Кваліфікаційна робота

ID: 9664
Рік впровадження: 
2021.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Форма контрою: 
Захист роботи.
Викладач: 
наукові керівники кваліфікаційних робіт затверджуються щорічно наказом ректора

Мета кваліфікаційної роботи: закріпити отримані під час навчання навички наукового пізнання об’єкта, шляхом збирання, аналізу, пояснення й узагальнення фактів, виявлення закономірностей розвитку певного явища, прогнозування подій, явищ, процесів, установлення напрямів і форм практичного використання отриманих знань. 

Завдання кваліфікаційної роботи:

формування науково-дослідницьких і професійних компетенцій; 

систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань зі спеціальності та їх застосування при вирішенні конкретних наукових завдань; 
 
розвиток навичок самостійної роботи й оволодіння методикою дослідження, пов'язаною з темою роботи.
 
 
Основні результати навчання

Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.

Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.

Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію іноземною мовою.

Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук. 

Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.

Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.

Наводити аргументи щодо донесення необхідної інформації, просування ідей, технологічних рішень у різних сферах соціальних комунікацій.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КР – кваліфікаційна робота; К – консультації викладача.
 
 
Тематика кваліфікаційної роботи
 
Тематика КР оновлюється щорічно. 
 
Тему КР здобувач може обрати самостійно із запропонованого керівником переліку або ж, орієнтуючись на власні наукові інтереси і напрями наукової роботи випускової кафедри, запропонувати власне формулювання теми попередньо обґрунтувавши необхідність її розробки.

Індивідуальна робота
 
Виконання КР здійснюється в 10 етапів. 

Етап 1 (вересень) – закріплення напряму КР та наукового керівника.
 
Етап 2 (жовтень) – планування загальної структури дослідження, пошук літератури.
 
Етап 3 (листопад – грудень) – збір матеріалів, робота з першоджерелами.
 
Етап 4 (січень) – написання I розділу КР.
 
Етап 5 (лютий) – удосконалення й оформлення I розділу КР, формування списку інформаційних джерел.
 
Етап 6 (березень – квітень) – переддипломна практика: збір емпіричного матеріалу; написання II розділу КР.
 
Етап 7 (квітень) – підготовка матеріалів та написання III розділу КР.
 
Етап 8 (травень) – написання вступу та висновків; оформлення чистового варіанта КР. 
 
Етап 9 (червень) – підготовка доповіді для передзахисту. Передзахист.
 
Етап 10 (червень) – оформлення остаточного варіанта роботи та перевірка її на унікальність і  наявність академічного плагіату, рецензування; підготовка до захисту КР: написання доповіді, створення мультимедійної презентації, підготовка відповідей на запитання рецензентів тощо; захист КР в Екзаменаційній комісії з випуску фахівців та присвоєння їм ОКР «бакалавр».

Самостійна робота
 
Самостійна робота передбачає творче сприйняття й осмислення навчального, наукового та практичного матеріалу з теми КР.
 
Самостійна робота складає 180 годин. 
 
Розподіл самостійної роботи за етапами виконання КР:
 
етап 1 – 18 годин;
 
етап 2 – 18 годин;
 
етап 3 – 36 годин;
 
етап 4 – 18 годин;
 
етап 5 – 18 годин;
 
етап 6 – 20 годин;
 
етап 7 – 16 годин;
 
етап 8 – 18 годин;
 
етап 9 – 6 годин;
 
етап 10 – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Підсумковою формою контролю КР є захист. 
 
КР оцінюється максимально в 100 балів і включає дві складові: показники основних методичних аспектів наукового дослідження та її оригінальність (актуальність теми, стан розробки досліджуваної проблеми, доцільність та самостійність творчого пошуку; наявність необхідних структурних елементів, наукового апарату, методології дослідження; кількість опрацьованої наукової літератури, уміння покликатися на наукові джерела, критично їх оцінювати, вести полеміку; уміння систематизувати й аналізувати матеріал, викладати думки в логічній послідовності; ґрунтовність та аргументованість висновків, їх відповідність окресленим у вступі завданням; дотримання вимог держспоживстандартів (технічне оформлення) та літературних норм української мови; апробація результатів/публікації); показники якості захисту наукового дослідження (змістовність доповіді та відповідей на запитання членів ЕК, рецензента під час захисту).
 
КР має бути оформлена відповідно до стандартів та методичних рекомендацій щодо написання робіт такого типу, не порушувати принципів академічної доброчесності. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До захисту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали КР на не менше, ніж 98 %.

 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача для вирішення суперечностей чи з’ясування проблемних питань, що виникають під час написання КР. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формуванню відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першій консультації надає повну інформацію щодо усіх складових КР, роз’яснює кількісне та якісне наповнення КР, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача та термінів контрольних заходів. Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.
 
КР, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0».
 
Відсутність здобувача на захисті КР відповідає оцінці «0». 
 
Під час захисту КР здійснювати телефонні дзвінки заборонено.