Світова література 1

ID: 6207
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
6.00.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
3 семестр: лекційних - 46 годин, практичних - 30 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Метою викладання курсу «Світова література»

є введення до учбового процесу базової системи понять з літературознавства як у теоретичному, так і у історико-культурному аспекті; формування уявлень студентів про літературу як метатекст  культури; ознайомлення з актуальними стратегіями аналізу літературного твору. Все це має дати змогу дослідити феномени сучасної світової та української літератури і культури. Ґрунтуючись на знаннях, що їх засвоєно  в цьому курсі,  студенти мають використовувати надбанні знання та практичні навички у власній практиці, зокрема в написанні дипломної роботи.

Завданням вивчення дисципліни
  • є набуття знань про генезис світової літератури, отримання уявлення про основи теорії літератури, опанування основними методологічними засадами та категоріальними апаратом сучасного літературознавства, ознайомлення з головними напрямками в розвитку світової літератури, які представлені на тлі загальнокультурних процесів, отримання уявлення про основні школи, напрямки української літератури як складової частини літератури світової, усвідомлення теоретичних моделей і літературознавчих концепцій як підґрунтя різноманітних літературних феноменів, формування уявлень про історичні і сучасні проблеми розвитку літератури, набуття навичок аналізу літературних текстів, розвиток професійно-наукової ідентичності, розвиток тих якостей особистості, що мають для майбутнього фахівця-культуролога особистісне професійне значення в контексті інтеграції у європейський культурний простір.

 

Основні результати навчання

Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. Відтворювати типологію культур та динаміку культурних форм. Впорядковувати множинність емпіричних фактів у відповідності з логікою становлення культури. Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва. Вміти здійснювати самостійний аналіз культур-фактологічних масивів і давати критичну оцінку різноманітним текстам культури в контексті навчального курсу.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • Е – екзамен.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1-й тиждень 
    • Л 1. Література як вид мистецтва. Літературознавство: предмет, методологія, історія науки.
    • ПЗ 1. Література як вид мистецтва. Особливості художньо-зображальних  засобів літератури.
    • СРЗ. К. 
  • 1-й тиждень
    • Л 2. Категоріальний апарат літературознавства.
    • СРЗ. К.
  • 2-й тиждень
    • Л 3. Проблеми вивчення прадавньої літератури. Література близькосхідного регіону.  
    • ПЗ 2. Предмет, методологія, категоріальний апарат літературознавства.
    • СРЗ. К. 
  • 3-й тиждень
    • Л 4. Література Давньої Азії та Єгипту. 
    • ПЗ 3. Література Давнього Сходу. 
    • СРЗ. К.
  • 3-й тиждень
    • Л 5. Література Давньої Греції. Епос і лірика.
    • СРЗ. К.
  • 4-й тиждень
    • Л 6. Давньогрецька література періоду класики.  Драматургія.
    • ПЗ 4. Література Давньої Греції. Давньогрецька трагедія. 
    • СРЗ. К. 
  • 5-й тиждень
    • Л 7.  Література Давнього Риму.
    • ПЗ 5. Література Давнього Риму.
    • СРЗ. К.
  • 5-й тиждень
    • Л 8. Література Давнього Риму класичної доби. 
    • СРЗ. К.
  • 6-й тиждень
    • Л 9. Типологія середньовічної літератури. Героїчний епос.
    • ПЗ 6. Середньовічна література. Героїчний епос.
    • СРЗ. К.
  • 7-й тиждень
    • Л 10. Куртуазна література. 
    • ПЗ 7. Куртуазна література.
    • СРЗ. К. 
  • 7-й тиждень
    • Л 11. Література пізнього середньовіччя.
    • МКР1. СРЗ. К. 
  • 8-й тиждень
    • Л 12. Література італійського Відродження.
    • ПЗ 8. Література доби Відродження. Жанри ренесансної прози.
    • СРЗ. К.  
  • 9-й тиждень
    • Л 13. Література французького та іспанського Відродження.
    • ПЗ 9. Драматургія доби Відродження.
    • СРЗ. К. 
  • 9-й тиждень
    • Л 14. Література Відродження в Англії . 
    • СРЗ. К. 
  • 10-й тиждень
    • Л 15. Барокова література 17 ст. 
    • ПЗ 10. Література 17 століття. Бароко.
    • СРЗ. К. 
  • 11-й тиждень
    • Л 16. Класицизм у літературі 17 ст. 
    • ПЗ 11. Література 17 століття. Класицизм.
    • СРЗ. К. 
  • 11-й тиждень
    • Л 17. Просвітництво в літературі західної Європи.
    • СРЗ. К. 
  • 12-й тиждень
    • Л 18. Жанрова структура просвітницької літератури.
    • ПЗ 12. Порівняльна характеристика художніх систем класицизму і Просвітництва.
    • СРЗ. К.  
  • 13-й тиждень
    • Л 19. Просвітництво і сентименталізм в національних літературах Європи.
    • ПЗ 13. Сентименталізм в літературі 18 століття.
    • СРЗ. К. 
  • 13-й тиждень
    • Л 20. Романтизм в літературі Німеччини.
    • СРЗ. К. 
  • 14-й тиждень
    • Л 21. Розвиток літературних жанрів у романтизмі.
    • ПЗ 14. Романтизм в літературі 19 століття. Романтична поема.
    • МКР2. СРЗ. К. 
  • 15-й тиждень
    • Л 22. Романтизм в російській літературі. 
    • ПЗ 15. Романтизм в літературі 19 століття. Історичний роман.
    • СРЗ. К. 
  • 15-й тиждень
    • Л 23. Українська література першої половини 19 ст.
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота здобувача вищої освіти для досягнення заявлених результатів навчання полягає у регулярному опрацюванні текстів лекцій, підручників, монографій та статей з окремих проблем курсу, що наведені в літературі до курсу; складанні і розв'язанні ситуаційних завдань, написанні есе чи анотації, підготовці електронної  презентації. Самостійна робота складає в 3-му семестрі 104 години.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять 24 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання поточних контрольних завдань – разом 50 годин;
  • підготовка до екзамену – 60 годин. 

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі вищої освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється в кожному семестрі на два семестрові модулі. У третьому семестрі кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі складає 20 балів, а саме: в 1-му модулі - виконання поточних завдань  на ПЗ - 5 балів, активна робота на практичному занятті - 15 балів; в 2-му модулі - виконання поточних завдань  на ПЗ - 5 балів, активна робота на практичному занятті - 15 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.  Білети до екзамену складаються з теоретичних та практично-теоретичних питань. В білеті 2 теоретичних питання, повна і ґрунтовна відповідь на кожне з них оцінюється у 30 балів. Бали знімаються за невпевненість відповіді, відсутність логіки роздумів, незнання або не повне знання теоретичних основ сучасного літературознавства, незнання чи неопрацювання винесеної на самостійне опрацювання літератури із списку основної та додаткової літератури. Практично-теоретичне питання оцінюється в 40 балів, оскільки передбачає не лише володіння певними знаннями, а й навичками аналізу літературного тексту, вмінням робити узагальнення   та вмінням  аргументувати свої висновки. Якщо здобувач  дав повну ґрунтовну відповідь на всі 3 питання екзаменаційного білету та на додаткові питання екзаменаторів лише з незначною кількістю помилок, то оцінка його складає «відмінно».  Якщо здобувач  дав ґрунтовну відповідь на всі 3 питання екзаменаційного білету та на додаткові питання екзаменаторів з кількома помилками, то оцінка його складає «дуже добре». Якщо здобувач  дав неповну відповідь на всі 3 питання екзаменаційного білету та на деякі додаткові питання екзаменаторів з певною кількістю суттєвих помилок, то оцінка його складає «добре». Якщо здобувач  дав неповну відповідь хоча б на 2 питання  екзаменаційного білету та на одне додаткове питання екзаменаторів, але зі значною кількістю недоліків, то оцінка його складає «задовільно». Якщо здобувач  дав неповну відповідь хоча б на 1 питання  екзаменаційного білету та на одне додаткове питання екзаменаторів, то оцінка його складає «достатньо». Якщо здобувач  не дав вірної відповіді на жодне питання екзаменаційного білету, але дав відповідь  на деякі додаткові питання екзаменаторів, то робота його оцінюється як «незадовільна». Якщо здобувач  не дав відповіді на жодне питання екзаменаційного білету та на додаткові питання екзаменаторів, то робота його оцінюється у «0» балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Під час Л, ПЗ, МКР, З, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.