Лінгвістичні основи документування 1

ID: 6890
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
5.00.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити майбутніх фахівців необхідними теоретичними знанннями і початковими практичними навичками застосування,аналізу та удосконалення лінгвістичної складової йсупутніх явищ інформаційно-комунікативної діяльності.
 основ стандартизації в контексті розвитку інформаційної сфери як пріоритетного напрямку в умовах інформаційного суспільства; вивчити систему національної стандартизації у сфері документної діяльності та інформаційних технологій; визначити роль національних стандартів інформаційно-документних технологій у системі міжнародної стандартизації; сприяти формуванню поглибленого розуміння теоретичного і практичного значення процесів уніфікації процесів використання, передачі й обміну інформаційних ресурсів сучасної організації для реалізації управлінських функцій.

Завдання дисципліни:
  • навчити правилам побудови та мовного оформлення уніфікованих текстів службових документів, виявлення змістових категорій, які виражаються за цими правилами;
  • опанувати знання про текст як систему вищого рангу, його одиниці, уніфікацію структурної організації;
  • навчити виявляти особливі категорії службових документів та лінгвостилістичних засобів, які забезпечують реалізацію цих категорій у тексті.

 

Основні результати навчання

  • Здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. 
  • Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності. 
  • Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.
  • Створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів
  • Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді
  • Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення. 
  • Опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
  • Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантн6ості, діалогу і співробітництва.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації,
  • РР – реферативна робота

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1.Лінгвістичні засади документознавства.
    • ПЗ1.Лінгвістичні засади документознавства.
    • К, , СРЗ, РР – початок 1 етапу
  • 2 тиждень
    • Л2.Основи документотворення.Класифікація документів
    • ПЗ2. Основи документотворення.Класифікація документів
    • К, СРЗ
  • 3 тиждень
    • Л3..Текст, його одиниці, зв`язки, типи. Основні підходи до тексту
    • ПЗ3. Текст, його одиниці, зв`язки, типи. Основні підходи до тексту
    • К, СРЗ,РР – початок 2 етапу
  • 4 тиждень
    • Л4. Документи та їх різновиди: вимоги до оформлення
    • ПЗ4.Документи та їх різновиди: вимоги до оформлення
    • К, СРЗ
  • 5 тиждень
    • Л5Фонетичні норми текстів документів
    • ПЗ5Фонетичні норми текстів документів
    • К, СРЗ
  • 6 тиждень
    • Л6 Орфоепічні норми текстів документів
    • ПЗ6 Орфоепічні норми текстів документів
    • К, СРЗ
  • 7 тиждень
    • Л7Орфографічні норми текстів документів.
    • ПЗ7Орфографічні норми текстів документів
    • К, СРЗ, МКР1
  • 8 тиждень
    • Л8Лексичні норми текстів документів
    • ПЗ8Лексичні норми текстів документів
    • К, СРЗ, початок 3 етапу
  • 9 тиждень
    • Л9 Фразеологічні норми документів
    • ПЗ9 Фразеологічні норми документів
    • К, СРЗ 
  • 10 тиждень
    • Л10Морфологічні норми текстів документів. Частина 1.
    • ПЗ10Морфологічні норми текстів документів.Частина 1.
    • К, СРЗ 
  • 11 тиждень
    • Л11Морфологічні норми текстів документів. Частина 2.
    • ПЗ11Морфологічні норми текстів документів.Частина 2.
    • К, СРЗ 
  • 12 тиждень
    • Л12Синтаксичні норми текстів документів.Речення, надфразова єдність, текст
    • ПЗ12Синтаксичні норми текстів документів.Речення, надфразова єдність, текст
    • К, СРЗ
  • 13 тиждень
    • Л13Надфразова єдність, складне синтаксичне ціле
    • ПЗ13Над фразова єдність, складне синтаксичне ціле.
    • К, СРЗ, РР – початок 4 етапу
  • 14 тиждень
    • Л14. Надфразова єдність, складне синтаксичне ціле. Частина 1.
    • Л14. Надфразова єдність, складне синтаксичне ціле. Частина 1.
    • К, СРЗ
  • 15 тиждень
    • Л15Надфразова єдність, складне синтаксичне ціле. Частина 2.
    • ПЗ15Надфразова єдність, складне синтаксичне ціле. Частина 2.
    • К, СРЗ, МКР2

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 90 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 28 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 32 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі.Здобувачі виконують 2 модульні контрольні роботи. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу 1 та модульну контрольну роботу 2 становить – 25 балів за кожну. Модульні контрольні роботи 1 та 2 виконуються у письмовій формі. Вони містять теоретичну частину (10 балів.) у формі теоретичних питань (по 5 балів кожне) і практичної частини (15 балів) у формі практичних завдань (3 завдання рівної складності по 5 балів). Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання –3 бали.
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання –25 балів (15 тиждень).

 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів максимум) та практичної частини (2 завдання по 20 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів − за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчас модульних тестувань та іспиту забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.