Риторика та аргументація 1

ID: 9616
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2021.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Мета навчальної дисципліни: 
формування та розвиток у майбутнього фахівця комплексної (мовленнєвої, лінгвістичної, соціокультурної) комунікативної компетенції, що становить сукупність знань, умінь особистості, необхідних для встановлення міжособистісного контакту в соціально-культурній, професійній (навчальній, науковій, виробничій та ін.) сферах і ситуаціях людської діяльності;набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей здобувачів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця.

Завдання навчальної дисципліни:
сформувати чітке і правильне розуміння ролі риторики у професійній діяльності та побуті;
забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та дотримання вимог культури усного й писемного мовлення;
сформувати у здобувачів системні знання про сутність комунікації та її види, про основні норми літературної мови, про культуру мови та її складові, про правила створення монологу при публічному виступі.
 
 
Основні результати навчання

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.

Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук. 

Встановлювати комунікацію із суб’єктами інформаційних послуг, користувачами, партнерами, органами влади та управління на засадах професійної етики і доброчесності.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; К – консультації;МКР – модульна контрольна робота.
 
 
Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1.Основніпоняттякурсу. Розвиток риторики в античності. Риторика в Давній Греції.
ПЗ1.Риторика в Давній Греції.
К.СРЗ.
 
2 тиждень
Л2. Розвиток риторики в античності. Риторика у Давньому Римі.
ПЗ2. Риторика у Давньому Римі.
К.СРЗ.
 
3 тиждень
Л3. Риторика та раннєхристиянство. Становленняхристиянськоїгомілетики.
ПЗ3.Риторика та раннє християнство.
К.СРЗ.

4 тиждень
Л4. Риторика в епоху середньовіччя.Риторика в системісередньовічноїосвіти.
ПЗ4.Риторика в епоху середньовіччя.
К.СРЗ.
 
5 тиждень
Л5. Риторика в епоху Відродження. «Studiahumanitatis».
ПЗ5.Риторика в епоху Відродження.
К.СРЗ.
 
6 тиждень
Л6. Риторика в епоху Нового часу. Розвиток риторики в Україні. Києво-Могилянська академія
ПЗ6.Розвиток риторики в Україні. Риторика і діалектика Йосипа Кононовича-Горбацького та Феофана Прокоповича.
К.СРЗ.
 
7 тиждень
Л7. Головнінапряминеориторики.Загальна характеристика лінгвістичної тааргументативної риторики
ПЗ7.Загальна характеристика лінгвістичної та аргументативної риторики.
К.СРЗ.
 
8 тиждень
Л8. Головнінапряминеориторики.Семіотичний характер неориторики.
ПЗ8.Особливостіаргументативної риторики.
К.СРЗ.МКР1
 
9 тиждень
Л9. Видириторики.Основні роди, види і жанрикрасномовства.
ПЗ9.Промови з певної нагоди.Похвальніпромови. Вітальнагостьовапромова. Прощальнапромова. Похороннапромова.
К.СРЗ.
 
10 тиждень
Л10. Види риторики.Академічне красномовство. Політичне красномовство.Дипломатичне красномовство.
ПЗ10.Академічнекрасномовство. Політичнекрасномовство. Дипломатичнекрасномовство.
К.СРЗ.
 
11 тиждень
Л11. Модуси публічного виступу. Загальна характеристика розділів риторики. Інвенція.
ПЗ11.Поняття про стратегію оратора. Типи підготовки до публічного виступу. Джерела знаходження матеріалу. Топіка
К.СРЗ.
 
12 тиждень
Л12. Диспозиція. 
ПЗ12.Способи подання матеріалу. Типові помилки в аргументації та критиці.
К.СРЗ.

13 тиждень
Л13. Елокуція
ПЗ13.Формимовленнєвоговпливу. Риторичніфігури. Тропи
К.СРЗ.
 
14 тиждень
Л14. Меморія
ПЗ14.Способизапам’ятовуванняпромови
К.СРЗ.
 
15 тиждень
Л15. Акція
ПЗ15.Інтонування. Техніка дихання і техніка мовлення. Образ аудиторії. Подолання опору аудиторії
К.СРЗ.МКР2
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 75 годин (денна форма навчання), 
129 годин (заочна форма навчання).
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять– разом 30 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Сумарна кількість балів за виконання практичних завдань налічує максимум 20 балів за кожні семестрові модулі. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.
 
 
Семестровий модуль 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ 8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2
ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 11. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 15. Оцінка за виконання – 2 бали. 
(Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
МКР2. Оцінка за виконання– 30 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів кожне) та практичної частини (1 завдання - 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладанняекзаменувідбувається за встановленим деканатом розкладом.

 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».
 
Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 
 
Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 
 
Під час Л, МКР, Екористуватисятелефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.