Діловодство

ID: 6885
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

оволодіння знаннями про організацію процесу діловодства на підприємстві (фірмі, організації); технічне оснащення діловодства; удосконалення ведення діловодства; формування знань щодо визначення методів і засобів автоматизації діловодства, практичне засвоєння інформаційних технологій та програмних засобів для обробки документальної інформації.

Завдання навчальної дисципліни:
  • оволодіти сучасними методами складання й обробки організаційно-розпорядчих документів;
  • опанувати теоретичними знаннями та професійними навичками з питань оптимізації процесів документообігу на підприємстві;
  • оволодіти правилами оформлення та процедурами укладання довідково-інформаційних, довідково-аналітичних, розпорядчих, організаційно-правових документів та документів щодо особового складу;
  • орієнтуватися в систематизації документів, їх зберіганні та знати вимоги до організації роботи помічника керівника;
  • вивчити основні напрямки застосування комп’ютерних технологій у сфері документаційно-інформаційного забезпечення управління;
  • ознайомитися із сучасним апаратним та програмним забезпеченням, що використовується для автоматизації діловодства;
  • оволодіти практичними навичками роботи зі спеціалізованими прикладними програмами.

 

Основні результати навчання

  • Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.
  • Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи. 
  • Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
  • Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
  • Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.
  • Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
  • Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
  • Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.
  • Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.
  • Володіти технологіями створення документації та документування основних видів професійної діяльності.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Сутність та організація діловодства в управлінні організацією. Роль діловодства в роботі апарату управління. Структура служб діловодства
    • ПЗ1. Діловодство та його нормативно-методична база. 
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Документ, його роль і місце в управлінні. Класифікація документів і особливості оформлення реквізитів документів
    • ПЗ2. Організація роботи служби документування на підприємстві. 
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Електронні документи
    • ПЗ3. Класифікація електронних документів 
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Надання документам юридичної сили
    • ПЗ4. Загальні правила оформлення документів. 
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Комп’ютерні технології створення документів
    • ПЗ5. Використання систем підготовки текстових документів для виконання складних задач: складання шаблона документа; робота з великими документами
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Розпорядчі документи, вимоги до їх укладання і оформлення
    • ПЗ6. Призначення і склад розпорядчої документації. Створення шаблонів документів: наказу з питань основної діяльності підприємства, постанови колегіального органу управління, розпорядження, вказівки
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Організаційні документи, їх класифікація і вимоги до укладання
    • ПЗ7. Особливості довідково-інформаційних документів в управлінні підприємством. Укладання документів засобами Open Office Writer та Microsoft Word: службовий лист, доповідна і пояснювальна записки, нотатки
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8. Програмні засоби створення табличних документів. 
    • ПЗ8. Особливості роботи з табличними процесорами. Основні вимоги до оформлення табличних документів
    • К. СРЗ. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Документаційне забезпечення масових службових і ділових заходів
    • ПЗ9. Характеристика довідково-аналітичних документів в управлінні підприємством. Укладання документів: акт, опис, зведення та звіти, документів колегіальних органів управління підприємством
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Характеристика інформаційних документів і документів колегіальних органів
    • ПЗ10. Система організаційно-правової і планової документації. Розробка та оформлення договорів (контрактів), положень про підрозділи та посадових інструкцій
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Комп’ютерна графіка та програми створення графічних зображень
    • ПЗ11. Робота з графічними редакторами
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л12. Організація ділового листування в різних країнах світу
    • ПЗ12. Характеристика нормативних документів, що регламентують міжнародне ділове листування. Структура формуляру і склад реквізитів ділового листа у англомовних країнах та німецькою мовою. Загальні вимоги до оформлення конвертів у міжнародному 
    • листуванні
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Кадрове діловодство 
    • ПЗ13. Особливості документації щодо особового складу на підприємстві. Сутність, види і порядок написання заяв
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14. Робота кадрової служби 
    • ПЗ14. Вимоги до документування кадрової діяльності: правила укладання та оформлення кадрової документації  
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Документальне оформлення руху персоналу
    • ПЗ15. Документи з контрактної системи наймання працівників: резюме, автобіографія, характеристика, доручення, довідка, накази щодо особового складу
    • К. СРЗ. МКР 2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 20 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. 

Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 6 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1 – 26 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ11. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ13. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ14. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ15. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня).
  • МКР2 – 26 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувачі зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, практичних занять, МКР та екзамену здійснювати телефонні дзвінки забороняється.