Теорія і методика журналістської творчості 1

ID: 9626
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2021.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття (денна форма).

Мета навчальної дисципліни:
забезпечення базової теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, розвиток їхніх академічних, професійних і творчих здібностей, необхідних для виконання професійних обов’язків як дипломованих фахівців із соціальних комунікацій, здатних виконувати й організовувати загальнодержавні і корпоративні програми в масово-інформаційній сфері.

Завдання навчальної дисципліни:
Здатність виконувати різнопланові завдання в системі соціальних комунікацій, що  характеризується невизначеністю умов, із застосуванням теорій, методів і підходів інших наук. 

Основні результати навчання
 
Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.

Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.

Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук. 

Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.

Розміщувати оперативно інформацію про свій медіапродукт на доступних інтернет-платформах.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації викладача.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Визначення журналістської майстерності.  
ПЗ1. Міжнародні та вітчизняні журналістські премії.
СРЗ. К.
 
2 тиждень
Л2. Досвід української та світової журналістики як джерело збагачення фахової майстерності.  
ПЗ2. Міжнародні стандарти журналістської майстерності.
СРЗ. К.
 
3 тиждень
Л3. Головні потоки журналістської інформації.
ПЗ3. Налагодження співпраці з пресслужбами та генераторами анонсів.
СРЗ. К.

4 тиждень
Л4. Методи та прийоми журналістської творчості.  
ПЗ4. Методи збору інформації за  готовими текстами/сюжетами.
СРЗ. К.
 
5 тиждень
Л5. Метод спостереження в журналістиці. Інтерв’ю як метод збору оперативної та аналітичної інформації.
ПЗ5. Спостереження за різними об’єктами уваги. 
СРЗ. К.
 
6 тиждень
Л6. Цікавість як одна з визначальних рис журналістики. 
ПЗ6. Тест на уважність.
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7. Факт як основа журналістського твору.
ПЗ7. Вибір фактів за значущістю тепер й зараз.
СРЗ. К. МКР1.

8 тиждень
Л8. Аргументація та полеміка в журналістиці.
ПЗ8. Ранжування аргументів.
СРЗ. К.

9 тиждень
Л9. Структурно-композиційні особливості журналістського твору.
ПЗ9. Створення ліду матеріалу.
СРЗ. К.

10 тиждень
Л10. Творчий акт журналіста: хід роботи, етапи процесу написання журналістського твору.
ПЗ10. Хронометрування всіх процесів написання замітки.
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11. Літературні навички.
ПЗ11. Белетристика та науково-популярна література.
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Методика збору інформації, методи пізнавальної діяльності та відбиття інформації у журналістиці.
ПЗ12. Проведення пошуку інформації за короткий час.
СРЗ. К.

13 тиждень
Л13. Складові журналістської майстерності.
ПЗ13. Відпрацювання елементів авторського стилю.
СРЗ. К.

14 тиждень
Л14. Особливості жанрової диференціації.
ПЗ14. Інформаційні жанри.
СРЗ. К.

15 тиждень
Л15.Міжжанрові варіанти та міжгрупова дифузія.
ПЗ15. Дифузія.
СРЗ. К. МКР 2.

Індивідуальна робота 
 
У 2-му семестрі виконується реферативна робота зі створення та наповнення тематичного блогу на платформі Bloger в різних медіа-засобах (текст, фото, аудіо, відео)

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
підготовка до лекційних занять – 15 годин;
підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 60 години.

Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 25 балів: підготовка РР (10 балів), розв’язання практичних задач на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів. 
Семестровий модуль 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 бали.
ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 бали.
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11
тижнів за розкладом консультацій).
Семестровий модуль 2
ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали.
ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 14. Оцінка за виконання – 4 бали.
ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали.
(Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
МКР2. Оцінка за виконання – 25 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх незрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.