Моніторинг та оцінювання соціальних програм і проектів

ID: 5867
Elective discipline
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
д.е.н., проф. Забарна Е.М.

Кількість аудиторних занять: 30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів універсальних, загальних і професійних компетенцій, необхідних для здійснення науково-дослідної, практичної, організаційно-управлінської, моніторингової, аналітичної та експертної діяльності в сфері державного та муніципального управління соціальними проектами, а також управління соціальними організаціями та організаціями, що здійснюють свою діяльність в соціальній сфері.

Завдання дисципліни:

сформувати розуміння сучасних підходів до програмно-цільового і проектного управління в соціальній сфері; сформувати у здобувачів розуміння про моніторинг системи соціальних програм і проектів, принципи і моделі їх реалізації, способи роботи з даними, їх відбору, верифікації, інтерпретації та подання в різних форматах; сформувати у здобувачів розуміння принципів і механізмів оцінювання результатів управлінських дій на основі даних в форматах розумної аналітики; сформувати розуміння принципів і правил оцінки результатів моніторингу, формування доповідей для різних цільових груп; навчити здобувачів основам реалізації моніторингових і оцінних процедур в рамках реалізації програм і проектів, спрямованих на розвиток соціальної сфери

 

Основні результати навчання

Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження. 

Розробляти, апробувати та втілювати соціальні проекти і технології.

Вміти аналізувати перспективи впровадження соціальних програм і проектів, прогнозувати результати їх реалізації.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Поняття і призначення моніторингу оцінки соціальних програм та проектів.
    • СРС.
    • К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Моніторинг як елемент стратегічного управління розвитком соціальної сфери.
    • ПЗ1. Цільові програми та проекти соціального розвитку (загальнодержавні, регіональні,
    • міжнародних організацій), їх спрямованість на соціальний розвиток в муніципалітетах. 
    • СРС.
    • К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Комплексні програми соціального розвитку як частина планування соціально-економічного розвитку регіону. 
    • СРС.
    • К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Планування моніторингу, оцінки і контролю процесу і результатів соціального розвитку.
    • ПЗ2. Ресурси для моніторингу оцінки. Залучення різних суб'єктів в розробку і проведення моніторингу та оціночних досліджень.
    • СРС.
    • К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Види програмного моніторингу при розробці, реалізації, завершення соціальних програм і проектів.
    • СРС.
    • К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Моніторинг результатів середньострокових соціальних програм розвитку
    • ПЗ3. Аналіз ситуації в соціальному розвитку за даними моніторингу та складання звітів. Використання даних для прийняття нових управлінських рішень.
    • СРС.
    • К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Специфіка оцінки інноваційних соціальних проектів.
    • Кз1. Підготовка, обговорення і затвердження методології та моделі програмного / проектного моніторингу певного напряму соціального розвитку регіону.
    • СРС.
    • К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Оцінка політики в галузі освіти з використанням даних, отриманих в ході моніторингу і тематичних оціночних досліджень.
    • ПЗ4. Вплив інноваційних соціальних проектів на поліпшення ситуації в сфері підвищення якості надання соціальних послуг в муніципальних соціальних системах і різних соціальних організаціях.
    • МКР1.
    • СРС.
    • К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Принципи, норми, стандарти і етика оцінювання
    • СРС.
    • К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Нові напрямки в моніторингових і оціночних дослідженнях в соціальній сфері.
    • ПЗ5. Поширення даних оціночних дослідження як елемент відкритої соціальної політики. Правила і норми, уявлення і розповсюдження даних.
    • Кз2. Розробіть концепцію, принципи і способи організації моніторингу певного сектору соціальної сфери.
    • СРС.
    • К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Моніторинг та оціночні дослідження впливу програм і проектів на модернізацію соціальної сфери, складності оцінки.
    • СРС.
    • К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Кращі практики в організації та проведенні моніторингу та оцінки соціального розвитку на міжнародному, національному рівнях.
    • ПЗ6. Підготовка та подання науково-методичних рекомендацій за даними моніторингу соціальних програм і проектів розвитку в форматі наукових звітів, публікаціях в різних наукових джерелах.
    • СРС.
    • К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Кращі практики в організації та проведенні моніторингу та оцінки соціального розвитку на рівнях регіонів, місцевих громад та соціальних організацій.
    • Кз4. Побудуйте теоретичну модель діагностики соціального об'єкта, опишіть етапи проведення діагностики.
    • СРС.
    • К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Формування і реалізація моделей моніторингу та оцінки в соціальній організації. 
    • ПЗ7. Соціальний моніторинг як функція соціального менеджменту. Моніторинг глобальних систем.
    • СРС.
    • К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Проблеми і перспективи моніторингових досліджень в системі соціального управління.
    • МКР2.
    • СРС.
    • К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 18 годин; підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 14 годин; підготовка до заліку – 14 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та 4 індивідуальних контрольних завдання. Модульні контрольні роботи № 1 та №2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль № 1
  • ПЗ1. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ2. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ3. Оцінка за активну участь – 5 балів.
  • ПЗ4. Оцінка за активну участь – 5 балів.
  • Кз1. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
  • Семестровий модуль № 2
  • ПЗ5. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ6. Оцінка за активну участь – 5 балів. 
  • ПЗ7. Оцінка за активну участь – 5 балів.
  • Кз3. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 13 тиждень.
  • РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 15 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є усний залік. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліків організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліку або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліків – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.