Інформаційно-аналітична діяльність 2

ID: 6904
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
1.50.
Final form of control: 
Protection course project.
Teacher: 
ст.викл. Ященко Л.Є.
Number of classroom classes: 
54 аудиторних годин – лекційні заняття; 54 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

оволодіння фундаментальними основами системного аналізу інформаційної діяльності.та принципами розробки інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття рішень

Завдання дисципліни:
  • формування навичок аналізу та синтезу;
  • формування здатності забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань;
  • розвиток здатності приймати рішення та застосовувати принципи системного аналізу інформаційної діяльності;
  • вміння формулювати висновки та рекомендації для особи, що приймає рішення (ОПР), у вигляді комплексного аналітичного документу;
  • застосовування принципів системного аналізу для прогнозування розвитку об’єктів, що вивчаються;
  • вміння організовувати та керувати інформаційною діяльністю підприємств та спеціалізованих документно-інформаційних служб.

 

Основні результати навчання

Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.

Володіння і розуміння наукових засад організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.

Володіння знаннями з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій у соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності. 

Володіння знаннями з теорії та практики менеджменту бібліотечних і архівних установ, технологій створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів.

Здатність оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних технологій для виробництва інформаційних продуктів та надання послуг

Володіння знаннями з теорії та практики документознавства, управління документаційними процесами в аспектах документаційного забезпечення діяльності установ, електронного документообігу, організації офісної діяльності

Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу й синтезу в діяльності, пов’язаній із пошуком, накопиченням, зберіганням і використанням інформації

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • МКР – модульна контрольна робота,
  • К – консультації викладача,
  • КП – курсовий проект.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Інформаційна аналітика як база сучасного процесу управління
    • ПЗ 1.Необхідність професіоналізації та інституціоналізації сучасної ІА. Причини організаційного відокремлення ІА від процесу управління.
    • СРЗ. К. 
  • 2 тиждень
    • Л 2. Професія аналітика: вимоги, права та обов’язки
    • ПЗ 2.Базові вимоги до сучасного аналітика
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Зміст та структура бізнес-аналітики
    • ПЗ 3.Основні поняття та напрями бізнес-аналітики: уточнення термінологіі
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Бізнес-розвідка як аналітичний цикл
    • ПЗ 4.Поняття РЦОІ (розвідувальний цикл обробки інформації). Співвідношення етапів РЦОІ та традиційної інформаційної аналітики
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Практична реалізація етапу збору інформації в РЦОІ
    • ПЗ 5. Класифікація методів збору документів та фактів
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6.Практична реалізація власне аналітичного етапу в РЦОІ
    • ПЗ 6.Ієрархія «дані-інформація-знання» в розумінні сутності власне аналітичного етапу СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Методика створення кінцевого аналітичного документу для керівника
    • ПЗ 7.Основна вимога до аналітичного звіту
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8.Підготовка аналітичного звіту для ОПР
    • ПЗ 8. Етапи роботи над аналітичним звітом
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Основні положення загальної теорії систем та системного аналізу
    • ПЗ 9. Системний підхід до вивчення об’єктів та явищ
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Поняття системи як бази загальної теорії систем та системного аналізу
    • ПЗ 10. Основні ознаки системи. Класифікація систем
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л.11. Загальні властивості систем
    • ПЗ 11. Загальні властивості систем різного типу та рівня
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12.Структурно-функціональний аналіз системи. Процедури системного аналізу об” єкту
    • ПЗ 12. МКР.
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота:

КП

Мета КП: поглиблення теоретичних знань та набуття практичних навичок розробки їнформаційно-аналітичного забезпечення прийняття управлінського рішення 

КП – курсовий проект, виконання якої складається з 4 етапів (етап 1 – вибір теми та складання індивідуального плану (1-3 тижні), етап 2 – виконання першої теоретико-дослідницької частини (4-7 тижні), етап 3 – виконання практичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи (8-14 тижні), етап 4 – захист КР – 15 тиждень).

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 126 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин
  • підготовка до практичних занять – 31 година;
  • підготовка до екзамену – 30 годин;
  • виконання курсового проекту – 45 год.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС і є накопичувальною. Дисципліна ділиться на чотири семестрових модуля. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 3 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових завдань) та практичної частини (2 завдання). Правильні відповіді на питання теоретичної частини оцінюються в 10 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожен модуль оцінюється в максимально можливі 50 балів

Накопичувальна частина – 20 балів.

  • МК3. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 13 тижня за розкладом консультацій.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Екзаментаціонний білет складається з теоретичної частини (2 питання) і практичної частини (1 завдання). Кожна відповідь оцінюється в 25 балів, правильно виконане практичне завдання - 50 балів. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білета становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.