Математичні основи інформаційних технологій

ID: 9374
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
всього 46, лекційних 30, лабораторних 16 .

Мета дисципліни: одержати навички вибору математичних моделей iнформацiйних технологій.

Курс «Математичні основи інформаційних технологій» необхідний для подальшого успішного оволодіння фундаментальними та спеціальними дисциплінами. Вивчання курсу має за мету: формування особистості студентів, розвиток їх інтелекту та здібностей до логічного мислення; навчання спеціальним математичним методам, необхідним для аналізу та моделювання процесів та явищ, пошуку оптимальних рішень для здійснення кращих способів реалізації цих рішень; формування у студентів навичок самостійно вивчати літературу по спеціальним розділам математики; 

Завдання дисципліни :

– ознайомити з математичними моделями iнформацiйних технологій; 
– ознайомити з методами створення математичних моделей, методами оцінки об’ектів iнформацiйних технологій; 
– провести обробку інформації та оцінку точності моделей.

Основні результати навчання 

Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та 
прикладних досліджень.
Знати методи проведення досліджень та вміти аналізувати складність технічних систем, розуміти складність задач оптимізації цих систем та їх елементів, та вдосконалювати методики їх проведення.
Вміти встановлювати зв'язок між фізичними процесами та описувати його математично.
Вміти визначити основну та додаткову інформацію отриманих математичних рішень та їх використання.
Вміти дискретизувати неперервні процеси.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять 
 Л – лекційні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять 

1 тиждень

Л1. Рiзнi iнформацiйнi технологii.
ЛЗ1. Інформацiйнi технологii та их моделi.
СРС. К.

2 тиждень

Л2. Сучасні iнформацiйнi технологii.
СРС. К.

3 тиждень

Л3. Моделi iнформацiйних технологіі.
ЛЗ2. Данi i iнформацiя.
СРС. К.

4 тиждень

Л4. Данi.
СРС. К.

5 тиждень

Л5. Iнформацiя i iнформаційні процеси
ЛЗ3. Метод найменших квадратiв. Метод основних компонентiв. Кластерний аналіз.
СРС. К.

6 тиждень

Л6. Кодiровка та сбереження iнформацii
СРС. К.

7 тиждень

Л7. Метод найменших квадратiв.
ЛЗ4. Метод найменших квадратiв. Метод основних компонентiв. Кластерний аналіз.
СРС. К.

8 тиждень

Л8. Метод основних компонентiв.
МКР1. 
СРС. К.

9 тиждень

Л9. Кластерний анализ.
ЛЗ5. Аналіз процесiв.
СРС. К.

10 тиждень

Л10. Перетворення Фур'є та спектральний аналіз. 
СРС. К.

11 тиждень

Л11. Вейвлет перетворення та їх застосування.
ЛЗ6. Аналіз процесiв.
СРС. К.

12 тиждень

Л12. Розрахунок ортогональних вейвлеты-фільтрів.
СРС. К.

13 тиждень

Л13. Вейвлет перетворення на основі ліфтінгової схеми.
ЛЗ7 Аналіз процесiв..
СРС. К.

14 тиждень

Л14. Контрольні карти. СРС. К.

15 тиждень
Л.15. Застосування контрольних карт. 
ЛЗ8. Контроль процесів.
МКР1. 
СРС. К.
 

Індивідуальна робота
 
Не передбачена. 
 
Самостійна робота 

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до лабораторних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 29 годин;
3) підготовка до екзамену -30 години.

Процедура оцінювання 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Модульні контрольні роботи No1, No2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за бездоганне виконання становить 30 балів.
Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (3 завдання). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 15 балів, та за правильне виконання практичної частини становить 15 балів. 
Кількість тестових запитань – 15. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. 
Правильне виконання практичної частини оцінюється в 15 балів, кожне Завдання вважається розв’язаним, якщо отримана правильна відповідь, послідовно наведено рішення, виконано всі необхідні рисунки та схеми, проставлені розмірності, пояснено формули. Накопичувальна частина дисципліни складається з виконання практичних робіт та поточних контрольних опитувань. Практична робота проводиться після опанування лекційним матеріалом змістового модулю. Кількість практичних робот – 7, кожна робота оцінюється – 2,9 балів (0,09 кредитів). 
Оцінка за виконання завдань для самостійної роботи є обов’язковим балом, який враховується при підсумковому оцінюванні навчальних досягнень з навчальної дисципліни. Поточні контрольні опитування оцінюються за семестр 20 балів (0,6 кредитів). Кількість опитувань – 4, кожне опитування – 5 балів (0,1 кредитів). 

Умови допуску до підсумкового контролю 
 До складання екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Складання і перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Критерії оцінювання підсумкового контролю
Остаточним контролюючим моментом освоєння дисципліни є екзамен. Оцінка виставляється за резальтатами модульних опитувань та результатів поточного опитування. 
Екзамен вважається не складеним, якщо студент отримав незадовільну оцінку. Критерії оцінювання та визначення відповідності якості навчання до оцінювання відповіді наведено в далі.
Повна, ґрунтовна відповідь на 2 питання практичної чистини екзаменаційного білету та на додаткові питання екзаменаторів лише з незначною кількістю помилок (відмінно), бальна 90-100, ЄКТС А. 
Ґрунтовна відповідь на 2 питання практичної частини екзаменаційного білету та на додаткові питання екзаменаторів з кількома помилками (дуже добре), бальна 82-89, ЄКТС В.
Неповна відповідь на 2 питання практичної частини екзаменаційного білету та на деякі додаткові питання екзаменаторів з певною кількістю суттєвих помилок (добре), бальна 75-81, ЄКТС С. 
Неповна відповідь хоча 2 питання практичної частини екзаменаційного білету та на одне додаткове питання екзаменаторів, але зі значною кількістю недоліків (задовільно), бальна 67-74, ЄКТС D. 
Неповна відповідь хоча б на 1 питання практичної частини екзаменаційного білету та на одне додаткове питання екзаменаторів (достатньо), бальна 60-66, ЄКТС Е.
Не дана вірна відповідь на жодне питання теоретичної та практичної частини екзаменаційного білету, але дана відповідь на деякі додаткові питання екзаменаторів (незадовільно), бальна 35-59, ЄКТС FX. 
Не дана відповідь на жодне питання теоретичної та практичної частини екзаменаційного білету та на додаткові питання екзаменаторів, потрібне повторне навчання (погано), бальна 0-34, ЄКТС F.

Політика освітнього процесу 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0». 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом. Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.