Видавничі інформаційні системи 1

ID: 6938
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
30 лекційних годин, 16 практичних годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання теоретичних основ, практичних і методичних рекомендацій щодо збирання та аналізу інформації з метою підготовки матеріалів видань і наповнення системи інформаційного забезпечення видавництва. 

Завдання дисципліни:
  • сприяти набуттю знань із проектування та створення документно-інформаційних ресурсів, продуктів та послуг;
  • прищепити навички оцінювання та забезпечування якості виконуваних робіт;
  • виробити здатність до теоретичного осмислення та системного розуміння основ видавничої справи, формування інформаційного контенту, просування видавничої продукції;
  • сформувати вміння використовувати професійно профільовані знання для статистичної обробки даних діяльності інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

 

Основні результати навчання

Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.

Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.

Визначати й теоретично обґрунтовувати закономірності розвитку видавничої та книжкової справи, прогнозувати стан книжкового ринку, динаміку, тенденції поширення друкованої продукції.
Демонструвати алгоритм інформаційного супроводу видавничого продукту.

 

Кількість аудиторних занять

30 лекційних годин, 16 практичних годин

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Вступ. Видавнича справа: основні поняття та визначення. 
    • ПЗ 1. Видавнича справа: основні поняття та визначення. 
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Розмаїття видань та їх поліграфічне виконання. 
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Характеристика редакційно-видавничого процесу. 
    • ПЗ 2. Розмаїття видань та їх поліграфічне виконання. Характеристика редакційно-видавничого процесу.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Розмірні та кількісні параметри видань. 
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Видавництво: процедура створення.
    • ПЗ 3. Розмірні та кількісні параметри видань. Видавництво: процедура створення. 
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Інформаційні ресурси видавничої діяльності. Основні особливості інформаційних ресурсів видавництва. 
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Характеристика окремих типів інформаційних ресурсів видавничої діяльності. 
    • ПЗ 4. Інформаційні ресурси видавничої діяльності. Основні особливості інформаційних ресурсів видавництва Характеристика окремих типів інформаційних ресурсів видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ. МКР 1. 
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Інформаційне забезпечення видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ.
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Розвиток інформаційних ресурсів видавничої діяльності. 
    • ПЗ 5. Інформаційне забезпечення видавничої діяльності. Розвиток інформаційних ресурсів видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Формування, супровід та пошук електронних інформаційних ресурсів видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Використання тезаурусів в описі інформації видавничої діяльності. 
    • ПЗ 6. Формування, супровід та пошук електронних інформаційних ресурсів видавничої діяльності. Використання тезаурусів в описі інформації видавничої діяльності.
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Документ як інформаційний об’єкт. Автоматичне реферування. 
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Механізми інформаційного забезпечення. 
    • ПЗ 7. Документ як інформаційний об’єкт. Автоматичне реферування. Механізми інформаційного забезпечення. 
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л 14. RFID-системи: призначення та функції. 
    • К. СРЗ. МКР 2.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Інформаційно-пошукові системи у видавництві.
    • ПЗ 8. RFID-системи: призначення та функції. Інформаційно-пошукові системи у видавництві. 
    • К. СРЗ.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – 24 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 20 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Кожен модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 14 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій, практичних занять, екзаменів користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.