Іміджелогія

ID: 8207
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
лекційних – 30 годин, практичних – 16 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

оволодіння системними знаннями про наукове підґрунтя теорії іміджу, а також формування цілісного уявлення про призначення, форми, методи та технології іміджмейкінгу як соціокультурної практики.

Завдання:
  • оволодіння базовими поняттями теорії іміджу та соціокультурних комунікацій, отримання систематизованих знань про наукове підґрунтя теорії іміджу; 
  • оволодіння механізмами формування іміджу різних рівнів (індивідуального, предметного, професійного, корпоративного та ін.), напрацювання навичок застосування цих механізмів на практиці;
  • формування уявлень про функції іміджу в різних аспектах, які реалізуються в соціокультурних практиках.  

 

Основні результати навчання

Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних   параметрів їх впровадження. Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу. Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань. Установлювати зв’язок культурологічного знання з методами та технологіями регулювання, управління соціокультурними процесами, зокрема іміджування.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Культура як інформаційно-комунікативне середовище.
    • ПЗ1. Моделювання комунікативних ситуацій.
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Основні аспекти соціокультурних комунікацій.
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Вступ до іміджелогії. 
    • ПЗ2. Імідж в українських народних прислів’ях в контексті соціальної комунікації.
    • СРЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Психологічні характеристики та соціальні функції іміджу.
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Імідж як форма театралізації повсякдення і соціальних комунікацій.
    • ПЗ3. Імідж в субкультурах. 
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Імідж і особистість.
    • СРЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7.  Індивідуальний імідж (частина 1).
    • ПЗ4. Я-концепція і самопрезентація.
    • СРЗ, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Індивідуальний імідж (частина 2).
    • СРЗ, К, МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Професійний імідж.
    • ПЗ5. Професійний імідж.
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Вербальна складова професійних іміджів.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Індивідуальний імідж як бренд.
    • ПЗ6. Роль аксесуарів та прикрас у створенні іміджу.
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Імідж, бренд, репутація в контексті розвитку територій.
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Предметний імідж. 
    • ПЗ7. Іміджі на ринку живопису: імідж картини.
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Корпоративний імідж. 
    • СРЗ, К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Імідж міста. 
    • ПЗ8. Архітектурний об’єкт як складова іміджу території (або організації).
    • СРЗ, К, МКР2. 

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота здобувачів полягає у підготовці до лекційних занять, практичних занять, модульних контрольних робіт та екзамену. Підготовка до лекцій передбачає повторення матеріалу, який було викладено на попередній лекції, опрацювання питань для самоперевірки, які наведені до кожної лекції в конспекті, опрацювання літературних джерел, які наведено у списку основної та додаткової літератури. Підготовка до ПЗ полягає у повторенні визначень понять і термінів, які були викладені на попередніх лекціях з відповідної тематики і знадобляться для виконання практичних завдань. Для підготовки до екзамену здобувач має опрацювати, повторити весь теоретичний і практичний матеріал, який було викладено на лекціях та відпрацьовано на практичних заняттях за весь семестр. 

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 6 годин;
  • підготовка до практичних занять – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів (20 балів – МКР, 30 балів – ПЗ). Наприкінці кожного модулю проводиться МКР (дві у семестрі). Кожна з двох Модульних контрольних робіт представляє собою тестові завдання, які складаються з 6 питань двох рівнів складності та практичного завдання. Максимальна оцінка за правильну відповідь на питання першого рівня – 4 бали (4 питання по 1 балу), другого рівня – 6 балів (2 питання по 3 бали). Разом – 10 балів. Максимальна оцінка за практичне завдання – 10 балів. Виконання практичного завдання МКР1 оцінюється за такими критеріями: обидві пропозиції відповідають заданим стилям – 10 балів, лише одна пропозиція відповідає заданим стилям – 5 балів, жодна пропозиція не відповідає заданим стилям – бали не нараховуються. Виконання  практичного завдання МКР2 оцінюється за такими критеріями: правильно визначений архетип або соціальний міф, на якому ґрунтується імідж, що аналізується – 5 балів, правильно обраний і застосований метод аналізу іміджу – 3 бали, відповідь побудовано послідовно і логічно – 2 бали (разом – 10 балів). За роботу на кожному ПЗ здобувач може отримати максимальну оцінку у 7,5 балу (разом – 60 балів). Робота здобувача на практичному занятті оцінюється за такими критеріями: вільне володіння термінами та поняттями в контексті тематики заняття – 1,5 бал; правильне виконання завдання – 5 балів; активність при обговоренні основних питань заняття – 1 бал. Разом – 7,5 балів.  Білети до екзамену складаються з теоретичних та практично-теоретичних питань. В кожному білеті – 2 теоретичних питання, повна і ґрунтовна відповідь на кожне з них оцінюється у 30 балів. Бали знімаються за непереконливість відповіді, відсутність логіки у висловлюваннях, незнання або не повне знання теоретичних основ іміджелогії. Практично-теоретичне питання (1 в білеті) оцінюється максимально у 40 балів, оскільки передбачає володіння не лише певними знаннями, а й навичками культурологічного аналізу іміджу в контексті соціокультурних комунікацій, явищ та процесів. Разом – 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.