Фондознавство

ID: 7108
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Teacher: 
канд. н. із соц. ком., доц, Бірюкова Т. Л.
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних, 14 годин практичних.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання теоретичних знань та практичних навичок із формування документних фондів організацій та установ із застосуванням інформаційних технологій збору, обробки, збереження та захисту інформації.

Завдання дисципліни:
  • сприяти виробленню навичок аналізу закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій;
  • сформувати здатність організації документних фондів та управління ними із застосуванням новітніх інформаційних технологій;
  • сформувати здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

 

Основні результати навчання

Аналізувати документи з позицій стандартизації; оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації та уміти оптимізувати її управління.

Демонструвати обізнаність в сучасних інформаційних технологіях при виконанні завдань професійного характеру.

Володіти розумінням теоретичних засад організації та комплектування бібліотечного та архівного фондів, складати опис документного фонду, використовувати інноваційні технології для вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних, 14 годин практичних

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Фондознавство як наука і навчальна дисципліна
    • ПЗ1. Фондознавство: еволюція, сучасний стан, інтеграційні перспективи розвитку.
    • СРЗ. К. РР – вибір теми, відбір наукових джерел, складання плану, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Документний ресурс:сутність та значення.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Документний фонд: сутність, властивості, еволюція, параметри. 
    • ПЗ2. Загальна технологія формування документних фондів.
    • СРЗ. К. 
  • 4 тиждень
    • Л 4. Документні фонди організацій та підприємств.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Документні фонди органів науково-технічної інформації: формування і використання. 
    • ПЗ3. Організація документних фондів органів науково-технічної інформації.
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень
    • Л 6. Документні фонди закладів освіти: формування і використання.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Документні фонди торговельних фірм та банків: формування і використання.
    • ПЗ4. Особливості організації документних фондів торговельних фірм та банків.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Документні фонди архівів: формування і використання.
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Документні фонди музеїв: формування і використання.
    • ПЗ5. Особливості організації документних фондів музеїв.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Бібліотечний фонд як складова документно-інформаційного фонду.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Бібліотечний фонд України.
    • ПЗ 6. Визначення структурної ієрархії бібліотечного фонду України та конкретних бібліотек. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Планування бібліотечного фонду.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Моделювання бібліотечного фонду.
    • ПЗ7. Особливості моделювання та комплектування бібліотечного фонду.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень.
    • Л 14. Управління бібліотечним фондом.
    • СРЗ. К. РР – редагування, захист.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Новітні технології організації документних фондів.
    • СРЗ. К. МКР 2.

 

Індивідуальна робота

РР

Мета РР Практичне використання здобувачами теоретичних знань з дисципліни «Фондознавство». 

Завдання РР Опанування технологій книжкової справи як системи та прищепити навички роботи з інформаційними та web-ресурсами видавництв.

РР виконується у 1 та 2 семестровому модулі. Завдання на РР видається на 2 тижні. 

Основні етапи:

  • 1 тиждень  Вибір та затвердження теми, попередній відбір наукових джерел, складання плану, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.
  • 14 тиждень Отримання відзиву від наукового керівника, редагування, захист.

Тематика РР:

  • Загальна характеристика документного фонду.
  • Особливості документних фондів організацій та підприємств.
  • Документні фонди органів науково-технічної інформації: організація та збереження.
  • Документні фонди закладів освіти: на конкретному прикладі.
  • Документні фонди торговельних фірм та банків: особливості організації ізбереження.
  • Документні фонди архівів: на прикладі.
  • Документні фонди музеїв: на прикладі.
  • Бібліотечний фонд як складова документно-інформаційного фонду: на прикладі.
  • Управління бібліотечним фондом організації.
  • Новітні технології організації документних фондів.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять –38 годин;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожен модуль оцінюється у 50 балів. 
Максимальна сума балів за виконання практичних завдань у кожному модульному контролі 20 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • РР (етап 1). Оцінка за виконання - 2,5 балів. Термін надання - 2 тиждень.
  • РР (етап 2). Оцінка за виконання - 2,5 балів. Термін надання - 7 тиждень.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • РР (етап 3). Оцінка за виконання - 2,5 балів. Термін предоставленія- 12 тиждень.
  • РР (етап 4). Оцінка за виконання - 2,5 балів. Термін надання та захист - 15 тиждень
  • (Термін надання виконаних робіт – до 14 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за кожним семестром – 100 балів.

Оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету залежить від бездоганної відповіді на два теоретичних питання (30 балів за кожне) та виконання практичного завдання (40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій, практичних занять, екзаменів користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.