Психологія кримінальної поведінки

ID: 7977
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

опанування знань з сутності та закономірностей кримінальної психології, що виникають у полі правозастосовної діяльності. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати навички та вміння здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну діяльність відповідно до запиту.

 

Основні результати навчання

  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Критично оцінювати результати психологічних і соціально-психологічних досліджень, формулювати аргументовані висновки.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Кримінальна поведінка як зовнішній прояв злочинної діяльності
    • СРС. К.
    • ПЗ1. Етапи та стадії розвитку злочинної поведінки
    • СРС, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Мотиви злочину
    • СРС. К.
    • ПЗ2. Соціально-психологічні детермінанти злочину
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Індивідуально-психологічні риси особистості злочинця
    • СРС. К.
    • ПЗ3. Індивідуально-психологічні риси особистості злочинця
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Індивідуально-психологічні риси особистості жертви злочину
    • СРС. К.
    • ПЗ4. Індивідуально-психологічні риси особистості жертви злочину
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Ознаки схильності індивіда до злочинної поведінки
    • СРС. К.
    • ПЗ5. Ознаки схильності індивіда до злочинної поведінки
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Психічні аномалії та злочинна поведінка
    • СРС. К.
    • ПЗ6. Психічні аномалії та злочинна поведінка
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Соціальні детермінанти та злочинна поведінка
    • СРС. К.
    • ПЗ7. Соціальні детермінанти та злочинна поведінка
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Кримінальна насильницька поведінка
    • СРС. К.
    • ПЗ8. Кримінальна насильницька поведінка
    • МКP№1. СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Умови формування злочинної групи
    • СРС. К.
    • ПЗ9. Види злочинних груп
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Складові елементи злочинних груп
    • СРС. К.
    • ПЗ10. Організатор злочинної групи
    • СРС. К. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Психологія неповнолітніх злочинців
    • СРС. К.
    • ПЗ11. Психологія неповнолітніх злочинців
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Особливості просвітницьких та психопрофілактичних заходів щодо  кримінальної поведінки неповнолітніх   
    • СРС. К.
    • ПЗ12. Особливості просвітницьких та психопрофілактичних заходів щодо  кримінальної поведінки серед неповнолітніх   
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Види основного покарання
    • СРС. К.
    • ПЗ13. Види основного покарання
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Види додаткового покарання
    • СРС. К.
    • ПЗ14. Види додаткового покарання
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Інтерактивні сучасні форми та методи просвітницьких та психопрофілактичних заходів
    • СРС. К.
    • ПЗ15. Інтерактивні сучасні форми та методи просвітницьких та психопрофілактичних заходів
    • МКP№2. СРС. 

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР з теми: «Психологічний портрет кримінальної особистості».

Мета РГР: засвоєння й поглиблення теоретичних знань, отриманих у процесі вивчення дисципліни «Психологія кримінальної поведінки» та формування вміння виявляти особливості впливу спадковості та соціального середовища на формування кримінальної поведінки особистості на прикладі відомих правопорушників.

  • 1 - 7 тижні: визначення теми дослідження, конкретизація завдань, складання плану роботи, використання систематизації та узагальнення матеріалу у роботі з теоретичним матеріалом. Написання вступу та розділу 1 «Життєвий шлях правопорушника».
  • 8 - 14 тижні: написання аналітично-практичного розділу 2  «Аналіз психологічного портрету правопорушника». Підготовка презентації результатів роботи.
  • 15 тиждень: представлення та захист РГР

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 30 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка розрахунково-графічної роботи – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум у 2 бали. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • Л1-8. Оцінка за усні відповіді та виконання завдань – 5 балів.
  • ПЗ1-8. Оцінка за виконання  завдань – 10 балів.
  • РГР – 5 балів.
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). 

Семестровий модуль № 2

  • Л9-15. Оцінка за усні відповіді та виконання завдань – 5 балів.
  • ПЗ9-15. Оцінка за виконання  завдань – 10 балів.
  • РГР – 5 балів
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.