Організація туризму та інших форм дозвілля

ID: 8352
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
Лекційні заняття – 30 годин, Практичні заняття – 16 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Метою дисципліни – введення в навчальний процес базової системи знань про виникнення культури організації туризму та інших форм дозвілля, їх еволюція, особливості виникнення та організації туризму в Україні, головні поняття теорії та практики туризму, а також зв'язок туристичної діяльності з іншими аспектами культури. 
Завдання дисципліни: отримання уявлень про сутність туризму як багатогранного факту культури сучасного світу, його функції та види; засвоєння основних етапів становлення й розвитку туризму у світі та в Україні; осмислення накопиченого досвіду щодо організації туризму як факту культури, форми дозвільної діяльності; отримання уявлень про основи правової культури у туризмі України; оволодіння навичками застосування знань культурологічного характеру в туроперейтинзі під час розроблення маршрутів і формування турів, стимулювання реклами.

Основні результати навчання

Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати туристичні та дозвіллєві проекти з дотриманням законодавства та відповідно до визначених мети й завдань. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації викладача.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Концептуальні межі туризму.
ПЗ1. Мета семінару: Простежити та проаналізувати динаміку змін у розвитку туристичної галузі від давнини  до сьогодення – мотиваційна сфера, функції, форми та засоби туристичних подорожей.
СРЗ, К.

2 тиждень
Л2. Феномен осмислення туризму в європейській культурной Історико-хронологічній традиції. 
СРЗ, К.

3 тиждень
Л3. Становлення туризму як масового явища.
ПЗ 2. Мета семинару: Ознайомитись з різними формами та напрямками в туристичній індустрії. Вміти розпізнавати головні особливості та характеристики кожного виду. Визначити рівень сформованості правової культури туристичного бізнесу.
СРЗ, К.

4 тиждень
Л4. Туроперейтинг в контексті культури.
СРЗ, К.

5 тиждень
Л5. Аспекти правової культури в організації туристичної діяльності в Україні.
ПЗ3. Мета семінару: Ознайомитись з методами та прийомами вирішення психологічних проблем та стресів під час подорожей. Скласти картку-професіонограму компетентностей для «стрес-менеджера» в туристичному бізнесі. Ознайомитися з методами до лікарняної допомоги, визначити склад медикаментів у Медицинській Скриньці.
СРЗ, К.

6 тиждень
Л6. Культура створення туристичного продукту. 
СРЗ, К.

7 тиждень
Л7. Людинотворча функція туризму 
ПЗ4. Огляд міжнародних нормативно-правових й програмних документів з туризму: Хартія туризму (1985 р.)
СРЗ, К., МКР 1.

8 тиждень
Л8. Культурологічні аспекти в туропеейтінзі
СРЗ, К.

9 тиждень
Л9. Класифікація туризму. Стрес-менеджмент у вирішенні нетипових ситуацій в туризмі. Конфліктологія туризму.
ПЗ5. Характеристика нормативно-правових й програмних документів загальнодержавного рівня: Конституції України, Закону України “Про туризм”, “Державної програми розвитку туризму в Україні до 2010 року”
СРЗ, К.

10 тиждень
Л10. Соціально-комунікативні функції туризму.
СРЗ, К.

11 тиждень
Л11. Культура складання туристичної документації.
ПЗ6. Принципи класифікації туристських маршрутів.
СРЗ, К, 

12 тиждень
Л12. Методика розробки туру.
СРЗ, К,

13 тиждень
Л13. Принципи класифікації туристських маршрутів. Походи вихідного дня й категорійні походи. Ступеневі походи, вимоги до них.
ПЗ7. Основні показники, що визначають категорію складності походу: нормативна подовженість і нормативна протяжність маршруту; вид, кількість і складність природних перешкод на маршруті.
СРЗ, К

14 тиждень
Л14. Основні показники, що визначають категорію складності походу: нормативна подовженість і нормативна протяжність маршруту; вид, кількість і складність природних перешкод на маршруті.
СРЗ, К

15 тиждень
Л15. Визначення категорії складності маршруту відповідно до “Переліку класифікованих туристських маршрутів на території України”.
ПЗ8. Визначення категорії складності маршруту відповідно до “Переліку класифікованих туристських маршрутів на території України”.
СРЗ, К МКР 2.

Індивідуальна робота

Виконується РР.
Реферативна робота  є індивідуальним завданням  яка має на меті поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальної дисципліни.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 15 години; 2) підготовка до практичних занять - 21 годин; 3) виконання реферативної роботи – 8 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. 
Модульні контрольні роботи № 1 та №2 складаються з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практичної частини (5 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 балів. Не вірна відповідь на тестове запитання або помилка у відповіді оцінюється в 0 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 1 бал. Практичне завдання виконано не в повному обсязі або з помилками оцінюється в 0,5 балів. Не вірна відповідь на практичне завдання оцінюється в 0 балів. 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Реферативна робота оцінюється окремо.
Семестровий модуль № 1 
ПЗ1. - Оцінка за виконання – 6 балів (1 тиждень).
ПЗ2. - Оцінка за виконання – 6 балів (3 тиждень).
ПЗ3. - Оцінка за виконання – 6 балів (5 тиждень).
ПЗ4 – Оцінка за виконання – 7 балів (7 тиждень).
РР (1-2 етапи). Оцінка за виконання – 5 балів (7 тиждень).
МК1. Модульна контрольна робота №1 – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2 
ПЗ5. Оцінка за виконання – 6 балів (9 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 6 балів (11 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 6 балів (13 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 7 балів (15 тиждень).
РР (Захист). Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачеві вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  
Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види домашніх завдань та завдань практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час  МКР відповідає оцінці «0». 

Текст реферативної роботи подається на перевірку на 13 тижні. У випадку, якщо РР не подається здобувачем вчасно та не пройшла перевірки на антиплагіат, робота не може бути допущена до захисту.
Невиконання здобувачами РР та відсутність під час захисту РР відповідає оцінці «0».  

Складання/перескладання модулів, заліку  – за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів