Безпека життєдіяльності та основи охорони праці

ID: 7433
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
к.т.н. доцент кафедри Сапожнікова Н.Ю.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – лабораторні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування знань, умінь, здатностей (компетенцій) для здійснення ефективної професійної діяльності за спеціальністю, з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, шляхом забезпечення оптимального управління охороною праці на підприємствах (об’єктах господарської, економічної та науково-освітньої діяльності), а також формування відповідальності за особисту та колективну безпеку, усвідомлення необхідності обов’язкового виконання в повному обсязі всіх заходів із забезпечення безпеки праці на робочих місцях.

Завдання дисципліни:
  • набуття сучасних знать про загальні закономірності виникнення і розвитку небезпек, надзвичайних ситуацій, їх властивостей і можливий вплив на здоров’я та життя людини, а також знань, умінь і навичок ефективно вирішувати завдання професійної діяльності з обов’язковим урахуванням вимог охорони праці та гарантуванням збереження життя, здоров’я та працездатності працівників у різних сферах професійної діяльності.

 

Основні результати навчання

Ефективно вирішувати завдання професійної діяльності з обов’язковим урахуванням вимог охорони праці, гарантуванням збереження життя, здоров’я та працездатності працівників.

Усвідомлювати відповідальність за особисту та колективну безпеку під час здійснення професійної діяльності, усвідомлення необхідності обов’язкового виконання, в повному обсязі, всіх заходів із забезпечення безпеки праці на робочих місцях, у повній відповідності з діючим законодавством у сфері безпеки життєдіяльності та охорони праці.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Концептуальні основи безпеки життєдіяльності 
    • ЛЗ1. Методи надання домедичної допомоги при нещасних випадках.
    • СРЗ. К. 
  • 2 тиждень
    • Л2. Нормативно-правові основи забезпечення безпеки життєдіяльності
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Теоретичні основи управління ризиками в сфері безпеки життєдіяльності.
    • ЛЗ2. Дослідження показників мікроклімату робочої зони. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Природні та техногенні небезпеки, заходи захисту від них. 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Організація робочого місця. Освітлення.
    • ЛЗ3. Дослідження виробничого освітлення. Природне освітлення.
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Побудова та забезпечення функціонування системи управління охороною праці.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Соціально-політичні небезпеки. Основи забезпечення психологічної стійкості людини в надзвичайних ситуаціях.
    • ЛЗ4. Забезпечення психологічної стійкості людини в надзвичайних ситуаціях
    • СРЗ. К. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Забезпечення раціональних режимів праці та відпочинку.
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Вимоги до організації робочого місця. 
    • ЛЗ5. Дослідження виробничого освітлення. Штучне освітлення.
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Мікроклімат виробничих приміщень. 
    • СРЗ. К. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Заходи із забезпечення чистоти повітря робочої зони.
    • ЛЗ6. Дослідження показників кратності повітрообміну.
    • СРЗ. К. 
  • 12 тиждень
    • Л12. Основи захисту працюючих від ураження електричним струмом. 
    • СРЗ. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Захист працюючих від ураження електричним струмом .
    • ЛЗ7. Надання першої допомоги при ураженні електричним струмом.
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Основи забезпечення пожежної безпеки на підприємствах (установах, організаціях).. 
    • СРЗ. К. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Дослідження ефективності засобів пожежної безпеки при різних видах пожеж
    • ЛЗ8. Дослідження ефективності засобів пожежної безпеки при різних видах пожеж.
    • СРЗ. К. МКР2. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання самостійних контрольних завдань,  підготовки до екзамену.

Самостійна робота складає 44 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних та практичних занять  – 14 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 1 –  30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів); у модульному контролі 2 – 30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів) Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (3 завдання – 20 балів кожне). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР, екзамені відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ЛЗ, МКР, К, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів, екзамену з дисципліни.