домашні завдання – 10 балів.
  • Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль 2 

  • ПЗ.5. Оцінка за виконання – 5 бали (9 тиждень). 
  • ПЗ.6. Оцінка за виконання – 5 бали (1 тиждень). 
  • ПЗ.7. Оцінка за виконання – 5 бали (13 тиждень). 
  • ПЗ.8. Оцінка за виконання – 4 бали (15 тиждень). 
  • Домашнє завдання – 10 балів.

Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види домашніх завдань та завдань практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання заліку або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та заліку з дисципліни.