Екологічна журналістика

ID: 7321
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

формування і розвиток екологічного мислення, соціальної активності в поліпшенні якості навколишнього середовища через професійну діяльність, навчання способам і механізмам регулювання взаємовідносин природи і суспільства за допомогою ЗМІ.

Завдання навчальної дисципліни:
  • розвивати потребу в підвищенні інформованості;
  • розвивати вміння і навички екологічно грамотного спілкування з навколишнім природним середовищем;
  • сформувати почуття відповідальності за природу, екологію, в тому числі, за своє здоров’я;
  • сприяти формуванню навичок спільної діяльності і діалогового спілкування, сучасного світогляду, активної життєвої позиції.

 

Основні результати навчання

Простежувати негативні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і впроваджувати дієві методи захисту довкілля.

Створювати мультимедійний продукт з використанням положень й методів соціологічно-психологічних та інформаційно-технологічних наук з метою ефективного впливу на масову аудиторію.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. «Предмет, об’єкт та завдання курсу екологічна журналістика» 
    • СРС, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Жанри журналістики. Загальна характеристика. Аналітичні жанри журналістики. 
    • ПЗ№1. Художньо-публіцистичні жанри журналістики – нарис, фейлетон, памфлет. Репортаж, його види.
    • СРС, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Нарис. Проблемний нарис – основний жанр «зелених» ЗМІ. Рецензія. Техніка письма.
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Українська традиція публіцистичного тексту.
    • ПЗ№2. Провідні українські фейлетоністи і памфлетисти
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Види журналістських текстів та принципи їх побудови. Етапи роботи над журналістським текстом, редакторська правка. 
    • СРС,  К
  • 6 тиждень
    • Л6. Тема, задум і ідея журналістського твору. Критерії оцінки журналістського тексту.
    • ПЗ № 3. Підготовка інформаційних матеріалів для екологічної газети. Вибір інформації. Аналіз і обробка отриманої інформації, робота з журнальним і газетним матеріалом.
    • СРС, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Інтерв’ю на екологічні теми.
    • СРС, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Опитування, тестування. Анонс. Поняття даних жанрів.
    • ПЗ № 4. Проведення перехресних опитувань.
    • СРС, К,
    • МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Фоторепортаж. Його моделювання. Збір матеріалу для фоторепортажу, його компонування. Підписи до фотографій
    • СРС,  К
  • 10 тиждень
    • Л10. Актуальні екологічні теми в сучасних ЗМІ. Екологія Одеси та Одеської області.
    • ПЗ № 5. Промислова екологія. Екологічний стан атмосфери в місті.
    • СРС, К
  • 11 тиждень
    • Л11. Проблема водопостачання великих міст. Вода в Одесі – водопроводна чи артезіанська.
    • СРС, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Екологічна безпека продуктів харчування. Харчові добавки. 
    • ПЗ № 6. Екологічна безпека продуктів харчування. Проблеми використання ГМО-продуктів.
    • СРС, К
  • 13 тиждень
    • Л13. Сміття в місті. Проблема побутового сміття, шляхи її вирішення. 
    • СРС, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Глобальні екологічні проблеми. Парниковий ефект, зміна клімату
    • ПЗ № 7. Глобальні екологічні проблеми.
    • СРС, К, 
    • МКР2
  • 15 тиждень
    • Л15. Глобальні екологічні проблеми. Рідкісні та зникаючі види рослин: шляхи вирішення проблеми.
    • СРС, К 

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 28 годин;
  • підготовка до заліку – 3 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 10 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1 – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 7 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 7 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2 – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.