Теоретичні основи документно-інформаційної діяльності

ID: 6928
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

засвоєння системи теоретичних знань з ефективної організації документно-інформаційної діяльності оволодіння науково-теоретичною базою інформаційної діяльності та інформаційного обслуговування споживачів інформації.

Завдання дисципліни:
  • виявляти та досліджувати закономірності сучасних документно-інформаційних потоків;
  • організовувати ефективне управління документно-інформаційними потоками на підприємстві; організовувати ефективний традиційний та електронний документообіг підприємства;
  • здійснювати основні інформаційні процеси з використанням традиційних та сучасних інформаційних технологій;
  • вести ефективний інформаційний пошук у традиційних та сучасних інформаційно-пошукових системах;
  • виявляти істинні інформаційні потреби користувачів для їх подальшого ефективного задоволення.

 

Основні результати навчання 

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.

Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Дисципліна «ТОДІД» як науково-теоретична база інформаційної діяльності та інформаційного обслуговування 
    • ПЗ1. Предмет, мета, завдання дисципліни, її міжпредметні зв’язки
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Властивості соціальної інформації 
    • ПЗ2. Групи властивостей інформації
    • СРЗ. К. 
  • 3 тиждень
    • Л3. Джерела інформації
    • ПЗ3. Класифікація джерел інформації в теорії документно-інформаційної діяльності
    • СРЗ. К. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Документно-інформаційні ресурси та потоки 
    • ПЗ4. Поняття документного ресурсу, документного масиву, документного фонду, документного потоку
    • СРЗ. К. 
  • 5 тиждень
    • Л5. Закономірності зростання та старіння документно-інформаційних потоків 
    • ПЗ 5. Моделі зростання та старіння документно-інформаційних потоків
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Закономірність концентрації-розсіювання документно-інформаційних потоків.
    • Закон Бредфорда 
    • ПЗ6. Закон Бредфорда як окремий випадок універсального закону концентрації-розсіювання
    • СРЗ. К. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Інформаційна потреба як ключове поняття інформаційної діяльності та інформаційного обслуговування 
    • ПЗ7. Алгоритм виявлення інформаційної потреби
    • СРЗ. К. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Загальна характеристика інформаційного обслуговування 
    • ПЗ 8. МКР1
    • СРЗ. К. 
  • 9 тиждень
    • Л9. Специфіка сучасного інформаційного обслуговування як сервісної діяльності 
    • ПЗ9. Відмінності інформаційного сервісу від традиційних видів сервісної діяльності
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Загальна характеристика інформаційних процесів як сутності професійної діяльності інформаційного працівника 
    • ПЗ 10. Основні та допоміжні інформаційні процеси
    • СРЗ. К. 
  • 11 тиждень
    • Л11.Внутрішній цикл інформаційних процесів, основні поняття
    • ПЗ 11. Основні терміни та поняття внутрішнього циклу інформаційних процесів
    • СРЗ. К. 
  • 12 тиждень.
    • Л12. Основні положення теорії інформаційного пошуку 
    • ПЗ12. Основні положення теорії інформаційного пошуку 
    • СРЗ. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Інформаційно-пошукова система як засіб реалізації сучасного інформаційного пошуку 
    • ПЗ13. Основний принцип та специфіка функціонування традиційних та сучасних інформаційно-пошукових систем
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Лінгвістичні аспекти інформаційного пошуку 
    • ПЗ14. Лінгвістичне забезпечення функціонування традиційних та сучасних інформаційно-пошукових систем
    • СРЗ. К. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Інформаційно-пошукові мови: загальна характеристика 
    • ПЗ 15. МКР 2
    • СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, підготовки до екзамену.

Самостійна робота складає 75 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульні контрольні роботи 1 і 2 виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 питання) і практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання завдання оцінюється в 10 балів

Семестровий модуль 1

  • Оцінка за виконання практичних завдань складає максимум 20 балів. Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • Оцінка за виконання практичних завдань складає максимум 20 балів. Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання – 30 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів).

Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.