Теле-радіовиробництво

ID: 7528
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

засвоєння методик підготовки та випуску теле-радіопередач, вироблення навичок практичної роботи в різних жанрах теле-радіожурналістики, вивчення технології теле-радіомовлення та редакційної діяльності щодо вирішення журналістських завдань.

Завдання навчальної дисципліни:
  • вироблення у здобувачів навичок роботи у творчій групі, планування знімального процесу, моделювання телевізійних та радіоповідомлень, критичного аналізу творів у сучасному теле- і радіоефірі та умінь створення новинних матеріалів у форматі телевізійних  та радіожанрів.

 

Основні результати навчання

  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. 
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 
  • Знати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. 
  • Розуміння суті і змісту, основних положень етичних кодексів міжнародної рекламної та PR-практики, професійних стандартів, культурної політики зарубіжних країн та України. 
  • Організовувати й проводити дослідження у сферах журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю, здійснювати сегментацію цільової аудиторії та встановлювати структуру попиту та пропозицій, розробляти практику просування. 
  • Участь у формуванні ефективних внутрішніх комунікацій, націлених на створення і підтримання сприятливого психологічного клімату в колективі, мотивацію співробітників на активну діяльність і розвиток організації. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Феноменологія телебачення. Телевізійні професії та структури виробництва телевізійного продукту
    • ПЗ1. Телевізійні професії та структури виробництва телевізійного продукту
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Місце вітчизняного сегменту в структурі глобального телемовлення.
    • ПЗ2. Структура телевізійного мовлення в Україні, етапи, проблеми, тенденції розвитку.
    • СРЗ, К, РР початок етапу 1
  • 3 тиждень
    • Л3. Інформаційне мовлення. Алгоритм функціонування. 
    • ПЗ3. Принципи і форми програмування телепередач.
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Тематичні напрями телемовлення та аудиторія. Телебачення для специфічних аудиторій.
    • ПЗ  4. Інформаційні та аналітичні жанри тележурналістики.
    • СРЗ, К, РР початок етапу 2
  • 5 тиждень
    • Л5. Аналітика і розмовні формати на телебаченні.
    • ПЗ  5. Еволюція розмовних жанрів. Ток-шоу ведучий, герої, експерти. Проблеми полілогу.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Художньо-публіцистичні формати.
    • ПЗ  6. Телетеатр. Телефільм. Музика в ефірі. Способи популяризації музичного мистецтва на телеекрані.
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7.  Документалістика. Видовище та рекреаційне телебачення.
    • ПЗ  7. Тенденції розвитку документальних форматів на телебаченні.
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Процес виробництва студійних програм.  
    • ПЗ  8. Організація телевізійних передач. Розвиток інфотейнменту в телевізійному просторі. 
    • СРЗ, К,  МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Виникнення і розвиток радіомовлення. Роль і місце радіомовлення в сучасному суспільстві.
    • ПЗ  9. Функції радіомовлення. Радіоаудиторія.
    • СРЗ,  К
  • 10 тиждень
    • Л10.  Мова радіо. Виражальні засоби радіо. Майстерність радіожурналіста.
    • ПЗ  10. Інформаційна точність мови радіо. Вербальні і невербальні засоби інформації. 
    • СРЗ, К,  РГР початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л11. Програмна продукція радіостанцій.
    • ПЗ  11. Програмування на радіо. 
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Функціональні особливості і структурування радіопрограм. 
    • ПЗ  12. Технологія форматування радіоефіру. Особливості форматування українського радіо.
    • СРЗ, К, РГР етап 4
  • 13 тиждень
    • Л13. Інформаційні жанри на радіо.
    • ПЗ  13. Радіоінтерв’ю. Різновиди інтерв’ю. Радіорепортаж.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Аналітичні жанри на радіо. Документально-художні жанри на радіо.
    • ПЗ  14. Місце і значення коментаря в радіопрограмі. Специфіка документально-художніх жанрів на радіо.
    • СРЗ, К, МКР2
  • 15 тиждень
    • Л15. Специфіка побудови розважальних радіопрограм.
    • ПЗ  15. Інтерактивність радіомовлення. Музичні формати.
    • СРЗ, К 

 

Індивідуальна робота

Мета РР – вести власні спостереження, аналізувати діяльність певних теле-радіостанцій (концепція, особливості програмування мовного дня тощо), тематичне спрямування та стилістичне наповнення теле-радіопрограм, випусків новин тощо.

Виконання РР складається з 4 етапів: 

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 4-9 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту РР. 
  • 10-11 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 12-14 тиждень – етап 4 –  публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та РР підготовки до екзамену.

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять, до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 22 години;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 1 модульному контролі 20 балів, а саме: у 1 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (8 балів), виконання індивідуального завдання – 2 бали. Максимальна сума накопичувальних балів у 2 модульному контролі 20 балів, а саме: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (7 балів), виконання індивідуального завдання – 3 бали. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 5 балів (2 бали в семестровому модулі 1 та 3 бали в семестровому модулі 2), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 2 бали, етап 3 та 4 – 3 бали за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменіву відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Дотримуватися академічної культури та академічної доброчесності..

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час Л, ПЗ, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.