Організація та проведення наукових досліджень

ID: 9045
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
Всього 46 аудиторних годин – 30 лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

Мета дисципліни: формування комплексу теоретичних знань  та практичних навичок з методології наукових досліджень та  організації процесу наукового дослідження.
Завдання дисципліни: теоретична та практична підготовка здобувачів з питань: визначення сутності понять і категорій методології наукових досліджень, організації процесу наукового дослідження та вибору об’єктів наукового дослідження; планування науково-дослідних робіт; формування та обґрунтування наукових гіпотез; оволодіння традиційними та сучасними інноваційними методами проведення досліджень; оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у практику; інформаційного забезпечення процесу наукового дослідження; визначення економічної ефективності наукових досліджень.

Основні результати навчання

Вміти розробляти та презентувати обґрунтований план досліджень у відповідності до наукового напрямку. 

Володіти іноземною мовою, включаючи спеціальну термінологію, для проведення літературного пошуку. 

Вміти представляти та обговорювати наукові результати іноземною та українською мовами. 

Вміти планувати та проводити експерименти, що мають відношення до проблем з галузі знань, використовуючи належне програмне забезпечення та знати як аналізувати і відображати результати досліджень. 

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації. 

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень. 

Вміти працювати з фахівцями з різних галузей в рамках наукових проектів. 

Знати про стимули та бар’єри в ефективній командній роботі. 

Мати професійну етичну поведінку при виконанні професійних  досліджень.

Вміти ініціювати та виконувати оригінальні дослідження в напрямку діяльності та досягати наукових результатів, які створюють нові знання. 

Визначати самостійно завдання професійного та особистісного розвитку, займатися самоосвітою, усвідомлено планувати і здійснювати підвищення рівня кваліфікації. 

Розуміти теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових знань. 

Знати праці провідних вчених, наукові школи та фундаментальні праці у галузі дослідження; сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, зокрема в обраній спеціальній області. 

Знати методологічні принципи та методи наукового економічного дослідження; розуміти, інтегрувати та адаптувати існуючі методики та методи досліджень для розв’язання наукових завдань в обраній спеціальній сфері. 

Знати методологічні принципи, методи та інструменти економічних досліджень; розуміти та визначати доцільність їх застосування в обраній спеціальній сфері. 

Знати можливості інформаційних та комунікаційних технологій, сучасних програмних продуктів для забезпечення реалізації завдань дослідження та професійної діяльності в економці та управлінні.  

Вміти здійснювати моніторинг наукових джерел, одержувати і поглиблювати ґрунтовні знання зі спеціальності та предметної області дослідження.  

Вміти формулювати наукову проблему, мету та загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку галузі науки, соціальноекономічних процесів та явищ. 

Володіти методами логіко-змістовного моделювання, вміти будувати схеми причинно-наслідкових зв’язків управлінських рішень та подій; аналізувати сучасні тенденції та проблеми розвитку систем різного рівня. 

Володіти методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації та критичної оцінки інформації; інструментарієм аналізу, моделювання, проектування для виконання завдань дослідження та/або управління. 

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності рідною мовою та/або іноземною; спілкуватися в діалоговому режимі в галузі наукової та професійній діяльності; вміти презентувати результати власних досліджень та описувати їх у фахових публікаціях, використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології. 

Ініціювати оригінальне інноваційне рішення, спрямоване на розв’язання конкретної проблеми предметної області дослідження або управління; усвідомлювати відповідальність за його новизну та наслідки реалізації.  

Поєднувати існуючі та пропонувати нові, нестандартні шляхи розв’язання проблем предметної області дослідження або управління на базі сучасних концептуальних та методологічних знань.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Ко – контрольне опитування; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Зміст та етапи розвитку науки та методології її досліджень.
ПЗ 2. Зміст та етапи розвитку науки та методології її досліджень.
СРЗ. К.

2 тиждень

Л2. Поняття методології наукового дослідження
СРЗ. К.

3 тиждень

Л3. Формування методології соціально-економічної та інформаційної основ наукових досліджень.
ПЗ 2. Дослідити зміст та етапи розвитку науки та методології її досліджень, змістовну характеристику методології досліджень.
Ко1.СРЗ. К.

4 тиждень

Л4. Поняття наукового дослідження та вимоги до нього.  Вибір напряму та послідовність наукових досліджень.
СРЗ. К.

5 тиждень

Л5. Соціально-економічна метрологія у наукових дослідженнях
ПЗ 3. Наукове дослідження та вимоги до нього.  Вибір напряму та послідовність наукових досліджень.
Ко2. СРЗ. К.

6 тиждень

Л6. Наукове мислення в організації та проведенні наукових досліджень. 
СРЗ. К.

7 тиждень

Л7. Психологія   та етика наукової діяльності.
ПЗ 4.Етапи проведення наукових досліджень.
Ко3. СРЗ. К.

8 тиждень

Л8. Емпіричні методи наукового дослідження.
СРЗ. К. МКР 1.

9 тиждень

Л9.Методичні інструменти експериментальних досліджень
ПЗ5.Емпіричні методи наукового дослідження та їх інструменти.
Ко4.СРЗ. К.

10 тиждень

Л10. Теоретичні методи наукового дослідження.
СРЗ. К.

11 тиждень

Л10. Аналітичні технології у наукових дослідженнях.
ПЗ 6. Аналітичні технології у наукових дослідженнях.
Ко5.СРЗ. К.

12 тиждень

Л11. Міжнародне науково-технічне співробітництво Європейського Союзу та України в контексті проектів та програм.
СРЗ. К.

13 тиждень

Л13. Організація взаємодії у науковій діяльності.
ПЗ7. Організація взаємодії у науковій діяльності та Міжнародне науково-технічне співробітництво.
Ко6. СРЗ. К.

14 тиждень

Л14. Загальні рекомендації  подання результатів наукових досліджень.
СРЗ. К.

15 тиждень

Л15. Послідовність виконання наукової роботи.
МКР2.
ПЗ8. Подання результатів  наукових досліджень.
СРЗ. К.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять –16 години;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять; виконують 2 модульні контрольні роботи та проходять контрольні опитування.

Модульна контрольна робота  №1 та № 2 оцінюється в 20 балів. 
Модульна контрольна робота № 1 складається з теоретичної частини (2 теоретичних питання) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 5 балів за кожне теоретичне питання), за правильне виконання практичної частини  10 балів. 
Модульна контрольна робота № 2 складається з теоретичної частини (2 теоретичних питання) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 5 балів за кожне теоретичне питання), за правильне виконання практичної частини  10 балів.
Кількість практичних робіт у семестрі – 8.
Контрольне опитування проводиться після опанування лекційним матеріалом семестрового модулю. Кількість контрольних опитувань у семестрі – 6. Максимальне оцінювання кожного опитування – 10 балів. 

Кожний семестровий модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

Ко1. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін проведення – 3 тиждень.
Ко2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 5 тиждень.
Ко3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.

МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль  Ко№ 2

Ко4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 9 тиждень.
Ко5 5. Оцінка за виконання – 10 балів. Тиждень надання – 11 тиждень.
Ко6. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін проведення – 13 тиждень.

МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен з використанням комп’ютерної бази. Екзаменаційний білет складається з теоретичної частини (2 запитання), та практичної частини (1 практичне завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовими) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів здійснюється за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Документи (файли), що додаються: Робоча програма навчальної дисципліни.