Гендерні аспекти соціальної роботи

ID: 7540
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів знань і уявлень про науково-теоретичні засади гендерної політики в Україні; опанування базовими знаннями про організацію соціальної роботи з урахуванням гендерного фактору, визначити основні форми та методи роботи з категоріями клієнтів з урахуванням статі.

Завдання дисципліни:
  • сформувати комплексне уявлення про основні поняття і проблеми, що вивчаються в рамках дисципліни;
  • ознайомити з термінологією та ключовими поняттями теорії гендеру;
  • отримати уявлення про особливості аналізу гендерних проблем;
  • ознайомити з основними технологіями соціальної роботи з урахуванням статі клієнтів, та можливостями їх використання в практиці соціальної роботи;
  • сформувати вміння застосовувати теоретичні знання з метою аналізу основних гендерних проблем з точки зору вирішення (корекції) цих проблем.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). 
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. 
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у журналістській, рекламній та PR-діяльності. 
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Суспільно-політична та філософська думка про соціальні ролі жінок і чоловіків.
    • ПЗ1. Сучасні уявлення про соціальні ролі жінок і чоловіків.
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Гендерний фактор як наукова категорія і соціально-політичний феномен.
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Передумови становлення гендерної політики в Україні.
    • ПЗ2. Гендерна політика в Україні.
    • СРЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Сучасне суспільне-політичне та соціальне-економічне становище жінок і чоловіків в Україні.
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Патріархальні стереотипи у ЗМІ.
    • ПЗ3. Соціальна робота у контексті наукових концепцій гендерної теорії та маскулінності.
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Гендер у міжнародних документах.
    • СРЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Гендерна активність у європейському регіоні.
    • ПЗ4. Ґендерні питання у міжнародних документах.
    • СРЗ, К, МКP №1.
  • 8 тиждень
    • Л8. Технології соціальної роботи зі статевими групами.
    • СРЗ, К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Інститут родини та гендерний розподіл ролей: основні підходи. Проблеми гендерної ідентифікації.
    • ПЗ5. Ґендерна соціалізація.
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Соціальної роботи з сім’єю: гендерні аспекти.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Технології соціальної роботи з жертвами насильства в сім’ї.
    • ПЗ6. Зміст, організація та технології соціальної роботи з урахуванням гендерного фактору.
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Соціально-психологічне консультування жінок постраждалих від торгівлі людьми.
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Закордонний досвід боротьби з насильством в сім’ї.
    • ПЗ7. Гендерні аспекти соціальної роботи з сім’єю.
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Торгівля людьми з метою сексуальної експлуатації – світова проблема.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Торгівля людьми сьогодні як глобальний феномен.
    • ПЗ8. Насильство на гендерній основі та торгівля людьми. Захист людини від насильства.
    • СРЗ, К, МКP №2.

 

Індивідуальна робота:

не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин; 
  • підготовка до практичних занять – 29 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (15 тестових завдань) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 7 бали (1 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 7 бали (3 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 8 бали (5 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 8 бали (7 тиждень)
  • МКР №1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 7 бали (9 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 бали (11 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 8 бали (13 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 8 бали (15 тиждень)
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову та учбову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Під час Л, ПЗ, МКР користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.