Соціологія

ID: 7971
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
1.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
16 годин - лекційних занять, 14 годин – практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

Продемонструвати теоретичні знання і практичні навички у вивченні, осмисленні та корегуванні суспільних явищ та процесів.

Завдання дисципліни: 
  • Виявляти специфічні риси та характеристики соціальних явищ та процесів;
  • Розкрити уявлення про основні поняття соціології, її основних принципах, інструментах і складових соціологічного комплексу;
  • Узагальнити  теоретично обґрунтовані уміння та навички використання соціології в практиці економічної та управлінської діяльності;
  • Розширити розуміння сутності теорії і методології соціологічної науки;
  • Перетворити теоретичні надбання у  навички соціальної діяльності і поведінки;
  • Здійснити розвиток соціологічного мислення студентів;
  • Розкрити розуміння сутності соціального життя та структури суспільства.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). 
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття,
  • ПЗ – практичні заняття,
  • СРС – самостійна робота студента;
  • ДЗ – домашні завдання;
  • К – консультація викладача,
  • МКР№1, №2 – модульна контрольна робота;
  • З – залік.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л. 1. Соціологія як наука: об᾽єкт і предмет дослідження.
    • СРС, К.
  • 2 тиждень 
    • ПЗ. 1. Соціологічна система знань: об᾽єктно-предметна галузь дослідження.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л. 2. Суспільство як соціальна система: основні елементи та характеристики.
    • СРС, К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ. 2.  Підходи до вивчення суспільства: основні показники та критерії вимірювання.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л. 3. Соціальна структура суспільства: види та характеристика.
    • СРС, К.
  • 6 тиждень
    • ПЗ. 3. Соціальні стани, їх види та характеристика
    • СРС, ДЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л. 4. Особистість як соціальна система: основні елементи та стадії соціалізації
    • СРС, К.
  • 8  тиждень
    • ПЗ. 4. Соціальні фактори формування особистості.
    • СРС, ДЗ, МКР №1, К.
  • 9 тиждень
    • Л. 5. Соціологія сім᾽ї: об᾽єкт та предмет дослідження.
    • СРС, К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ. 5. Сім᾽я : міжособистісні та інституційні аспекти вивчення.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л. 6. Соціологія праці: об᾽єкт та предмет дослідження.
    • СРС, К.
  • 12 тиждень
    • ПЗ. 6. Праця як соціальна діяльність: зміст та характер праці.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 13  тиждень
    • Л. 7. Соціологія управління: об᾽єкт та предмет дослідження.
    • СРС, МКР№2, К.
  • 14 тиждень
    • ПЗ. 7.  Стилі управління, їх характеристика
    • СРС, ДЗ, МКР№2, К.
  • 15 тиждень
    • Л. 8. Соціологічні дослідження: структура та методи. 
    • СРС, З.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 15 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 8 годин;
  • підготовка до практичних занять – 7  годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, домашні завдання та готуються до складання заліку.

Фронтальне опитування під час практичних занять – 10 балів;

  • Рішення кейсів  – 10 балів;
  • Групова робота – 10 балів;
  • Підготовка доповідей – 10 балів;
  • Розробка програми дослідження  – 20 балів;
  • Модульна контрольна робота – 40 балів.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної частини (10 кейсів). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 бали. Правильне розв᾽язання кейсу оцінюється в 1 бал.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ. 1. Оцінка за виконання – 7 балів (2 тиждень).
  • ПЗ. 2. Оцінка за виконання – 7 балів  (4 тиждень).
  • ПЗ. 3. Оцінка за виконання – 8 балів ( 6 тиждень).
  • ПЗ. 4. Оцінка за виконання – 8 балів ( 8 тиждень).
  • МКР№1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9 –10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ. 5. Оцінка за виконання – 10 балів (10 тиждень).
  • ПЗ. 6. Оцінка за виконання – 10 балів (12 тиждень).
  • ПЗ. 7. Оцінка за виконання – 10 балів (14 тиждень).
  • МКР№2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю:

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач  зобов’язаний  своєчасно  та  якісно  виконувати  всі  отримані  завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної  доброчесності,  здобуттю навичок самостійної  роботи і формування відповідних компетентностей,  як  для  успішного  навчання  на  відповідному  освітньому  рівні,  так  і  для майбутньої професійної діяльності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни,  роз’яснює  кількісне  та  якісне  наповнення  змістовних  модулів,  рекомендує відповідну  фахову  літературу,  інформує  щодо  критеріїв  оцінювання  рівня  навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач  зобов’язаний  здійснювати  консультації  відповідно  до  затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі  види  домашніх завдань та завдань практичних занять,  які  виконано  після  встановлених  графіком  навчального  процесу  та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання заліку або на МКР відповідає оцінці «0».  

Складання/перескладання  заліку,  МКР  відбувається  за  встановленим  деканатом розкладом.  

Під час Л, ПЗ, складання заліку та написання МКР користуватися телефонами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання заліку з дисципліни.