Основи маркетингу

ID: 7486
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
к.е.н., доц. Журан О.А.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 46 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни.

Мета дисципліни:

формування комплексу знань щодо базових категорій маркетингу, методологічних аспектів організації маркетингової діяльності та її приорітетів у сучасних умовах.

Завдання дисципліни:
  • засвоїти узагальнені в теорії маркетингу знання; на основі наявної практики маркетингової діяльності сформувати уміння, а в практичній роботі виробити навички реальної маркетингової діяльності, що дозволили б в управлінській роботі досягати найбільш ефективними способами економічних цілей господарювання - одержання високих прибутків шляхом комплексного дослідження ринку, організації виробництва продукції і надання послуг, що користуються високим попитом, оволодіння відповідною часткою ринку, налагодження ефективного руху товарів і їхнього збуту.

 

Основні результати навчання. 

  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. 
  • Пояснювати комунікаційні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПКО – поточне контрольне опитування;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Сутність маркетингу і його сучасна концепція
    • ПЗ1. Сутність маркетингу і його сучасна концепція
    • ПЗ2. Концепції маркетинга
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Характиристики маркетингу
    • ПЗ3. Характиристики маркетингу
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Добір цільових ринків
    • ПЗ4. SWOT-аналіз. 
    • ПЗ5. Матриця БКГ.
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 4 тиждень
    • Л4.Купівельна поведінка споживачів
    • ПЗ6. Купівельна поведінка споживачів
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Конкуренція та конкурентоспроможність
    • ПЗ7. Конкуренція та конкурентоспроможність
    • ПЗ8. Сегментування ринку та вибір цільового сегменту
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 6 тиждень
    • Л6.Маркетингова товарна політика
    • ПЗ9. Маркетингова товарна політика
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Маркетингова цінова політика
    • ПЗ10. Маркетингова цінова політика
    • ПЗ11. Маркетингова цінова політика
    • СРЗ, ПКО, К, МКР1.
  • 8 тиждень
    • Л8. Маркетингова політика розподілу
    • ПЗ12. Маркетингова політика розподілу
    • СРЗ, ПКО, К
  • 9 тиждень
    • Л9. Маркетингова політика комунікацій
    • ПЗ13. Маркетингова політика комунікацій
    • ПЗ14. Методи ціноутворення та алгоритм формування ціни
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 10 тиждень
    • Л10.Маркетингові дослідження
    • ПЗ15. Маркетингові дослідження
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 11 тиждень
    • Л11.Маркетингові дослідження рекламної діяльності
    • ПЗ16. Маркетингові дослідження рекламної діяльності
    • ПЗ17. Маркетингова політика розподілу
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 12 тиждень
    • Л12.Маркетинг послуг
    • ПЗ18. Маркетинг послуг
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 13 тиждень
    • Л13.Маркетинг організацій
    • ПЗ19. Маркетинг організацій
    • ПЗ20. Ефективність маркетингових заходів
    • СРЗ, ПКО, К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Маркетинг окремих осіб, місць і ідей
    • ПЗ21. Маркетинг окремих осіб, місць і ідей
    • СР, ПКО, К
  • 15 тиждень
    • Л15. Основи теорії і практики реклами, зв’язків із громадськістю, стимулювання збуту і персонального продажу
    • ПЗ22. Основи теорії і практики реклами, зв’язків із громадськістю, стимулювання збуту і персонального продажу
    • ПЗ23. Контент-план
    • СРЗ, МКР2, ПКО, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 104 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом – разом 44 години;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання. 

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 30 балів: ПЗ (20 балів) та ПКО (5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу (у вигляді тестових та практичних завдань) складає – 25 балів.

Накопичувальна частина дисципліни складається з поточного контрольного опитування та самостійної роботи на практичних заняттях. Поточне контрольне опитування проводиться в усній формі на практичних заняттях після опанування лекційним матеріалом змістового модулю. 

Критерії оцінювання: повнота відповіді; знання методики розв’язання завдання; самостійність розв'язку; правильність і повнота розрахунків; наявність узагальнених висновків.

Якщо відповідь загалом вірна, але деякі аспекти проблеми не висвітлені – знімається 0,5 бали. Якщо студент може освітити лише загальну суть проблеми, але не обізнаний у засобах, напрямках її конкретного вирішення – знімається 1 балів. Якщо студент демонструє повну необізнаність у проблемі – відповідь не зараховується. При відмові від відповіді на питання оцінка також не виставляється.

Зарахування окремої складової може бути за умовами виконання та отримання не менш ніж 60% від тих балів, що нараховується на цю дисципліну. 
У разі засвоєння і зарахування усіх складових модуля оцінка засвоєння модуля розраховується як сума оцінок складових і повинна складати не менш 60 балів.

Якщо у наслідок контролю хоча б одна складова не виконана, то бали за неї не нараховуються і також не зараховується модуль.

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1-ПЗ12. Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 1- 7 тижні.
  • ПКО. Оцінка за виконання усього – 5 балів. Термін надання – 1- 7 тижні.
  • Модульна контрольна робота – 25 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ13-ПЗ23. Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 8-15 тиждень
  • ПКО. Оцінка за виконання усього – 5 балів. Термін надання – 8-15 тижні.
  • Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів максимум) та практичної частини (1 завдання – 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Підсумковим контролем із дисципліни є екзамен. 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.