Медіаправо

ID: 7827
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
1.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

сформувати уявлення про право у сфері медіа, ознайомити з основними законами, які регулюють діяльність суб’єктів у галузі мас-медіа, матеріалами судової та іншої юридичної практики в цій сфері, виробити навички та прикладні вміння застосовувати набуті знання у конкретній ситуації.

Завдання дисципліни:
  • ознайомити з теорією медіаправа і змістом законодавства у сфері інформаційних правовідносин, питаннями регулювання державою діяльності суб'єктів медіаправа;
  • проаналізувати практики застосування законодавства в сфері медіаправа;
  • навчити здобувачів вищої освіти застосовувати законодавчі норми на практиці.

 

Основні результати навчання

Ураховувати комунікативні потреби різних соціальних груп, різних рівнів культурних вподобань та добирати відповідний матеріал.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Органивлади в інформаційнійсфері. Інформаційнезаконодавство.
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • ПЗ1. Структура та компетенціяорганіввлади в медіа. Комісія з питань свободи слова та захисту журналістів.Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Державний комітет телебачення і радіомовлення.Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі.
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л2. Захист журналістських джерел.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • ПЗ2. Захист журналістських джерел в українському законодавстві. Законодавче закріплення принципу захисту журналістських джерел. Збереженняконфіденційностіджерелаяк один із основнихобов’язківжурналіста.
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л3. Доступ до інформації. Режими доступу до інформації та відповідальність.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • ПЗ3.Правоверегулювання права на інформацію в Україні. Відмінності міжінформаційним запитом та зверненням. Запит на інформацію як одна з основних форм реалізації права на доступ до публічної інформації.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л4. Дифамація. Відповідальність за дифамацію. Звільнення від відповідальності. 
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • ПЗ4. Дифамація у практиці українського законодавства. Ідентифікація особи в журналістських матеріалах. Відповідальність за поширеннянедостовірної інформації.
    • К. СРЗ. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л5. Авторське право та суміжні права.
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • ПЗ5.Авторське право. Автор як суб’єктавторських прав.Презумпція авторства. Об’єкти авторських прав. Відповідальність за порушенняавторських прав.
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л6. Принципи журналістики.
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • ПЗ6. Особливості регулювання друкованих ЗМІ та телерадіомовлення. Розвиток законодавства України у сфері регулювання діяльності медіа. 
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л7. Інформаційні джерела в журналістиці.
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • ПЗ7.Відкриті джерела документальної інформації. Використання інформації з анонімних джерел: переваги та ризики. Особливості роботи з фактами та джереламиінформації.
    • К. СРЗ. МКР2
  • 15 тиждень
    • Л8. Регулюванняреклами. Визначенняреклами. Загальнівимоги до реклами. Реклама на телебаченні та радіо. Реклама алкоголю та тютюну. Соціальна реклама.
    • К, CРЗ

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 15 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 8 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 7 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума балів за виконання практичних завдань у 1-му модульному контролі 20 балів, у другому – 20: ПЗ1-ПЗ4 - 30 балів, ПЗ5 -ПЗ7 – 30 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчасмодульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.