Управління міжнародною конкурентоспроможністю промислових підприємств

ID: 9034
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2019.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
Всього 30 аудиторних годин – 16 лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Мета дисципліни: є формування у майбутніх фахівців системи теоретичних та прикладних знань про категорії, поняття, механізми формування та забезпечення міжнародної конкурентоспроможності ті її регулювання на рівні окремих підприємств.
Завдання дисципліни: визначення показників та факторів міжнародної конкурентоспроможності промислових підприємств; дослідження та селекція різних типів міжнародних стратегій конкурентної поведінки та оцінювання їх ефективності; розробка та імплементація конкурентних стратегій українських промислових підприємств для виходу на зарубіжні ринки; оволодіння практичними навичками оцінки та підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств тощо.

Основні результати навчання.

Знати сучасні методи та методики дослідження об’єктів управління в обраній спеціальній сфері та їх позиціонування у зовнішньому середовищі за критеріями стану та розвитку.

Володіти методами логіко-змістовного моделювання, вміти будувати схеми причинно-наслідкових зв’язків управлінських рішень та подій; аналізувати сучасні тенденції та проблеми розвитку систем різного рівня.

Вміти самостійно розробляти управлінські рішення з урахуванням чинників невизначеності для забезпечення підвищення ефективності в обраній спеціальній області дослідження на різних рівнях управління.

Розуміти механізми взаємодії функціональних складових предметної області дослідження; вміти аналізувати та контролювати параметри їх стану, розвитку та ефективності.
Володіти методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації та критичної оцінки інформації; інструментарієм аналізу, моделювання, проектування для виконання завдань дослідження та/або управління.

Поєднувати існуючі та пропонувати нові, нестандартні шляхи розв’язання проблем предметної області дослідження або управління на базі сучасних концептуальних та методологічних знань.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Введення в дисципліну «Управління міжнародною конкурентоспроможністю промислових підприємств». Міжнародна конкуренція і конкурентоспроможність.
ПЗ1. Введення в дисципліну «Управління міжнародною конкурентоспроможністю промислових підприємств». Міжнародна конкуренція і конкурентоспроможність
СРС. К.

2 тиждень

Л2. Конкурентне середовище організації
ПЗ2. Конкурентне середовище організації. Міжнародна конкурентоспроможність промислового підприємства
СРС. К. Кз.

3 тиждень

Л3. Міжнародна конкурентоспроможність підприємства
ПЗ3. Конкурентні переваги організації
СРС. К. Кз

4 тиждень

Л4. Конкурентні переваги організації
ПЗ4. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності
СРС. К. МКР1

5 тиждень

Л5. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності
ПЗ5. Розроблення та забезпечення реалізації програми підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств
СРС. К. Кз

6 тиждень

Л6. Стратегії міжнародної конкурентоспроможності
ПЗ6. Форми і методи конкуренції у трансформаційний період
СРС. К.

7 тиждень

Л7. Розроблення та забезпечення реалізації програми підвищення конкурентоспроможності.
ПЗ7. Стратегії та умови забезпечення міжнародної конкурентоспроможності українських промислових підприємств
СРС. К. Кз

8 тиждень

Л8. Міжнародна конкурентоспроможність українських промислових підприємств
СРС. К. МКР2

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 15 годин;
3) підготовка до екзамену 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 самостійних контрольних завдань.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за бездоганне виконання модульної контрольної роботи становить 30 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (2-х практичних завдань). Максимальна оцінка за правильне виконання тестової частини становить 20 балів, а практичної частини – 10 балів. У білетах модульного контролю № 1 кількість тестових запитань – 20. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Правильне виконання практичного кожного завдання оцінюється у модульній роботі № 1 в 5 балів. У білетах модульного контролю № 2 кількість тестових запитань – 20. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Правильне виконання практичного кожного завдання оцінюється у модульній роботі № 2 в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

Кз1. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 2 тиждень.
Кз2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Семестровий модуль № 2

Кз3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 5 тиждень.
Кз4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.

МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (4 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом на консультації.
МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе за встановленим розкладом на консультації.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (по 20 б. – кожне запитання) та практичної частини (1 задача – 40 б.). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися калькулятором.