Практика журналістської діяльності 1

ID: 7470
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

cпрямована на забезпечення базової теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, розвиток їхніх академічних, професійних і творчих здібностей, необхідних для виконання професійних обов’язків як дипломованих фахівців із соціальних комунікацій, здатних виконувати й організовувати загальнодержавні і корпоративні програми в масово-інформаційній сфері.

Завдання дисципліни:
  • здатність виконувати різнопланові завдання в системі соціальних комунікацій, що  характеризується невизначеністю умов, із застосуванням теорій, методів і підходів інших наук.

 

Основні результати навчання

  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. 
  • Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сферах реклами та PR. 
  • Ідентифікувати джерела інформації на основі методології визначення і отримання соціоекономічних даних; збирати та аналізувати необхідну інформацію, використовуючи різноманітні техніки збору фактів і методи дослідження. 
  • Встановлення ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації. 
  • Ефективно працювати у прес-центрах, комунікаційних агенціях, рекламних та PR-відділах.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Методологічні основи журналістської практики.  
    • ПЗ1. Понятійний апарат. Основні дефініції журналістської дыяльності.  
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Міждисциплінарний характер практики журналістської діяльності.  
    • ПЗ2. Досвід української та світової журналістики.  
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Тенденції трансформації медіа в XXI столітті і сучасні теоретичні концепції
    • ПЗ3. Тенденції трансформації медіа в XXI столітті і сучасні теоретичні концепції 
    • К, СРЗ
  • 4 тиждень
    • Л4. Окремі наукові та нормативні теорії медіа XXI століття.  
    • ПЗ4. Методи та прийоми журналістської творчості.  
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Сучасні медіа як система: поняття, структура, елементи.
    • ПЗ5. Метод спостереження в журналістиці.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Види медіакомунікацій. Рівні медіакомунікацій. 
    • ПЗ6. Ключові елементи процесу журналістської діяльнсоті
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Про розрізнення понять СМК і журналістика. Нові функції медіа.
    • ПЗ7. Гедоністична функція медіа.
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Трансляція смислів і поняття ефектів в колумністики.
    • ПЗ8. Аргументація та полеміка в журналістиці.
    • МКР1, СРЗ, К)
  • 9 тиждень
    • Л9. Визначення ефекту в залежності від стадії впливу публіцистики на індивіда.
    • ПЗ9. Структурно-композиційні особливості журналістського твору.
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Умови ефективної журналістики. Способи вимірювання ефектів та ефективності творчості.
    • ПЗ10. Творчий акт журналіста: хід роботи, етапи процесу написання журналістського твору.
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень
    • Л11. Бар'єри в журналістиці: технічні, психологічні, соціальні.
    • ПЗ11. Технічні бар'єри журналістики зумовлені людським фактором.
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Методика збору інформації, методи пізнавальної діяльності та відображення інформації у журналістиці.
    • ПЗ12. Методика збору інформації, методи пізнавальної діяльності та відображення інформації у журналістиці.
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л13. Мова мас-медіа як об'єкт міждисциплінарного дослідження..
    • ПЗ13. Мова ЗМІ як особлива мова соціальної взаємодії.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Семіотичний, герменевтичний, риторичне, психологічний, когнітивний, лінгвопрагматичний, соціологічний аспекти вивчення мови ЗМІ.
    • ПЗ14. Особливості жанрової диференціації.
    • СРЗ, К
  • 15 тиждень
    • Л15. Місце літературної майстерності в журналістській діяльності.
    • ПЗ15. Місце літературної майстерності в журналістській діяльності.
    • К, СРЗ, МКР 2

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 20 годин.
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 бали.
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 бали.
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11
  • тижнів за розкладом консультацій).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • МКР2. Оцінка за виконання – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Екзаментаціонний білет складається з теоретичної частини (2 питання) і практичної частини (1 завдання). Кожна відповідь оцінюється в 25 балів, правильно виконане практичне завдання - 50 балів. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білета становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.