Теорія соціальних комунікацій 1

ID: 7259
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Final form of control: 
Exam.
Number of classroom classes: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття (денна форма). 4 аудиторні години – лекційні заняття; 2 аудиторні години – практичні заняття (заочна форма).

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

теоретична підготовка студентів у сфері соціальних комунікацій, що включає знання історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про журналістику, а також формування здатності застосовувати засвоєне у професійних практиках. 

Завдання дисципліни:
  • формування цілісного уявлення про систему соціальних комунікацій;
  • ознайомлення з історією і тенденціями розвитку соціальних комунікацій;
  • засвоєння базових понять із теорії соціальних комунікацій;
  • орієнтація у формах, видах і рівнях соціальних комунікацій;
  • розкриття завдань та функцій різних рівнів соціальних комунікацій;
  • розкриття суті комунікаційних потреб і їх ролі в соціалізації людини;
  • з’ясування ролі різних засобів передачі інформації;
  • демонстрація специфіки міжкультурних комунікацій;
  • засвоєння правил ефективної комунікації опанування способів подолання комунікативних бар’єрів. 

 

Основні результати навчання

Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань.

Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.

Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.

Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання та примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень.

Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук.

Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Вступ в теорію соціальних комунікацій
    • ПЗ 1. Вступ в теорію соціальних комунікацій 
    • СРС, К
  • 2 тиждень
    • Л 2. Походження комунікації
    • ПЗ 2. Походження комунікації  
    • СРС. К
  • 3 тиждень
    • Л 3. Гра і псевдогра як комунікаційна дія 
    • ПЗ 3. Гра і псевдогра як комунікаційна дія 
    • СРС, К
  • 4 тиждень
    • Л 4. Процес комунікації 
    • ПЗ 4. Процес комунікації 
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л 5. Канали комунікації 
    • ПЗ 5. Канали комунікації 
    • СРС, К
  • 6 тиждень
    • Л 6. Інформація як основа комунікації 
    • ПЗ 6. Інформація як основа комунікації 
    • СРС, К
  • 7 тиждень
    • Л 7. Бар’єри у сприйнятті інформації 
    • ПЗ 7. Бар’єри у сприйнятті інформації 
    • МКР 1, СРС, К
  • 8 тиждень
    • Л 8. Форми і види комунікації 
    • ПЗ 8. Форми і види комунікації 
    • СРС, К
  • 9 тиждень
    • Л 9. Рівні комунікації 
    • ПЗ 9. Рівні комунікації 
    • СРС, К
  • 10 тиждень
    • Л 10.Співпраця і конфлікт у процесі комунікації 
    • ПЗ 10. Співпраця і конфлікт у процесі комунікації 
    • СРС, К
  • 11 тиждень
    • Л 11. Рух змістів у соціальному часі і просторі 
    • ПЗ 11. Рух змістів у соціальному часі і просторі 
    • СРС, К
  • 12 тиждень
    • Л 12. Соціальна памʼять 
    • ПЗ 12. Соціальна памʼять 
    • СРС, К
  • 13 тиждень
    • Л 13. Правда і брехня в комунікаційній діяльності
    • ПР 13. Правда і брехня в комунікаційній діяльності 
    • СРС, К
  • 14 тиждень
    • Л 14. Проблема дотримання правдивості 
    • ПЗ 14. Проблема дотримання правдивості СРС, К
  • 15 тиждень
    • Л 15. Чутки як різновид соціальної комунікації 
    • ПЗ 15. Чутки як різновид соціальної комунікації 
    • МКР 2. СРС. К

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних завдань – разом 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання практичних завдань 6 балів
  • МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів)

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 8. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів.
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання практичних завдань 4 балів
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання практичних завдань 3 балів
  • МКР2 – 20 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання по 20 балів) та практичної частини (1 завдання 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.