Економічні основи організації бізнесу

ID: 7840
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

знання принципів та основ формування підприємницької діяльності та організації бізнесу; засвоєння принципів і методів  економічних взаємовідносин, які виникають на ринку товарів та послуг у процесі доведення  товарів від виробничих підприємств до споживачів, з метою отримання прибутку, а також основи управління проектами та стартапами. 

Завдання дисципліни:
  • формування у фахівців стратегічного мислення, використання сучасних інструментів і  методів підприємницької діяльності, здатності адаптувати їх до реальних умов; 
  • формування навичок оптимізації моделей комерційної діяльності, впровадження їх у  практику господарської діяльності; 
  • об’єктивна оцінка результатів підприємницької діяльності та виявлення резервів її  вдосконалення; 
  • уміння мінімізувати можливі комерційні та інноваційні ризики; 
  • ефективне управління комерційною діяльністю, що передбачає використання  майбутніми фахівцями тактичних прийомів, адаптованих до ринкової ситуації;
  • управління проектами, у тому числі, стартапами. 

 

Основні результати навчання

  • Демонструвати знання щодо природи, еволюції, стану теоретичних досліджень економічних відносин, внутрішньої та зовнішньої політики та економіки, а також про природу та джерела розвитку сучасної економічної думки. 
  • Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку конкурентоспроможнього підприємництва

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;  
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Сутність і зміст підприємницької діяльності. 
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2 Види і форми організації бізнесу. 
    • ПЗ1 Фактори, що впливають на вибір організаційно-правової форми ведення бізнесу.
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3  Основи ринкової конкуренції.
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4 Маркетинг-філософія та інструментарій підприємницької діяльності.
    • ПЗ2 Ринкова інфраструктура.
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень
    • Л5 Комплекс маркетингу і маркетинг-менеджмент в системі бізнесової діяльності.
    • Кз1. Сегментація ринку.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6 Система планування виробничо-господарської діяльності.
    • ПЗ3 Аналіз виробничих можливостей підприємства.
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7 Планування асортименту продукції та об’єму випуску.
    • Кз2. Оцінка ємкості ринкового сегменту. 
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8 Фінанси фірми.
    • ПЗ4 Аналіз фінансової звітності.
    • МКР1, СРЗ, К
  • 9 тиждень
    • Л9 Фінансове планування.
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10 Структура та класифікація витрат фірми.
    • ПЗ5. Бухгалтерська модель прибутку.
    • Кз3. Визначить взаємозв’язок цілей фірми з інноваційною діяльністю.
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень
    • Л11 Організація обліку витрат та формування собівартості продукції.
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12 Оцінка економічної ефективності фірми.
    • ПЗ6 Показники виробничо-господарської діяльності. 
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л13 Інноваційна діяльність фірми.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14 Управління ризиками інноваційної діяльності.
    • ПЗ7 SWOT-аналіз.
    • Кз4 Аналіз факторів успішності впровадження інновацій.
    • СРЗ, К
  • 15 тиждень
    • Л15 Управління проектами.
    • МКР2, СРЗ, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 31 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 індивідуальних контрольних завдання. 

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 12,5 балів. Термін надання – 5 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 12,5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Кз3. Оцінка за виконання – 12,5 балів. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 12,5 балів. Термін надання – 14 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний залік. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліку або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.