Видавничі інформаційні системи 2

ID: 6939
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
22 лекційні години, 22 практичні години.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання теоретичних основ, практичних і методичних рекомендацій щодо збирання та аналізу інформації з метою підготовки матеріалів видань і наповнення системи інформаційного забезпечення видавництва. 

Завдання дисципліни:
  • сприяти набуттю знань із проектування та створення документно-інформаційних ресурсів, продуктів та послуг;
  • прищепити навички оцінювання та забезпечування якості виконуваних робіт;
  • виробити здатність до теоретичного осмислення та системного розуміння основ видавничої справи, формування інформаційного контенту, просування видавничої продукції;
  • сформувати вміння використовувати професійно профільовані знання для статистичної обробки даних діяльності інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

 

Основні результати навчання

Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.

Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.

Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.

Визначати й теоретично обґрунтовувати закономірності розвитку видавничої та книжкової справи, прогнозувати стан книжкового ринку, динаміку, тенденції поширення друкованої продукції.
Демонструвати алгоритм інформаційного супроводу видавничого продукту.

 

Кількість аудиторних занять

22 лекційні години, 22 практичні години

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Інтеграція даних, інформації та додатків. 
    • ПЗ 1. Інтеграція даних, інформації та додатків. 
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень 
    • Л 2 Існуючі рішення в галузі інтеграції інформації видавничої діяльності. 
    • ПЗ 2. Існуючі рішення в галузі інтеграції інформації видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ. РР початок 1 етапу.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Інтеграція інформаційних потоків видавництва за допомогою робочих процесів. 
    • ПЗ 3. Інтеграція інформаційних потоків видавництва за допомогою робочих процесів.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Візуального моделювання робочих процесів з інтеграції інформації видавничої діяльності. 
    • ПЗ 4. Візуальне моделювання робочих процесів з інтеграції інформації видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ. РР початок 2 етапу.
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Управління контентом у видавництві. 
    • ПЗ 5. Управління контентом у видавництві.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Адміністрування інформаційного забезпечення видавничої діяльності. 
    • ПЗ 6. Адміністрування інформаційного забезпечення видавничої діяльності. 
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Каталогізація інформаційного забезпечення видавництва. 
    • ПЗ 7. Каталогізація інформаційного забезпечення видавництва. 
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Огляд видавничих систем. Поняття та характеристика настільних видавничих систем. 
    • ПЗ 8. Огляд видавничих систем. Поняття та характеристика настільних видавничих систем. 
    • К. СРЗ.
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Використання комп’ютерної графіки у видавничій справі. Можливості роботи з графічними об’єктами в Adobe Photoshop. 
    • ПЗ 9. Використання комп’ютерної графіки у видавничій справі. Можливості роботи з графічними об’єктами в Adobe Photoshop. 
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Використання настільної видавничої системи Adobe PageMaker у видавничій справі. 
    • ПЗ 10. Використання настільної видавничої системи Adobe PageMaker у видавничій справі. 
    • К. СРЗ.РР початок 3 етапу.
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Підготовка та публікація електронних видань. 
    • ПЗ 11. Підготовка та публікація електронних видань.
    • К. СРЗ. РР 4 етап. МКР 1.

 

Індивідуальна робота

Виконується РР

Мета РР засвоєння особливостей видавничіх систем, із теорією і практикою видавничої діяльності провідних західних і вітчизняних видавництв, процесов збирання та аналізу інформації з метою підготовки матеріалів видань і наповнення системи інформаційного забезпечення видавництва. 

Тематика РР:

  • Провести аналіз систем пошуку інформаційних ресурсів видавництва, 
  • Розкрити особливості інтегративних властивостей інформаційних потоків видавництв. 
  • Описати втілення в діяльність видавництва моделювання інтегративних робочих процесів.
  • Розкрити можливості управління контентом у видавництві.
  • Пояснити технології процесу адміністрування інформаційного забезпечення видавничої діяльності.
  • Розкрити механізм каталогізації інформаційного забезпечення видавництва
  • Надати характеристику настільних видавничих систем: їх види і сутність.
  • Дослідити програми комп’ютерної графіки у видавничій справі.
  • Описати модель інформаційного забезпечення видавничої діяльності. 

Дослідити розвиток інформаційних ресурсів видавничої діяльності. 

Етапи виконання РР:

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження
  • 4-9 тиждень – етап 2 – підготовка чорнового варіанту реферативної роботи. 
  • 10 тиждень – етап 3 –редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 11 тиждень – етап 4 –захист РР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годину. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 23 години;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на 1 семестровий модуль. Модуль оцінюється у максимально можливі 100 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 1 модульному контролі 50 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 50 балів.

Семестровий модуль 

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • РР (етап 1). Оцінка за виконання – 0,5 балів. Термін надання – 2 тиждень.
  • РР (етап 2). Оцінка за виконання – 2,5 бали. Термін надання – 7 тиждень.
  • РР (етап 3). Оцінка за виконання – 1 бал. Термін предоставленія– 10 тиждень.
  • РР (етап 4). Оцінка за виконання – 1 бал. Термін надання та захист – 11 тиждень. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 11 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 50 балів (11 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Індивідуальне завдання.

Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 5 балів, які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1–2 РР оцінюються максимум у 3 бали, етап 3 та 4 – 2 бали за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР та екзаментаційного білета здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.