Соціальна допомога і взаємодопомога

ID: 7976
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
15 - лекційних занять; 15 – лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

сформувати у пошукувачів вищої освіти знання про специфіку надання соціальної допомоги різним групам населення, про організацію взаємодопомоги працівникам соціальних установ, практичні навички надання соціальної допомоги  людям різних верств та верств населення.

Завдання дисципліни:
  • сформувати розуміння соціальної допомоги, видів та специфіки організації соціальної допомоги;
  • демонструвати навички надання соціальної допомоги, спрямовані на розв`язання проблем клієнтів у соціальній сфері;
  • сформувати у студентів альтруїстичне  мислення,  культуру благодійної діяльності та меценатства, глибоке  розуміння законів і понять гуманізму;
  • використовувати методи та технології організації та керування соціальними програмами; розробляти пакети документів для оптимізації надання соціальної допомоги;
  • аналізувати та прогнозувати результати програм надання соціальної допомоги.

 

Основні результати навчання

  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов. 
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з історії України та української культури, філософії, української мови (за професійним спрямуванням), безпеки життєдіяльності та основи охорони праці, правознавства, політології, естетики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Визначати психологічні та соціально-психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття,
  • ЛЗ - лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота студента;
  • ДЗ – домашні завдання;
  • К – консультація викладача,
  • ВЗ – виїзні заняття, МКР№1,
  • №2 – модульна контрольна робота;
  • З – залік.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л. 1. Диференціація соціальної допомоги, специфіка та загальні риси.
    • ЛЗ. 1. Диференціація соціальної допомоги, специфіка та загальні риси.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л. 2. Форми соціальної допомоги та їх забезпечення.
    • ЛЗ. 2. Форми соціальної допомоги та їх забезпечення.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л. 3. Організація надання соціальної допомоги в соціальних службах.
    • ЛЗ. 3. Організація надання соціальної допомоги в соціальних службах.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л. 4. Законодавча основа надання соціальної допомоги».
    • ЛЗ. 4. Законодавча основа надання соціальної допомоги».
    • СРС, ДЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л. 5. Організація соціальної допомоги в системі спонсорства та благодійності.
    • ЛЗ. 5. Організація соціальної допомоги в системі спонсорства та благодійності.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л. 6. Організація роботи добровільних помічників: форми та методи.
    • ЛЗ. 6. Організація роботи добровільних помічників: форми та методи.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Проблема раціонального використання добровільних помічників у системі соціальної допомоги. 
    • ЛЗ. 7. Проблема раціонального використання добровільних помічників у системі соціальної допомоги.
    • СРС, ДЗ, МКР№1, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Технології розробки та основні положення  для персоналу, що працює  з добровільними помічниками для надання соціальної допомоги.
    • ЛЗ. 8. Технології розробки та основні положення  для персоналу, що працює  з добровільними помічниками для надання соціальної допомоги.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Формування взаємодопомоги, специфіка.
    • ЛЗ. 9. Формування взаємодопомоги, специфіка.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Особливості відносин соціальної взаємодопомоги у давніх суспільствах.
    • ЛЗ. 10. Особливості відносин соціальної взаємодопомоги у давніх суспільствах.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Особливості формування державної моделі соціальної взаємодопомоги.
    • ЛЗ. 11. Особливості формування державної моделі соціальної взаємодопомоги.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Особливості надання  соціальної допомоги дітям-інвалідам.
    • ЛЗ. 12. Особливості надання  соціальної допомоги дітям-інвалідам.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13.  Соціальна допомога в умовах вуличного простору.
    • ЛЗ. 13. Соціальна допомога в умовах вуличного простору.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Соціальна допомога людям похилого віку.
    • ЛЗ. 14. Соціальна допомога людям похилого віку.
    • СРС, ДЗ, К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Особливості соціальної допомоги  людям, що живуть з ВІЛ/СНІД.
    • ЛЗ. 15. Особливості соціальної допомоги  людям, що живуть з ВІЛ/СНІД.
    • СРС, МКР№2, К, З.

 

Індивідуальна робота: 

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних  та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, домашні завдання та готують звіти про виїзні заняття, які проводяться під час лабораторних занять.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної частини (10 кейсів). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5  бали. Правильне розв᾽язання кейсу оцінюється в 2 бали.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ. 1. Оцінка за виконання – 2 бали (1 тиждень).
  • ЛЗ. 2. Оцінка за виконання – 3 бали (2 тиждень).
  • ЛЗ. 3. Оцінка за виконання – 3 балів (3 тиждень).
  • ЛЗ. 4. Оцінка за виконання – 3 балів (4 тиждень).
  • ЛЗ. 5. Оцінка за виконання – 3 балів (5 тиждень).
  • ЛЗ. 6. Оцінка за виконання – 3 балів (6 тиждень).
  • ЛЗ. 7. Оцінка за виконання – 3 бали (7 тиждень).
  • МКР №1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ. 8. Оцінка за виконання – 2 бали (8 тиждень).
  • ЛЗ. 9. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень).
  • ЛЗ. 10. Оцінка за виконання – 2 балів (10 тиждень).
  • ЛЗ. 11. Оцінка за виконання – 2 балів (11 тиждень).
  • ЛЗ. 12. Оцінка за виконання – 2 балів (12 тиждень).
  • ЛЗ. 13. Оцінка за виконання – 3 балів (13 тиждень).
  • ЛЗ.14. Оцінка за виконання – 3 балів (14 тиждень).
  • ЛЗ.14. Оцінка за виконання – 4 балів (14 тиждень).
  • МКР №2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю: 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач  зобов’язаний  своєчасно  та  якісно  виконувати  всі  отримані  завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної  доброчесності,  здобуттю навичок самостійної  роботи і формування відповідних компетентностей,  як  для  успішного  навчання  на  відповідному  освітньому  рівні,  так  і  для майбутньої професійної діяльності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни,  роз’яснює  кількісне  та  якісне  наповнення  змістовних  модулів,  рекомендує відповідну  фахову  літературу,  інформує  щодо  критеріїв  оцінювання  рівня  навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач  зобов’язаний  здійснювати  консультації  відповідно  до  затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі  види  домашніх завдань та завдань практичних занять,  які  виконано  після  встановлених  графіком  навчального  процесу  та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання заліку або на МКР відповідає оцінці «0».  

Складання/перескладання  заліку,  МКР  відбувається  за  встановленим  деканатом розкладом.  

Під час Л, ПЗ, складання заліку та написання МКР користуватися телефонами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання заліку з дисципліни.