Кадровий менеджмент

ID: 9437
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Мета дисципліни: 

формування теоретичних знань і практичних навиків з підготовки та організації кадрового менеджменту, комплексне вивчення та оволодіння основними принципами і методами кадрової роботи, формування навичок системного проведення ефективної кадрової політики в сучасних організаціях, формування комплексу професійних знань і умінь щодо здійснення управлінської, організаційної, методичної, діагностичної, інноваційної діяльності з урахуванням розвитку та ефективного використання кадрового потенціалу установи, ознайомлення з сучасними науковими уявленнями про управління персоналом як специфічний вид діяльності, його місце в системі управління сучасною організацією.

Завдання дисципліни:

освоєння здобувачами основних принципів, методів, функцій кадрового менеджменту;
ознайомлення здобувачів з особливостями застосування психологічних і соціальних основ управління персоналом;
засвоєння основ управління персоналом та організації проектування системи управління персоналом, кадрового планування;
вдосконалення власних професійних якостей, їх відповідності службовому становищу в ієрархічній структурі управління;
вивчення основних напрямків в галузі трудових відносин зі світовими показниками і заходами щодо ефективного вирішення трудових проблем і ефективному використанню кадрів;
освоєння вміння застосовувати свої знання в практичній діяльності, здатності пристосовуватись до нових ситуацій та роботи в команді, вирішувати організаційні питання та планувати роботу.

Основні результати навчання 

Вміти використовувати методи та правила управління інформацією та роботу з документами за професійним спрямуванням. Володіти методиками та сучасними засобами інформаційних технологій.

Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для вирішення задач галузевого машинобудування в непередбачуваних умовах.

Уміти складати психологічний портрет людини, підбирати робітників на визначені посади, знаходити шляхи виходу з конфліктної ситуації для забезпечення ефективного управління персоналом..

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КЗ – самостійні контрольні завдання;  МКР – модульна контрольна робота; РГР – розрахунково-графічна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Поняття та сутність кадрового менеджменту 
СРЗ, К.

2 тиждень
ПЗ1. Основні категорії кадрового менеджменту та особливості управління персоналом в організації
СРЗ, К.

3 тиждень
Л2. Кадрова політика організації 
СРЗ, К.

4 тиждень
ПЗ2. Кадрова політика і управління організаційною поведінкою
СРЗ, К.

5 тиждень
Л3. Організація діяльності кадрових служб
СРЗ, К.

6 тиждень
ПЗ3. Побудова служби персоналу в організації
СРЗ, К.

7 тиждень
Л4. Кадрове планування в організаціях
КЗ 1. Особливості визначення потреб у кадрах
СРЗ, К. 

8 тиждень
ПЗ4. Методики планування і прогнозування потреби персоналу
МКР1, СРЗ, К.

9 тиждень
Л5. Формування колективу організації
СРЗ, К.

10 тиждень
ПЗ5. Формування колективу та організація роботи з персоналом 
СРЗ, К.

11 тиждень
Л6. Професійне навчання та розвиток персоналу організації
СРЗ, К.

12 тиждень
ПЗ6. Професійний розвиток персоналу організації і його значущість в сучасному світі 
СРЗ, К.

13 тиждень
Л7. Мотивація і стимулювання діяльності персоналу 
КЗ 2. Сучасні тенденції мотивації різних категорій персоналу
СРЗ, К. 

14 тиждень
ПЗ7. Мотивація та стимулювання трудової активності персоналу
СРЗ, К.

15 тиждень
Л8. Конфлікти в системі управління й ділова культура
МКР2.
СРЗ, К.

Індивідуальна робота

Виконується РГР

Мета РГР:

поглиблення теоретичних знань, набуття вмінь узагальнювати теоретичний матеріал, самостійно збирати та опрацьовувати інформацію стосовно обраної теми, об’єктивно оцінювати результати діяльності організації чи установи.

1-7 тижні
Отримання завдання. Систематизація інформації та узагальнення щодо відповідності претендента потенційній посаді в певній організації. Визначення умов щодо професійного зростання.

8-14 тижні
Побудова плану персонального зростання робітника та підвищення кваліфікації (терміни та напрями).

15 тиждень
Захист роботи.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 20 годин;
2) підготовка до практичних занять та виконання контрольних завдань – 25 години;
3) виконання РГР – 15 годин

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи .

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 запитань у виді тестів) та практичної частини (3 логічних завдання). Відповідь за кожне тестове питання оцінюється по 1 балу. Загальна оцінка за правильне обґрунтування логічних завдань - 5 балів.

Кожен модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
ПЗ2. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
ПЗ3. Оцінка за активну участь – 5 балів.
РГР (ч.1.) Оцінка виконання – 5 балів. Термін надання – 8 тиждень.
КЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2
ПЗ5. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
ПЗ6. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14-15 тижні.
КЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 13 тиждень.
МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є накопичувальний залік. 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 
Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.