Профорієнтація та профвідбір

ID: 8283
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

знайомство майбутніх психологів з теоретичними засадами профвідбору, що допоможе ефективно проводити профорієнтаційну роботу серед клієнтів, а також сприятиме оволодінню знаннями та навичками, необхідними для здійснення успішної власної професійної діяльності.

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння опанування знаннями про психологічні особливості професіонально освітньої та виховної роботи;
  • розвивати здібності щодо професійного становлення та особистісного зростання майбутніх фахівців у різні періоди професійного самовизначення і самореалізації;
  • володіти специфікою професіонально-діагностичної та корекційної роботи з дітьми підліткового віку;
  • сприяти опануванню набуття вміння давати рекомендації щодо вибору професії та встановлювати придатність до певної діяльності з урахуванням індивідуальних та вікових відмінностей людини. 

 

Основні результати навчання

Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок. Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. Вміти орієнтуватися у галузі профвідбіру та профорієнтації.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • З – залік – підсумковий контроль здійснюється у формі заліку.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Управління професійною орієнтацією.
    • ПЗ1. Професійна орієнтація як система.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Професійна освіта.
    • ПЗ2. Професійна орієнтація як система.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Основні стратегії профконсультаційної роботи.  
    • ПЗ3. Рольова гра «Я+Я= КОМАНДА».
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Розвиток і виховання школяра в системі профорієнтаційної роботи.
    • ПЗ4. Рольова гра «Я+Я= КОМАНДА».
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Класифікація професій.
    • ПЗ5. Семінар-тренінг «Ефективне спілкування у процесі професійної консультації».
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Професійна консультація та її види.
    • ПЗ6. Семінар-тренінг «Ефективне спілкування у процесі професійної консультації».
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Організація професійної роботи на виробництві.
    • ПЗ7. Тренінг «Я в професійному просторі».
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Професіографічний аналіз діяльності.
    • ПЗ8. Тренінг «Я в професійному просторі».
    • МКР1.СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Порядок складання професіограм та психограм.
    • ПЗ9. Тренінг «Моє життя – мій вибір».
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Психологічні характеристики складових професійної придатності. 
    • ПЗ10. Тренінг «Моє життя – мій вибір».
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Професійний відбір працівників в компаніях.
    • ПЗ11. Психологічна експертиза як різновид професійного відбору.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Професійний відбір операторів.
    • ПЗ12. Психологічна експертиза як різновид професійного відбору.
    • СРС. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Професійний відбір в авіації та армії України.
    • ПЗ13. Методичні прийоми психологічного обстеження оптантів та кандидатів на вакантні посади.
    • СРС. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Психологічний асесмент як метод комплексної оцінки персоналу.
    • ПЗ14. Методичні прийоми психологічного обстеження оптантів та кандидатів на вакантні посади.
    • СРС. К. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Методики вивчення функцій для визначення профпридатності.
    • ПЗ15. Інноваційні форми профорієнтаційної роботи серед молоді.
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота:

Не передбачена 

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 23 години;
  • підготовка до практичних занять – 23 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та творчу роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1-2. Оцінка за виконання – 5 балів (1 тиждень).
  • ПЗ3-4. Оцінка за виконання – 10 балів (3 тиждень).
  • ПЗ5-6. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ПЗ7-8. Оцінка за виконання – 10 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ9-10. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ПЗ11-12. Оцінка за виконання – 5 балів (11 тиждень).
  • ПЗ13-14. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • ПЗ15. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.