Новітні інформаційно-комунікаційні технології

ID: 7275
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин – лекційних занять, 30 годин – лабораторних занять (денна форма навчання);  4 години – лекційних занять, 4 години – лабораторних занять (заочна форма навчання).

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

сформувати здатності до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, навички використання сучасних інформаційних і комунікаційних технологій, а також здатність створювати  та просувати  медійні  продукти в мережі Інтернет.

Завдання дисципліни:
  • забезпечити вивчення основних характеристик та функціональних можливостей сучасних  інформаційних технологій;
  • навчити здійснювати професійний пошук, оброблення та аналіз інформації засобами сучасних інформаційних і комунікаційних технологій;
  • сформувати навички використання спеціалізованого програмного забезпечення щодо оброблення мультимедійних (текстових, графічних, анімаційних, аудіо- та відео-) даних  та самостійного створення елементів медійних продуктів;
  • навчити методам и засобам розміщення інформації в мережі Інтернет.

 

Основні результати навчання

Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.

Створювати грамотний  медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення.

Розміщувати оперативно інформацію про свій  медіапродукт на доступних інтернет-платформах.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Теоретичні основи глобального інформаційного суспільства.
    • ЛЗ1. Арифметичні та логічні основи інформаційних технологій.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Інформація та інформаційні технології. 
    • ЛЗ2. Текстовий редактор OpenOffice Writer.
    • РГР. Початок 1 етапу.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Мультимедіа технології.
    • ЛЗ3. Створення та редагування аудіо- та відео-файлів.
    • Кз1. Записати за допомогою ПК аудіо-файл власного виконання уривка літературного твору. В аудіо-редакторі виконати редагування файлу, видаляючи з нього ділянки пауз, очищаючи від сторонніх шумів, налаштовуючи гучність окремих ділянок, змінюючи висоту звуку, застосовуючи різні спеціальні ефекти, додаючи додаткові звукові доріжки з фоновим супроводом.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Робота з графікою.
    • ЛЗ4. Робота у графічному редакторі Paint.
    • РГР. Початок 2 етапу
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Елементи векторної графіки.
    • ЛЗ5. Редактор векторної графіки Inkscape.
    • Кз2. Підготуйте прес-реліз для компанії. Завдання виконайте у середовищі OpenOffice Writer, використовуючи текстові ефекти для заголовків документа.  Для створення логотипу компанії скористайтесь можливостями векторної графіки програми Inkscape.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Обробка даних засобами електронних таблиць. Частина 1.
    • ЛЗ6. OO Writer: Побудова таблиць і діаграм.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Обробка даних засобами електронних таблиць. Частина 2.
    • ЛЗ7. Apache OpenOffice Calc: Введення та редагування даних.
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Теоретичні основи пошуку інформації. 
    • ЛЗ8. Пошук інформації в електронних каталогах бібліотек.
    • МКР1. 
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Пошук інформації в Інтернеті.
    • ЛЗ9. Пошук в Інтернеті.
    • РГР. Початок 3 етапу.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Системи баз даних. Основні поняття й архітектура.
    • ЛЗ10. Створення таблиць бази даних засобами СКБД Access.
    • Кз3. Підготувати огляд документів, що зберігаються в Національній бібліотеці України імені В.І. Вернадського та видані в заданому календарному році, доступ до повнотекстових версій яких можливий через базу даних «Наукова періодика України» цієї бібліотеки при пошуку за ключовим словом «Журналістика».
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Системи баз даних. Моделі даних.
    • ЛЗ11. Налаштування форм у базі даних.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Системи баз даних. Реляційна модель даних.
    • ЛЗ12. Вилучення даних та маніпулювання ними за допомогою запитів. 
    • Кз4. Запропонувати концептуальну модель даних заданої предметної області. Визначити множини сутностей і зв'язки між ними. Для кожної множини вибрати набір атрибутів. Встановити ключові атрибути. Задати тип зв’язків, обмеження унікальності і посилальної цілісності. Побудувати діаграму «сутність-зв’язок».
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Застосування засобів оргтехніки для зберігання документів в електронному вигляді.
    • ЛЗ13. Програма для оптичного розпізнавання символів ABBYY FineReader.
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Робота в середовищах Microsoft PowerPoint, OpenOffice Impress та Google Презентації.
    • ЛЗ14. Створення презентації в Microsoft PowerPoint.
    • РГР. Початок 4 етапу.
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Публікація в Інтернеті.
    • ЛЗ15. Розміщення медіа-продуктів в Інтернеті.
    • МКР2.
    • СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Тематика розрахунково-графічних робіт:

  • Використання мультимедіа технологій у журналістській діяльності.
  • Розробка бази даних «Періодичні видання».
  • Пошук, аналіз та обробка інформації з електронних ресурсів бібліотек.
  • Розробка бази даних «Онлайн засоби масової інформації».
  • Розробка презентації «Інформаційні технології в журналістиці».
  • Розробка презентації «Інформаційні технології підтримки прийняття рішень».
  • Розробка презентації «Інформаційні технології експертних систем».
  • Розробка презентації «Веб-технології та веб-дизайн».

Виконання розрахунково-графічної роботи складається з 4 етапів: 

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір джерел інформації, складання плану роботи. 
  • 4-8 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір джерел інформації, методики та програмних засобів щодо обробки даних, підготовка чорнового варіанту розрахунково-графічної роботи. 
  • 9-13 тиждень – етап 3 – створення медійного продукту, отримання відгуку наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 14-15 тиждень – етап 4 –  публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 45 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.  Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. 

Модульні контрольні роботи № 1 і № 2 виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 питання) і практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання завдання оцінюється в 5 балів.
Кожен модуль оцінюється в максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 3 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 5 тиждень.
  • Накопичувальна частина – 15 балів.
  • РГР (етап 1). Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 3 тиждень.
  • РГР (етап 2). Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 8 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Кз3. Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 12 тиждень.
  • Накопичувальна частина – 15 балів.
  • РГР (етап 3). Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 13 тиждень.
  • РГР(етап 4). Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання та захист – 15 тиждень. 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються студенти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Студенти зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ЛЗ, МКР, Е користуватися ґаджетами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.