Юридична психологія

ID: 7961
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

опанування навичками використовувати набуті знання в практичній діяльності психолога в межах правоохоронної та правотворчої діяльності. 

Завдання дисципліни:
  • формування усвідомлення щодо необхідності знання юридичної психології як галузі психологічної науки та навчальної дисципліни, що вивчає психологію державно-правових явищ як цілісність;
  • науково-практичне спрямування для формування високої правової культури та професійної діяльності у сфері правових відносин.

 

Основні результати навчання

  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Критично оцінювати результати психологічних і соціально-психологічних досліджень, формулювати аргументовані висновки.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет, завдання та методи юридичної психології.
    • ЛЗ1.  Психологія управління персоналом правоохоронних органів.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень 
    • Л2. Юридико-психологічні аспекти правової соціалізації особистості.
    • ЛЗ2. Соціально-дизадаптивні діти і підлітки як об'єкт дослідження превентивної психології.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень 
    • Л3. Психологія особистості злочинця.
    • ЛЗ3. Типологія особистості злочинця.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Психологічний аналіз злочинної поведінки.
    • ЛЗ4. Психологія злочинних груп.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Структура організованих злочинних формувань.
    • ЛЗ5. Механізми об'єднання злочинних груп.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Поняття віктимності і захищеності потенційної жертви.
    • ПЗ6. Особливості проведення слідчих дій відносно різних типів жертв.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Психологія огляду місця події та обшуку
    • ЛЗ7. Психологія обшукуваного та обшукуючого. 
    • СРС. К. РГР (1 етап) МК№1.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Порядок затримання, фіксація ходу і результату затримання підозрюваного, повідомлення про затримання.
    • ЛЗ8. Підстави до звільнення підозрюваного.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Особливості пред'явлення для впізнання та допитів, включаючи очну ставку.
    • ЛЗ9. Загальні соціально-психологічні умови ведення допиту.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. Психологія очної ставки.
    • ЛЗ10. Психологічні особливості судової діяльності.
    • СРС. К. Психологічні основи полеміки в судовому процесі.
  • 11 тиждень 
    • Л11.  Методологічні основи судово-психологічної експертизи, її компетенція.
    • ЛЗ11. Сутність і значення пенітенціарної психології, її особливості.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. Визначення особливості засудженого.
    • ЛЗ12. Індивідуально-психологічні особливості особистості засудженого.
    • СРС. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Соціально-психологічні особливості особистості засудженого (ув'язненого).
    • ЛЗ13. Практичне використання знань про особу засудженого співробітниками виправних установ. 
    • СРС. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Психологічна характеристика основних засобів виправлення і ресоціалізації засуджених.
    • ЛЗ14. Психологічна підготовка засуджених до життя в нових умовах і їх реадаптація в умовах свободи.
    • СРС. К. РГР (2 етап) МК№2.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Психологічна структура діяльності персоналу виправних установ. 
    • ЛЗ15. Психологія особистості співробітника і соціальної організації персоналу виправного закладу.
    • СРС. К. РГР (3 етап)

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР з теми «Практична діяльність психолога в межах правоохоронної та правотворчої діяльності». 

Мета РГР: опанування навичками використовувати набуті знання в практичній діяльності психолога в межах правоохоронної та правотворчої діяльності. 

  • 1-7 тижні: отримання завдання; робота з науковими джерелами і добір теми для написання тез; обґрунтування актуальності обраної теми. 
  • 8-14 тижні: написання тез та анотацій до них; укладання бібліографії. 
  • 15 тиждень: захист РГР.

 

Самостійна робота:

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лабораторних занять – 15 годин;
  • виконання розрахунково-графічної роботи – 15 годин;

 

Процедура оцінювання:

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульні контрольні роботи складаються з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (10 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів, Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 1,5 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1 

  • Л1 – Л7 – поточне опитування на лекційних заняттях – 10 балів.
  • ПЗ1. – ПЗ7 – робота на практичних заняттях – 10 балів.
  • РГР. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2 

  • Л8 – Л15 – поточне опитування на лекційних заняттях – 10 балів.
  • ПЗ8. – ПЗ15 – робота на практичних заняттях – 10 балів.
  • РГР. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю:

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу:

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види завдань до практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». Виконаний здобувачем не свій варіант завдання не оцінюється.

Відсутність здобувача під час складання іспиту або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ЛЗ, МКР, І користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.