Створення та підтримка веб-сайтів

ID: 6935
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

сформувати навички використання інформаційних і комунікативних технологій; розвити здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет; розвити здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.

Завдання дисципліни:

вивчити елементи мови гіпертекстової розмітки HTML, CSS стилів; принципи написання та використання сценаріїв; принципи веб-дизайну; набути навичок обслуговування веб-серверів; вивчити технології розміщення веб-сайтів в Інтернеті та правила етики при розміщенні інформації в Інтернеті; сформувати уміння: використовувати можливості мови HTML для створення веб-сторінок; використовувати можливості технології CSS для створення веб-сторінок; розробляти інтерактивні веб-сторінки; використовувати сучасні засоби графічного моделювання та дизайну для проектування веб-сторінок; модифікувати та розробляти модулі та компоненти для популярних CMS. 

 

Основні результати навчання

Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. 

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 16 годин лабораторних занять (денна форма навчання);

4 години лекційних занять, 4 години лабораторних занять (заочна форма навчання)

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1.Введення в веб-технології: структура та принципи Веб.
    • ЛЗ1.Службові утиліти для роботи в Інтернеті.
    • СРС. К. 
  • 2 тиждень
    • Л2. Клієнт-серверні веб-технології. Протокол HTTP.
    • РГР. Початок 1 етапу.
    • К. СРЗ.  
  • 3 тиждень
    • Л3. Огляд технологій розробки клієнтських веб-додатків. Мова програмування JavaScript.
    • ЛЗ2. Використання навігаційних карт та форм в HTML-документах. 
    • К. СРЗ. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Огляд технологій розробки серверних веб-додатків. Поняття веб-сервера.
    • РГР. Початок 2 етапу
    • К. СРЗ. 
  • 5 тиждень
    • Л5. Адміністрування веб-сервера Apache. Серверна мова програмування PHP.
    • ЛЗ3. Створення таблиць та гіперпосилань у HTML-документах.
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Базові відомості про стандартну мову розмітки HTML.
    • К. СРЗ. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Технології каскадних таблиць стилів CSS.
    • ЛЗ4. Використання фреймів в HTML-документах.
    • К. СРЗ. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Основні етапи організації процесу розробки веб-сайтів.
    • К. СРЗ. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Типові архітектури веб-додатків.
    • ЛЗ5. Розробка веб-сайтів за допомогою HTML 5 та CSS 3.
    • РГР. Початок 3 етапу.
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Веб-графіка і веб-дизайн.
    • Кз3. Асинхронна взаємодія браузера з веб-сервером за допомогою технології AJAX
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Онлайн конструктори сайтів.
    • ЛЗ6.Створення сайтів за допомогою конструкторів.
    • К. СРЗ. 
  • 12 тиждень
    • Л12.Офлайн програми створення сайтів.
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Характеристика СМS WordPress.
    • ЛЗ7.Системи керування контентом.
    • Кз4. Робота з графічними об'єктами і їх розміщення на веб-сайтах
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Внутрішня оптимізація сайту та зовнішні методи просування сайту. Вибір доменного імені та хостингу. 
    • РГР. Початок 4 етапу.
    • К. СРЗ. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Основні загрози для безпеки сайту.
    • ЛЗ8. Розміщення веб-сайту в мережі Інтернет.
    • К. СРЗ. МКР2.

 

Індивідуальна робота

Тематика розрахунково-графічних робіт: 

Створення НТМL-сайту на довільну тему.

Створення CMS-сайту на довільну тему.

Виконання розрахунково-графічної роботи складається з 4 етапів: 

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір теми, попередній вибір джерел інформації, складання плану роботи. 
  • 4-8 тиждень – етап 2 –відбір методики та програмних засобів щодо створення веб-сайту, підготовка чорнового варіанту розрахунково-графічної роботи. 
  • 9-13 тиждень – етап 3 – створення веб-сайту, отримання відгуку наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 14-15 тиждень – етап 4 –захист РГР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • 1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • 2) підготовка до лабораторних занять – разом 14 годин;
  • 3) виконання РГР – 15 годин;
  • 4) підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.

Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів: 

Семестровий модуль 1

  • ЛЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ЛЗ3. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 1 бал. Термін надання – 3 тиждень.
  • РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 2 бали. Термін надання – 8 тиждень.
  • МКР1. – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ЛЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня).
  • РГР(ч.3). Оцінка за виконання – 3 бали. Термін надання – 13 тиждень.
  • РГР(ч.4). Оцінка за виконання – 4 бали. Термін надання – 15 тиждень.
  • МКР2. – 25 балів (15 тиждень).
  • Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувачізобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, лабораторних занять, МКРта екзамену здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчас модульних тестувань та екзамену з дисципліни забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки